က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသို႔ (၃)



က်ိန္ျခင္း၏ အရင္းအျမစ္
            က်ိန္ျခင္းတိုင္းတြင္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုရွိစၿမဲဟု ေရွာလမုန္က (သု၊ ၂၆း၂) တြင္ ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
စာငွက္သည္ အရပ္ရပ္လွည့္လည္၍၊ ဧရက္သည္လည္း ပ်ံသြားသကဲ့သို႔ ထိုနည္းတူ အေၾကာင္းမရွိေသာက်ိန္ျခင္းသည္ မသင့္မေရာက္တတ္။
            ဤအေျခခံမူကို ႏွစ္ဖက္ခၽြန္ အသံုးခ်ႏိုင္ပါသည္။ တစ္ဘက္တြင္ က်ိန္ျခင္းသည္ အေၾကာင္းမရွိလွ်င္ ထိေရာက္မႈမရွိသလို၊ တစ္ဘက္တြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ မွန္ကန္ပါသည္။ က်ိန္ျခင္းရွိသည့္အေၾကာင္းတရားကို အတိအက်ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ရန္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္အားျဖင့္ ပိုင္းျခားသိတတ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ သီးျခားျပႆနာတစ္ခုစီအတြက္ အေၾကာင္းတရားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ပါက ထိေရာက္စြာ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
            ဤအပိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အသက္ရွင္သန္မႈကို ဒုကၡေ၀ဒနာေရာက္ေစ တတ္ေသာ အဓိကက်ိန္ျခင္းဟူသမွ်၏ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို လမ္းဖြင့္ေပးပါလိမ့္မည္။ ဖတ္႐ႈၿပီးလွ်င္ ပိုမိုနားလည္သေဘာေပါက္သည္သာမက ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပသြားမည့္ ဘုရားသခင္၏ေျဖေဆးကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။




             ဘုရားသခင္ကို က်ိန္ျခင္း၏ အရင္းအျမစ္အေနျဖင့္
            လူ႕အေျမာက္အျမားသည္ ဘုရားသခင္၏ ထူးျခားေသာ ဂုဏ္အဂၤါရပ္တို႔ကို နားမ လည္ျခင္းေၾကာင့္ အဟန္႔အတားခံေနရပါသည္။ သူတို႔၏အထင္တြင္ ဓမၼေဟာင္းသည္ ဘုရားသခင္ကို အမ်က္ေဒါသႀကီး၍ တရားစီရင္ေသာဘုရားအျဖစ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဓမၼသစ္တြင္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ က႐ုဏာဘုရားအျဖစ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ျမင္ၾကသည္။
            ဤကဲ့သို႔ျဖစ္ေစကာမူ သမၼာက်မ္း၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ ႏွစ္ခုလံုးသည္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ညီညြတ္သည္ျဖစ္၍ ဘုရားသခင္၏ ႐ုပ္သ႑ာန္ႏွစ္ခုလံုးကို မွန္ကန္စြာျမင္တတ္ဖို႔ လိုပါသည္။ (ေရာ၊ ၁၁း၂၁-၂၂)တြင္ ရွင္ေပါလုသည္ ဘုရားသခင္၏ လုပ္ေဆာင္မႈ အသြင္ အျပင္ႏွစ္ခုကို ေဘးယွဥ္၍ တင္ဆက္ထားပါသည္။ “အေၾကာင္းမူကား ဘုရားသခင္ ပကတိ အခက္မ်ားကို ႏွေျမာေတာ္မမူလွ်င္ သင္တို႔ကို ႏွေျမေတာ္မူမည္ေလာ။ သို႔ျဖစ္၍ လဲေသာ သူ၌ ျပင္းစြာေသာ စီရင္ေတာ္မူျခင္းကို၎၊ ေက်းဇူးေတာ္၌ သင္သည္ တည္ေနလွ်င္၊ သင္၌ ျပဳေတာ္မူေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို၎၊ ေအာက္ေမ့ၾကေလာ့။” ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းခ်ီးမဂၤ လာသည္ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္၌တည္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္၏ တရား စီရင္ျခင္းသည္ ကိုယ္ေတာ္၏က႐ုဏာကင္းမဲ့ျခင္းမွ ေပၚထြက္လာသည္။ ႏွစ္ခုလံုးမွာ အညီ အမွ် ယုတိၱရွိသည္။
            ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ဘုရားသခင္သည္ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းအေပၚသို႔ သို႔မဟုတ္ တစ္ ႏိုင္ငံလံုးအေပၚ က်ိန္ျခင္းဒဏ္ခ်မွတ္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လူတို႔၏ အာ႐ံုကို ဆြဲေဆာင္၍ မနာခံျခင္း၏ေၾကာက္မက္ တုန္လႈပ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဆိုးက်ဳိးကို သတိေပးရန္ျဖစ္ပါသည္။ က်ိန္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အျပင္းထန္ဆံုးေသာ တရားစီရင္ ျခင္း ပံုစံတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္၏ဆႏၵမွာ လူတို႔သည္ ေနာင္တရ၍ သူ႔ထံသို႔ ျပန္လွည့္ဖို႔သာျဖစ္သည္။
            ဘုရားသခင္သည္ က်ိန္ျခင္း၏ အရင္းအျမစ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေရွးအက်ဆံုး ဥပမာတစ္ ခုကို ကမာၻဦးက်မ္း အခန္း(၁၂)ရွိ အာျဗဟံကို ေခၚထုတ္ရာ၌ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဤေခၚ ေတာ္မူျခင္းတြင္ အဆင့္ခုနစ္ဆင့္ကို တိတိက်က်ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ၎တို႔အနက္ အဆင့္ ေျခာက္ဆင့္သည္ ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာခ်ေပးမည့္ ကတိေတာ္မ်ားျဖစ္၍ စိုးရိမ္ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတိေပးခ်က္မ်ားလည္းပါ၀င္သည္။
            (၁)        သင့္ကို လူမ်ဳိးႀကီးျဖစ္ေစမည္။
            (၂)        သင့္ကို ငါ ေကာင္းႀကီးေပးမည္။
            (၃)        သင္၏နာမကို ႀကီးျမတ္ေစမည္။
            (၄)        သင္သည္ ေကာင္းႀကီးခံရေသာသူျဖစ္ေစမည္။
            (၅)        သင့္ကို ေကာင္းႀကီးေပးေသာသူကို ငါေကာင္းႀကီးေပးမည္။
            (၆)        သင့္ကို က်ိန္ဆဲေသာသူကို ငါက်ိန္ဆဲမည္။
            (၇)        သင့္အားျဖင့္လည္း လူမ်ဳိးအေပါင္းတို႔သည္ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာကို              ခံရၾကလိမ့္မည္။                            (ကမာၻ၊၁၂း၁-၃)။
ရဟူဒီ ဆန္႔က်င္ျခင္း၀ါဒ
            အာျဗဟံကို ဘုရားသခင္ေခၚေတာ္မူသည္ ဆဌမအခ်က္သည္ အာျဗဟံကို က်ိန္ဆဲေသာသူကို က်ိန္ဆဲဖို႔ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ထားရမည္။ အာျဗဟံအတြက္သာမဟုတ္ဘဲ သူ၏သားစဥ္ေျမးဆက္အတြက္ပါ၀င္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ လူတစ္ေယာက္ကို အထူး တာ၀န္တစ္ရပ္ ေပးအပ္သည့္အခါ ထိုသူသည္ စာတန္မာရ္နတ္ကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ရန္ သီးျခား ပစ္မွတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ အကာအကြယ္တစ္ခုခုလုပ္ေပးရန္ လိုအပ္ပါ သည္။
            (ကမာၻ၊၂၇း၂၉)တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္ ဣဇာက္မွ သားယာကုပ္ကို ေကာင္းခ်ီးေပးရာ တြင္ အလားတူ အကာအကြယ္လုပ္ေပးခဲ့သည္ကိုေတြ႕ရပါသည္။ သင့္ကို က်ိန္ဆဲေသာသူ အေပါင္းတို႔သည္ က်ိန္ျခင္းကို ခံရၾကေစသတည္။ ဤကဲ့သို႔ အာျဗဟံအေပၚတြင္ မူလက ဘုရားးသခင္ ခ်ေပးေတာ္မူေသာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတို႔သည္ အာျဗဟံ၏ သားစဥ္ေျမးဆက္အထိ က်ယ္ျပန္႔သြားခဲ့ပါသည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္သည္ ရဟူဒီလူမ်ဳိးတစ္ ရပ္လံုး အေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဣသေရလႏိုင္ငံသားတစ္ရပ္လံုးအေနျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း တိုက္႐ိုက္က်ေရာက္သြားခဲ့သည္ကို သေဘာေပါက္ရန္ အလြန္အေရးႀကီး ပါသည္။
            ေနာက္တစ္ခ်က္ မွတ္သားရန္မွာ ဘုရားသခင္သည္ အာျဗဟံႏွင့္ သူ၏သားစဥ္ ေျမးဆက္တို႔ကို ရန္ျပဳေသာသူမ်ားမွ မက်ိန္ဆဲႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးျခင္းမျပဳဘဲ က်ိန္ဆဲ၊ ညႇဥ္း ဆဲျခင္းျပဳေသာသူတို႔သည္ ေၾကာက္မတ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို ခံရလိမ့္မည္ဟု အာမခံသည့္အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ရဟူဒီဆန္႔က်င္ေရးကို မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ေၾက ကြဲဖြယ္ရာ ကမာၻ႕သမိုင္းသည္ ဤက်ိန္ျခင္းဒဏ္ကို ၀မ္းနည္းဖြယ္သက္ေသခံခဲ့ပါသည္။ ရဟူဒီဆန္႔က်င္ေရးတြင္ ဘုရားသခင္၏ က်ိန္ျခင္းကို ပင့္ေခၚသည္။
            ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ေရာက္ကာ၊ ႏွစ္ေပါင္းရာစုမ်ားမွာ ခရစ္ေတာ္ကို ၀န္ခံခဲ့ေသာ ခရစ္ယာန္အသင္းပငင္ ရဟူဒီဆန္႔က်င္ျခင္း၌ ပါ၀င္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း အသင္းေတာ္သည္ ထိုခရစ္ယာန္အသင္းမွ သူ၏ယဇ္ေကာင္အျဖစ္အေရးဆိုခဲ့ေသာ ရဟူဒီလူမ်ဳိးအား ၀ိညာဥ္ေရးရာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအျဖာျဖာအတြက္ ေက်းဇူးဥပကာရတင္ရ ပါသည္။ ရဟူဒီလူမ်ဳိးသာမရွိလွ်င္ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္သည္ တမန္ေတာ္မ်ားမရွိ၊ က်မ္း စာမရွိ၊ ကယ္တင္ရွင္မရွိျဖစ္ပါမည္။
            သင္ သို႔မဟုတ္ သင္၏ဘိုးေဘးဘီဘင္တို႔သည္ ရဟူဒီလူမ်ဳိးတို႔၏ ရန္သူျဖစ္ ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။ သင္ကုိယ္တိုင္ ရဟူဒီလူမ်ဳိးကို ေ၀ဖန္သံုးသပ္သည္သာမက က်ိန္ျခင္း ျပဳေကာင္းျပဳပါမည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ မေကာင္းေသာ ဆိုးက်ဳိးျဖစ္ေစ ႏိုင္သည္ သင္၏အသက္တာတြင္ က်ိန္ျခင္းက်ေရာက္လာပါမည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ သင္ သည္ လြတ္ကၽြတ္ႏုိင္သည့္အေၾကာင္းရွိပါသည္။
မနာခံျခင္း
          (တရား၊၂၇း၁၁-၂၆) တြင္ ဘုရားသခင္သည္ အမိန္႔ထုတ္ဆင့္ခဲ့သည့္အေၾကာင္း မွာ ဣသေရလလူမ်ဳိးတို႕သည္ ကတိေတာ္ရွိသည့္အတိုင္းေပးေတာ္မူေသာျပည္သို႔ေရာက္ ေသာအခါ ဘုရားသခင္ခ်မွတ္ေပးေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းအရာတခ်ဳိ႕ကို လုိက္နာျခင္းမရွိ လွ်င္ သူတို႔အေပၚ က်ိန္ျခင္းဆယ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔ က်ေရာက္မည့္အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘုရား သခင္၏စကားကို နာခံလွ်င္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာခံစားရမည္။ မနာခံလွ်င္ က်ိန္ျခင္းခံရမည္ဟူ ေသာ ႁခြင္းခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား သိရွိနားလည္ျခင္းမရွိဘဲ  ကတိေပးေတာ္မူ ေသာျပည္သို႔ မ၀င္စားႏုိင္ပါ။ ဤႏွစ္ခ်က္အၾကားတြင္ အလယ္အလတ္လိုက္ေလ်ာမႈမရွိပါ။ အျခားေရြးစရာ လမ္းေၾကာင္းလည္းမရွိေတာ့ပါ။
            က်ိန္ျခင္းဆယ္မ်ဳိးတို႔ကို သီးျခားစီ အေသးစိတ္ အစဥ္လိုက္စာရင္းျပဳစုခဲ့ရာ၊ ၎တို႔ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေခါင္းစဥ္တပ္၍ ေပါင္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါသည္။
            + ႐ုပ္တုကိုးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ဘုရားတုမ်ားကိုးကြယ္ျခင္း
            + မိဘကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္း။
            + တရားမ၀င္၊ သဘာ၀မက်ေသာ လိင္ဆက္ဆံျခင္း၊
            + အားႏြဲ႕ေသာသူ၊ ခိုကိုးရာမဲ့ျဖစ္သူတို႔အား မတရားျပဳျခင္း။
႐ုပ္တုကိုးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ဘုရားတုကိုးကြယ္ျခင္း
          (ထြက္၊၂၀း၃)၌ ပထမဆံုးေသာ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါး၏ ပထမဆိုးက်ဳိးကို ဘုရား သခင္က ဤကဲ့သို႔ ဖြင့္ဆိုထားပါသည္။
            ငါသည္ သင္တုိ႔၏ ဘုရားသခင္ ထာ၀ရဘုရားျဖစ္၏။ ငါမွတပါး အျခားေသာ ဘုရားကို မကိုးကြယ္ရ။ ႐ုပ္တုဆင္းတုကို ကိုယ္အဘို႔မလုပ္ႏွင့္။ ဦးမခ်၀တ္မျပဳႏွင့္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ဘုရားအတု၊ ႐ုပ္တုဆင္းတုတို႔ကို ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ကို တိုက္ ႐ိုက္မနာခံျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းျခင္း၌ ပထမဆံုး ထင္ရွား သိသာသကဲ့သို႔ တစ္ဖန္ က်မ္းစာထဲတြင္ သန္႔ရွင္းေသာ၊ အံ့ဩဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ဘုန္း ေတာ္ထင္ရွားေသာ၊ အနႏၲတန္ခိုးႏွင့္ျပည့္စံုေသာဘုရားအျဖစ္ အျပည့္အ၀ ထင္ရွားေဖာ္ျပ ခဲ့ပါသည္။ ဖန္ဆင္းျခင္းခံရေသာ သက္ရွိသက္မဲ့တစ္ခုခုကို လူျဖစ္ေစ၊ တိရစၧာန္ျဖစ္ေစ ဘုရားႏွင့္တူေအာင္ ထုလုပ္္၍ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ကိုယ္စားျပဳေစျခင္းမွာ ကိုယ္ေတာ္ကို ေစာ္ ကားျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္အား အမ်က္ေဒါသထြက္ေစသည္မွာ အံ့ဩစရာမလိုပါ။
“ထာ၀ရဘုရားစက္ဆုပ္ရြံ႕ရွာေသာအရာ၊ လက္သမားလက္ႏွင့္ထုလုပ္ေသာ ႐ုပ္တု၊ ထြင္းေသာဆင္းတုကို လုပ္၍ မထင္ရွားေသာအရပ္၌ ထားေသာသူသည္ အမဂၤလာရွိ ေစသတည္း။”                                                       (တရား၊၂၇း၁၅)။
            မည္ေရြ႕မည္မွ်ပင္ျဖစ္ေစကာမူ၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ႐ုပ္တုဆင္းတု ကိုးကြယ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာေရး သ႑ာန္မေဆာင္သည့္တိုင္ေအာင္ ပို၍က်ယ္ျပန္႔ ေသာ ဒုတိယ႐ုပ္တုကိုးကြယ္ျခင္းမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးလည္း ရွိပါေသးသည္။ ၎အက်င့္မ်ဳိး၏ စစ္မွန္ ေသာသေဘာသဘာ၀ကို ထင္ေယာင္ထင္မွားေသာအေခၚအေ၀ၚမွ ဖံုးကြယ္ထားျခင္း ေၾကာင့္ occult ဟု ေလ်ာက္ပတ္စြာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ occult မွာ Latin စကားျဖစ္၍ “ဖံုး အုပ္ထားျခင္း” သို႔မဟုတ္ “ကြယ္၀ွက္ျခင္း”ဟု အဓိပၸါယ္ရွိသည္။ ဤအထက္လမ္းပညာမ်ဳိး သည္ အတတ္ပညာႏွင့္ တန္ခိုးအရွိန္အ၀ါတို႔ကို လိုခ်င္ေသာ ဆႏၵႏွစ္ခုတည္းဟူေသာ အျပင္းထန္ဆံုး ဇာတိပကတိေတာင့္တမႈႏွစ္ခုကို ဗဟိုျပဳသည္။ အတုိင္းအတာတစ္ခုအရ၊ လူသားသည္ ဤေတာင့္တမႈတို႔ကို သဘာ၀အရင္းအျမစ္မွ သဘာ၀နည္းလမ္းျဖင့္ ရယူ တင္းတိမ္ႏိုင္ပါသည္။ ဤနည္းလမ္းျဖင့္ရရွိေသာ အတိုင္းအတာျဖင့္ အျပည့္အ၀ ေက်နပ္ တင္းတိမ္မႈမရွိခဲ့လွ်င္ ထိုသူသည္ လူမတတ္ႏိုင္ေသာ အရင္းအျမစ္သို႔ ဦးလွည့္မည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲပါ။ ဤအဆင့္သို႔ေရာက္သြားသည့္အခါ အထက္လမ္းပညာတြင္ အလိုအေလ်ာက္ေထာင္ေခ်ာက္မိၿပီးသားျဖစ္ေလသည္။
            ဤသို႔ျဖစ္ရသည္မွာ အမွန္တကယ္တြင္ လူမတတ္စြမ္းႏိုင္ေသာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ တန္ခိုးကို ရႏုိင္သည့္ အရင္းအျမစ္ႏွစ္ခုတည္းသာရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအရင္း အျမစ္တို႔မွာ ဘုရားသခင္ သို႔မဟုတ္ စာတန္မာရ္နတ္ျဖစ္ပါသည္။ လူမတတ္စြမ္းႏုိင္ေသာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ တန္ခိုးတို႔သည္ ဘုရားသခင္ထံမွ ရယူျခင္းျဖစ္လွ်င္ တရား၀င္သည္။ စာတန္ထံမွ ရယူျခင္းျဖစ္လွ်င္ တရားမ၀င္ပါ။ အေကာင္းအဆိုးကို သိႏိုင္ေသာ ထိုတားျမစ္ ထားသည့္သစ္ပင္မွ ဤတရားမ၀င္ေသာ ဥာဏ္ပညာကို ရယူရန္ ေတာင့္တမႈေၾကာင့္ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ထဲတြင္ အျပစ္က်ဴးလြန္ရန္ လူ၏စိတ္ကို ဆြေပးခဲ့ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ ျခင္းအားျဖင့္ လူသည္ စာတန္၏ နယ္ပယ္ထဲသို႔မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ နယ္နိမိတ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ လူသည္ လွည့္ျဖားျခင္းအလြယ္တကူ ခံတတ္ျခင္းျဖစ္ သည္။
            အထက္လမ္းပညာ၏ မတရားလွည့္ျဖားျခင္းပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၿပီး အကန္႔အသတ္မရွိ က်င့္သံုးႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း အဓိကအကိုင္းသံုးခု၏ ပုံပန္းသ႑ာန္ကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ပါသည္။ ၎တို႔မွာ ေမွာ္အတတ္၊ နတ္၀ိဇၨာအတတ္ျဖင့္ ေဗဒင္ေဟာေျပာျခင္းႏွင့္ ျပဳစားျခင္းတို႔ျဖစ္ပါ သည္။
            ေမွာ္အတတ္သည္ အထက္လမ္း၏ တန္ခိုးအကိုင္းျဖစ္ပါသည္။ အရင္းအျမစ္ကို (၁ရာ၊ ၁၅း၂၃)တြင္ အတုိခ်ဳပ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။ “ျငင္းဆန္ေသာ သေဘာသည္ နတ္ဆိုး ႏွင့္ေပါင္းသင္ျခင္းကဲ့သို႔၎၊” ေမွာ္အတတ္သည္ လူသား၏ဘုရားသခင္ကို ပုန္ကန္ေသာ နည္းတစ္နည္းျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ နည္းဥပေဒအတုိင္း က်ဳိးႏြံျခင္းမရွိဘဲ လူသား သည္ သူလိုခ်င္ေသာအရာမ်ားကို သူ႔ဟာသူ ရယူရန္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေမွာ္အ တတ္၏ တစ္ခုတည္းေသာဆႏၵမွာ လူႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနတို႔ကို အုပ္စိုးလိုျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ဤပန္းတိုင္ကို ေရာက္ႏိုင္ရန္ စိတ္ကို ဖိအားေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ နာမ္၀ိညာဥ္နည္း သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခုလံုးျဖင့္ ႀကိဳးဆြဲကိုင္တြယ္မည္၊ ၿခိမ္းေျခာက္မည္၊ တန္ခိုးအရွိန္အဟုန္ျဖင့္ လႊမ္းမိုးမည္။
            နတ္၀ိဇၨာအတတ္ျဖင့္ ေဗဒင္ေဟာျခင္းသည္ အထက္လမ္း၏ ဥာဏ္ပညာအကိုင္း ျဖစ္ပါသည္။ သဘာ၀နည္းလမ္းျဖင့္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း မရႏိုင္ေသာ ဥာဏ္ပညာပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး တို႔ကို နတ္၀ိဇၨာအတတ္က ကမ္းလွမ္းသည္။ လူသိအမ်ားဆံုးပံုစ့တြင္ ေဗဒင္ေဟာေျပာျခင္း သည္ အနာဂတ္ကို လူမတတ္စြမ္းႏုိင္ေသာ အသိပညာျဖင့္ ကမ္းလွမ္းျခင္းျဖစ္သည္။ နတ္ ၀ိဇၨာအတတ္သည္ အနႏၲတန္ခိုးရွင္ထံမွရယူသည္ဟုပင္ အေရးဆိုေသာ ဘာသာေရးဗ်ာ ဒိတ္ေတာ္ပံုစံ အတုအေယာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္းပါ၀င္သည္။
            ျပဳစားျခင္းသည္ ႐ုပ္ပစၥည္းအားျဖင့္ သို႔မဟုတ္ ေဆး၀ါးႏွင့္ သံခ်ဳိေတး စသည္တုိ႔ ကို အသံုးျပဳ၍ အာ႐ံုငါးပါးကို ထိခိုက္ေစျခင္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ (ဗ်ာ၊၉း၂၁) တြင္ ျပဳစားျခင္းစကားလံုးသည္ ဂရိစကား ေဆး၀ါးကို တိုက္႐ိုက္ျပန္ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ လက္လုပ္အႏုပညာပစၥည္းမ်ား၊ ႐ုပ္တု၊ ဆင္းတုအေသးအမႊားမ်ား၊ လက္ဖြဲ႕အေဆာင္အေယာက္မ်ားစေသာ ႐ုပ္ပစၥည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အသံုးျပဳသည္။ စာအုပ္ လည္း အထက္လမ္းတန္ခိုးလမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္သည္ဟု မွတ္သားရန္ အေရး ႀကီးပါသည္။ ဧဖက္အသင္းေတာ္ရွိ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ (တမန္၊ ၁၉း၁၈-၁၉)တြင္ သူတို႔၏ နတ္၀ိဇၨာအတတ္၊ စာအုပ္မ်ားသည္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း၏အရင္းအျမစ္တစ္ခုျဖစ္သည္ကို သေဘာေပါက္ၾကသျဖင့္ မည္မွ်တန္ခိုးႀကီးေစကာမူ မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးၾကသည္။ နတ္၀ိဇၨာအ တတ္ပညာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ပစၥည္းပစၥယအားလံုးကို လံုး၀ဖ်က္ဆီးရန္ မီး႐ႈိ႕ျခင္းသည္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ပါသည္။
            ဤအထက္လမ္းေအာက္လမ္း နတ္၀ိဇၨာအတတ္ပညာ၏ နယ္ပယ္တြင္ က်င္လည္ သူတို႔သည္ စာတန္မာရ္နတ္ထံမွ ပညာအတတ္ႏွင့္ တန္ခိုးကို ရွာေဖြျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုရား သခင္သည္ သူ႔ထံမွလြဲ၍ ဥာဏ္ပညာႏွင့္တန္ခိုးကို ရွာေဖြရန္ အျခားေနရာမ်ားကို ခြင့္မျပဳပါ။ ဤကဲသို႔ စာတန္မာရ္နတ္ထံမွ ဥာဏ္ပညာ ဘုန္းတန္ခိုးရွာေဖြျခင္းသည္ စာတန္ကို ဘုရား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ ဘုရားသခင္ကို ေဘးဖယ္ျခင္းျဖင့္ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါး၏ပထမကို က်ဴးလြန္ေဖာက္ဖ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။
            ဤနည္းလမ္းျဖင့္ နတ္၀ိဇၨာကို အသံုးျပဳသူတို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္ ကို ခ်ဳိးေဖာက္သူမ်ားထံက်ေရာက္မည့္ က်ိန္ဆဲျခင္းကိုခံရန္ သူတို႔ကိုယ္ကိုအပ္ႏွံျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထိုက်ိန္ဆဲျခင္းသည္ သားစဥ္ေျမးဆက္ေလးဆက္အထိကူးစက္သြားမည္ျဖစ္ သည္။ ဣသေရလတစ္မ်ုဳိးသားလံုးသည္ ႐ုပ္တုဆင္းတုကိုးကြယ္ျခင္၊ အျခားေသာဘုရား အတုကိုးကြယ္ျခင္းတြင္ ပါ၀င္ပတ္သက္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ ယေန႔အေခၚ အထက္လမ္း၊ ေအာက္လမ္း နတ္၀ိဇၨာအတတ္ႏွင့္ ပံုပန္ သ႑ာန္တူညီေသာ ရွိခုိးကိုးကြယ္ျခင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပေရာဖက္အတုအမ်ဳိးမ်ိဳးတို႔ကို ယံုၾကည္လွ်င္ ထိုက်ိန္ျခင္းကို အလိုအေလ်ာက္ ပင့္ေဆာင္ ျခင္းျဖစ္သည္။ လူတို႔၏ အလယ္တြင္ အသက္ရွင္လႈပ္ရွားရာ၌ ခံစားခဲ့ေသာက်ိန္ျခင္း၏ မူလအေၾကာင္းတရားမွာ ဤအေၾကာင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤအျပဳအမူ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားတြင္ ပါ၀င္သူသည္ သားစဥ္ေျမးဆက္သံုးဆက္အထိပင္ က်ိန္ျခင္းခံရမည္ဟု ဘုရားသခင္သည္ အတိအလင္း သတိေပးခဲ့ပါသည္။
            ယခုပင္ သင္၏အသက္တာတြင္ မည္သည့္အရာဟူ၍ အတိအက် မေဖာ္ျပႏိုင္ ေသာ အရာတစ္ခုခုႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေကာင္းရင္ဆိုင္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုတစ္စံုတစ္ရာ၏ မူရင္း အေၾကာင္းအရာမွာ သင္၏မိဘ၊ သင္၏ဘိုးေဘး၊ သို႔မဟုတ္ ဘီဘင္မ်ား သို႔မဟုတ္ အျခား ေသြးခ်င္းမ်ား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ျပႆနာကို ထိေရာက္စြာ ရွင္းပစ္ႏုိင္ေအာင္ အရင္းအျမစ္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အေရးႀကီးမွန္း သင္သေဘာေပါက္ေနသည္။
            ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းၾကပါစို႔။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မည္ သည့္အရင္းအျမစ္ကလာသည္ျဖစ္ေစ၊ က်ိန္ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေအာင္ ဘုရားသခင္ သည္ ထြက္ေပါက္ကို ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ပါၿပီ။ ဘုရားသခင္၏ ျပင္ဆင္ေပးထားမႈကို အဆင္သင့္ ရႏိုင္ပါၿပီ။ ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္ကို လက္ခ်ဳိးေရတြက္ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဘိုးဘြားဘီဘင္ မ်ားမွ  ကၽြန္ေတာ္တို႔အေပၚ က်ိန္ျခင္းအေမြကိုေပးခဲ့သည္ဟု ဘုရားသခင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔အား တရားခံအျဖစ္ သေဘာမထားရေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုကဲ့သို႔ေသာက်ိန္ျခင္းမွ လြတ္ ကင္းႏိုင္ရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ကိုယ္ေတာ္ျပင္ဆင္ထားျခင္းကို ျငင္းပယ္လွ်င္ ကၽြန္ ေတာ္တို႔၏အျပစ္သာျဖစ္သည္ဟု ကိုယ္ေတာ္ သေဘာထားပါလိမ့္မည္။
မိဘတို႔ကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္း
            ဤကိစၥတြင္ သတိ၀ီရိယရွိဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ျပႆနာသည္ သူတပါး၏ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု အျပစ္တင္ရာတြင္ မွန္ကန္မႈရွိ ေကာင္းရွိမည္။ အခိုက္အတန္႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္က တရားခံျဖစ္လ်က္ သူတစ္ပါး ကို အျပစ္မတင္မီဖို႔ သတိျပဳရန္ အေရးႀကီးပါသည္။
            ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မိဘမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရာတြင္ သီးျခား သတိတရားလိုအပ္ပါသည္။ ယခုေခတ္ မေရတြက္ႏိုင္ေသာလူတို႔သည္ (ခရစ္ယာန္ အေျမာက္အျမားအပါအ၀င္) မိဘတို႔ကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏က်ိန္ျခင္း ကို ပင့္ေခၚေနသည္ဟု သတိမျပဳမိၾကပါ။ လူအေျမာက္အျမားတို႔သည္ မိဘအေပၚ စိတ္ေန သေဘာထား၊ အျပဳအမူ မမွန္ကန္ မေလ်ာက္ပတ္ေသာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္အသက္ရွင္လႈပ္ရွား ရာတြင္ ျပႆနာမ်ဳိးစံုကို ႀကံဳေတြ႕ေနရပါသည္။ မိဘမ်ား မျပည့္စံုသည့္တိုင္ေအာင္ သားသမီးတို႔သည္ အခြင့္ေကာင္းကို ယူ၍ မိဘတို႔ကို မေလးမခန္႔ျပဳရန္ မသင့္ေတာ္ပါ။ မိဘ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ပထမ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးတြင္ ေကာင္းေသာအလားအလာျဖင့္ ဤကဲ့သို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ “သင္၏ ဘုရားသခင္ထာ၀ရဘုရားေပးသနားေတာ္မူေသာျပည္၌ သင္၏အသက္တာရွည္မည္အေၾကာင္း သင္၏မိဘကို ႐ိုေသစြာျပဳေလာ့။”
            ကၽြန္ေတာ္၏ အမႈေတာ္ေဆာင္သည့္ကာလတစ္ေလွ်ာက္တြင္ “မိဘကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳလုပ္၍ ဘ၀အဆင္ေျပေသာသူကို တစ္ခါမွ်မဆံုမိခဲ့ပါ။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အျပဳအမူသည္ က်ိန္ျခင္းခံရန္ လမ္းစဖြင့္သကဲ့သို႔ျဖစ္ပါသည္။ သင္၏မိဘႏွင့္အရာတြင္ သေဘာထားခ်င္း တိုက္ဆိုင္ရမည္ဟု မဆိုလိုပါ။ သို႔မဟုတ္ မိဘေစခိုင္းသမွ်ကို ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ လိုက္နာရမည္ဟု လည္းမဆိုလိုပါ။ ဤကိစၥသည္ သင္၏မိဘမ်ား၏ အသက္ရွင္သန္ပံုအေပၚတြင္ မူတည္ပါသည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ မိဘကို ႐ိုေသရပါမည္။ မိဘ အေပၚ စိတ္ေနသေဘာထားအျပဳအမူကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းအားျဖင့္ ဘ၀ကို ေျဖာင့္တန္း ခဲ့ေသာ လူအေျမာက္အျမားတို႔ႏွင့္ ဆံုဖူးခဲ့ပါသည္။
            မျပဳျပင္၊ မေျပာင္းလဲသျဖင့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ မခံစားရေသာ အျခားသူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ မေပ်ာက္ႏိုင္ပါ။ အသက္ေလးဆယ္အရြယ္တြင္ ကင္ဆာေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတစ္ေယာက္ကို သတိရပါသည္။ သူသည္ ကယ္တင္ျခင္းရၿပီးသူ၊ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၌ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာခံၿပီးသူ၊ ဘုရားသခင္၏ အေစကိုခံသူျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ၏မိခင္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရးမေျပလည္ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာကို မခံစားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူ၏မိခင္သည္ နာမ္၀ိညာဥ္ကို ယံုၾကည္ကိုးစားေသာသူျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူမတြင္ ျပႆနာဟူသမွ် ထူေျပာေနပါသည္။ သားျဖစ္သူသည္ မိခင္ႏွင့္ဆက္ဆံရာတြင္ ေျပလည္ေအာင္လုပ္ခဲ့လွ်င္ ထိုျပႆနာေပါင္းစံုမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္စရာအေၾကာင္းရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္အေတြးအေခၚ အေၾကာင္းကို သြန္သင္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအေၾကာင္းကို သြန္သင္ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။
တရာမ၀င္ သို႔မဟုတ္ သဘာ၀မက်ေသာ လိင္ဆက္ဆံမႈ
            သဘာ၀မက်ေသာလိင္ဆက္ဆံမႈ ပံုစံဟူသမွ်သည္ က်ိန္ျခင္းကို ပင့္ေဆာင္သည္။ လိင္တူခ်င္း ကာမဆက္ဆံမႈႏွင့္ တိရိစၧာန္ႏွင့္ ကာမဆက္ဆံမႈတို႔အပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ အိမ္သူအိမ္သား ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္း၊ တရားေဘာင္မ၀င္ေသာ ျပင္ပျဖစ္လွ်င္ က်ိန္ျခင္းခံရပါမည္။ အလြန္၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ ယခုေခတ္တြင္ ဖခင္မ်ားမွ ကာမရာဂအျပဳအမူျဖင့္ ေစာ္ကားခဲ့ေသာ ကေလးငယ္သိန္းဂဏာန္းခ်ီ၍ ရွိခဲ့သည္ကို ၀န္ခံ ရပါမည္။
အားႏြဲ႔ေသာသူ၊ ခိုကိုးရာမဲ့ျဖစ္ေသာသူတို႔အား မတရားျပဳျခင္း
            အေမရိကန္အစိုးရသည္ အေမရိကန္ အင္ဒီယန္းလူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ သေဘာတူစာ ခ်ဳပ္မ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ အင္ဒီယန္းတို႔သည္ အိမ္ျဖဴေတာ္ကို က်ိန္ဆဲၾက သည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ (၁၈၆၀)ခုႏွစ္မွ (၁၉၈၀)ခုႏွစ္အထိ ႏွစ္ေပါင္း(၁၂၀)အတြင္း ေရြးေကာက္ျခင္းခံခဲ့ရေသာ သမၼတတို႔သည္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခ်ိန္တြင္ ကြယ္လြန္ၾကပါ သည္။ ဤျဖစ္ရပ္သည္ ျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ေနာက္ခံသမိုင္းကို ျပန္ေကာက္၍ရ ပါသည္။ ထိုေနာက္ခံသမိုင္း ျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုမွာ အေမရိကန္အင္ဒီယန္းလူမ်ဳိးစုအေပၚ အေမရိ ကန္အစိုးရ သစၥာမရွိျခင္းႏွင့္ (၁၈၆၀)ခုႏွစ္တြင္ ေရြးေကာက္ျခင္းခံခဲ့ရေသာ သမၼတအာျဗ ဟံလင္ကြန္းသည္ အိမ္ျဖဴေတာ္ထဲသို႔ သူ႔ဇနီးအား နတ္ပြဲက်င္းပခြင့္ေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ ပါသည္။ သူ႔ဇနီးသည္ မ်ားမၾကာမီ စိတၱဇေဆး႐ံုတစ္ခုတြင္ ေသဆံုးခဲ့ပါသည္။ မဖြယ္မရာ လုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းကို မထိခိုက္ဘဲ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကိုပါ ထိခိုက္ႏိုင္ ေၾကာင္း အလြန္မွတ္သားစရာ ေကာင္းပါသည္။
            သမၼတေရဂင္သည္လည္း ေသေကာင္းေသႏိုင္သည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ယံုၾကည္ပါသည္။ သင္သိရွိၿပီးသည္အတိုင္း သူသည္ သမၼတျဖစ္ကာစတြင္ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရသည္။ သို႔ျဖစ္ေစကာ မူ သမၼတျဖစ္ရန္ က်မ္းမက်ိန္မီ အခ်ိန္ေလးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အမႈေတာ္ေဆာင္တစ္စု ဦး ေဆာင္၍ စည္းေ၀းႀကီးတစ္ခုကိုက်င္းပကာ သမၼတေရဂင္တင္မကဘဲ သမၼတအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ပါ က်ိန္ျခင္းမွ ကၽြတ္လြတ္ရန္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ စုေပါင္းဆုေတာင္းပြဲတစ္ရပ္က်င္းပခဲ့ ပါသည္။ သမၼတေရဂင္ လုပ္ႀကံခံရာတြင္ က်ိန္ျခင္းျပည့္စံုဖို႔ အနည္းငယ္သာ လိုပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လုပ္ႀကံသူပစ္လိုက္ေသာ က်ည္ဆံသည္ သူ၏ႏွလံုးမွ တစ္လက္မ အကြာတြင္ ရပ္တန္႔သြားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဆုေတာင္းခ်က္ကို ဘုရားသခင္ နားေညာင္းေတာ္မူျခင္းအားျဖင့္ က်ိန္ျခင္းဒဏ္မွ လြတ္သြားသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါ သည္။ ဤျဖစ္စဥ္သည္ အေတြးအေခၚသက္သက္မဟုတ္ပါ။ လူမ်ဳိးတကာ၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ လည္း က်ိန္ျခင္းသည္ မေကာင္းဆိုး၀ါးကို ထိခိုက္ေစပါသည္။
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားကိုးျခင္း
            (ေယ၊၁၇း၅-၆)၌ လံုး၀ထူးျခားေသာက်ိန္ျခင္းတစ္မ်ဳိးကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ထာ၀ရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ လူကိုကိုးစား၍ လူသတၱ၀ါကို အမွီျပဳသျဖင့္ စိတ္ႏွလံုးထဲ၌ ထာ၀ရဘုရားထံေတာ္မွ ထြက္သြားေသာသူသည္ က်ိန္အပ္ေသာသူ ျဖစ္၏။
            က်ိန္ျခင္းက ဤကဲ့သို႔ ဆက္လိုက္လာသည္။
ထိုသူသည္ လြင္ျပင္၌ရွိေသာ သစ္ပင္ေျခာက္ကဲ့သို႔ျဖစ္၍ ေကာင္းက်ဳိးေရာက္ ေၾကာင္းကိုမသိရ။ အဘယ္သူမွ မေနေသာ ဆားေျမ၊ ေသြ႕ေျခာက္ေသာ လြင္ျပင္၌ ေနရလိမ့္မည္။       
            ဤသည္မွာ က်ိန္ျခင္းခံရေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ပံုေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါးတို႔သည္ မိုဃ္းေရကို ရရွိၾကေသာအခါတြင္ (ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႀကီးပြားခ်မ္းသာ ျခင္း) ထိုသူသည္ ေျခာက္ေသြးေသာလြင္ျပင္၌ေန၍ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာကို ဘယ္ေသာအခါ မွ မခံစားရေခ်။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသလဲ။ က်ိန္ဆဲျခင္းခံေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ သည္။ လူ၏အစြမ္းသတိၱႏွင့္ ႐ုပ္ပစၥည္းတို႔ကို အားကိုးအားထားျပဳ၍ သူ၏ႏွလံုးသားသည္ ဘုရားသခင္ထံမွ ထြက္ခြာေသာသူသည္ က်ိန္ျခင္းကိုခံရပါသည္။ အဆိုးကို လုပ္လိုေသာ ဆႏၵအား ေဖာ္ထုတ္ရန္ အဓိကမဟုတ္ဘဲ ဘုရားသခင္ကို အားမကိုးလိုေသာဆႏၵ၏သက္ ေသသဘာ၀ကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုလူစားမ်ဳိးသည္ ဘုရားသခင္၏ အံ့ဩဖြယ္ ေက်းဇူးေတာ္မပါဘဲလ်က္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကိုပင္ ရွာေဖြေကာင္းရွာေဖြ ပါလိမ့္မည္။
            ဤမိမိကိုယ္ကို အားထားျခင္းေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာေသာက်ိန္ျခင္းသည္။ ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို ျမည္းစမ္းၿပီးမွ ဦးျပန္လွည္ေသာ သူတို႔၏ အားထုတ္မႈ၊ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ဘာသာေရးကို စတင္အားထားေသာ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ခပ္မ်ားမ်ား အေပၚတြင္ က်ေရာက္ေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါသည္။ ဂလာတိအသင္းသားမ်ား ကဲ့သို႔ သူတို႔သည္ “၀ိညာဥ္ေတာ္၌ အစျပဳခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဇာတိပကတိ၌ လႈပ္ရွားအဆံုး သတ္ေကာင္းသတ္ပါလိမ့္မည္။” ဘုရားသခင္၏ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသည္ ရပ္တန္႔၍ သူတို႔ အေပၚ က်ိန္ျခင္းက်ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တရားေဒသနာေဟာေျပာခဲ့ေသာ အသင္း ေတာ္မ်ားသည္ က်ိန္ျခင္းခံသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ေျပာရဲပါသည္။ မည္ကဲ့သို႔ တရားေဒသနာ ေဟာေျပာ၍ တိုက္ခိုက္လံုးပန္းေစကာမူ၊ က်ိန္ျခင္းကို အၿပီးသတ္မတိုက္မခ်င္း၊ မည္သည့္ အက်ဳိးမွ် သက္ေရာက္မည္မဟုတ္ပါ။
ခိုး၀ွက္ျခင္းႏွင့္ မမွန္မကန္ က်ိန္ဆိုျခင္း
            ဓမၼေဟာင္း၏ေနာက္ဆံုး ပေရာဖက္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဟဂၢဲ၊ ဇာခရိႏွင့္ မာလခိတို႔ အားလံုးသည္ ဘုရားသခင္ က်ိန္ျခင္း၏ အဆံုးသတ္ပံုကို ေတြ႕ႀကံဳခံစားခဲ့ေသာအေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဣသေရလလူမ်ဳိးတို႔အား ေဆြးေႏြးေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ (ဇာ၊၅း၁-၄)တြင္ ပေရာ ဖက္ဇာခရိသည္ က်ိန္ျခင္းကိုေရးသားေသာ စာေစာင္ကို ျမင္ခဲ့ပါသည္။ စာေစာင္၏ တစ္ ဘက္တြင္ ခိုးတတ္ေသာသူရွိ၍ တစ္ဘက္တြင္မူ မမွန္မကန္က်ိန္ဆုိေသာသူ၊ ဘုရားသခင္ ၏နာမေတာ္၌ မွားယြင္းစြာ က်ိန္ေသာသူပါရွိသညါ။
            ဤက်ိန္ျခင္းကို အဆံုးသတ္ရာတြင္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ပ်က္စီးျခင္းက ထင္ထင္ရွား ရွားျမင္ႏိုင္သည္။ ေဟၿဗဲက်မ္းတြင္ “အိမ္” စကားလံုးသည္ အေဆာက္အဦးတစ္ခုတည္းကို သာ ေဖာ္ျပ႐ံုမဟုတ္ဘဲ အိမ္ထဲတြင္ ေနထိုင္ေသာလူမ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ ယေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႕ႀကံဳေနရေသာ အိမ္ေထာင္စုျပိဳကြဲျခင္းတို႔သည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ က်ိန္ျခင္း ၏ မလႊဲမေရွာင္သာေသာ ထိခိုက္မႈ၏ လကၡဏာျဖစ္ေလသည္။
            ေနာင္တရျခင္းႏွင့္ အေျခအေနအရင္းသို႔ ျပန္ေရာက္ျခင္းမရွိခဲ့လွ်င္ အမ်ဳိးသားတစ္ ရပ္လံုးသာမကဘဲ လူမ်ဳိးယဥ္ေက်းမႈ အေဆာက္အအံုတစ္ခုလံုးကိုပင္ တေရြ႕ေရြ႕အစားခံ ႏိုင္ပါသည္။ ခိုး၀ွက္၍ မမွန္မကန္ က်ိန္ဆိုၾကေသာသူတို႔ကိုပါ ထည့္တြက္လွ်င္လူေပါင္းမည္ မွ် က်ိန္ျခင္းဒဏ္ေအာက္တြင္ ျပားျပား၀ပ္ေနၾကရမည္ကို ကၽြန္ေတာ္ခန္႔မွန္း၍မရပါ။ အျမတ္ ခြန္၊ ၀င္ေငြခြန္တြင္ မ႐ိုးသားေသာလူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသနည္း။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္တြင္ လူေပါင္းေျမာက္ျမားစြာပါ၀င္လိမ့္မည္။ ထိုလူလိမ္၊ လူညာအထဲတြင္ မည္မွ် ဘုရားရွိခုိး ေက်ာင္းတက္ေသာသူျဖစ္မည္နည္း။
            (ဟဂၢဲ၊ ၁း၄-၆)တြင္ လူတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ မ်ဳိးေစ့ကိုႀကဲေသာ္လည္း အသီးအႏွံ နည္းပါးသည့္အေၾကာင္းႏွင့္ အလုပ္လုပ္၍ အခကိုခံရေသာ္လည္း မလံုေသာအိတ္ထဲမွာ သို ထားၾကသည့္အေၾကာင္းကို အလားတူ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္အတြက္ လိုအပ္မႈကို ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ မိမိတို႔၏ ကိုယ္က်ဳိးကိုသာ ငဲ့ကြက္ျခင္း အားျဖင့္ မ်က္စိျဖင့္မျမင္ႏိုင္ေသာ တန္ခိုးသည္ သူတို႔၏ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို လံုးပါးေစခဲ့သည့္ အေၾကာင္း ဣသေရလလူမ်ဳိးတို႔အား ေျပာၾကားရန္ ဘုရားသခင္သည္ ပေရာဖက္တစ္ပါးကို ေစလႊတ္ခဲ့သည္အထိ အျဖစ္ဆုိး၀ါးခဲ့ပါသည္။
× × × × × × × ×× × × × × × 

############
က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသို႔ (အပိုင္း ၄) ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

[[[ အသက္တာေျပာင္းလဲေစေသာ ၀ိညာဥ္ေရးရာ တန္ခိုးေတာ္ ]]]
{{ ေဒရက္ပရင့္စ္ }}


Comments

Popular posts from this blog

ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသည့္အသက္တာ

ေယာသပ္ကို ကၽြန္အျဖစ္ေရာင္းစားခံရျခင္း

သင္၏တဲရာကို က်ယ္ေစေလာ့