ေဒါက္တာေဒးဗစ္ယံုကီခ်ဳိ (၁)
အခန္း (၁)
အသက္တာႏွင့္ နားလည္သိတတ္မႈ
(ေယာ၊ ၈း၁-၁၁)
“အသက္တာႏွင့္ နားလည္သိတတ္မႈ” ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္
ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို ေ၀ငွလိုပါသည္။ ယေန႔အေျချပဳမည့္ က်မ္းပိုဒ္မွာ (ေယာ၊ ၈း၁
- ၁၁) ျဖစ္ပါသည္။
ေယ႐ႈအတြက္ လူသည္ အမြန္ျမတ္ဆံုးျဖစ္ပါသည္။
လူတို႔သည္ ဥပေဒမ်ား စနစ္မ်ားထက္ပို၍ တန္ဘိုးထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပိဳလဲေသာ သူမ်ားအတြက္
ေယ႐ႈသည္ မိမိအသက္တာကုိ ပူေဇာ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ နံနက္ေစာေစာအခ်ိန္တြင္ ေယ႐ႈသည္
လူထုႀကီးကို ဗိမာန္ေတာ္၌ သြန္သင္ဆံုးမေနစဥ္ က်မ္းျပဳဆရာမ်ားႏွင့္ ဖာရိရွဲတို႔ သည္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ကို
ေခၚလာၾကကာ “ဆရာ - ဤအမ်ဳိးသမီးသည္ မတရားေသာေမထုန္ျပဳေနစဥ္မွာပင္
ေတြ႕မိပါ၏။ ေမာ ေရွ၏ ပညတ္ေတာ္အရ ထိုအမ်ဳိးသမီးအား ေက်ာက္ခဲႏွင့္ပစ္သတ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ကိုယ္ေတာ္မည္သို႔ျပဳမည္နည္း” ဟုဆိုၾက၏။ ေယ႐ႈသည္
ခါးကိုညြတ္ကာ လက္ၫႇဳိးေတာ္ျဖင့္ ေျမႀကီးေပၚစတင္၍ စာေရးလိုက္သည္။ ထိုသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏အခြင့္အေရးအတြက္
ပညတ္ေတာ္ကို အသံုးျပဳၾကသည္ႏွင့္အညီ ကိုယ္ေတာ္သည္ လက္ၫႇိဳးေတာ္ျဖင့္ ထို ပညတ္ေတာ္ကို
ေရးသားရျခင္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ သည္။ ထိုပညတ္ေတာ္ကို ေရးသားၿပီးေနာက္ ေယ႐ႈသည္ ကိုယ္ကိုလွန္လ်က္
မိမိပတ္၀န္းက်င္၌ ရွိေသာလူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို ၾကည့္ ႐ႈသည္။
ထိုိ႔ေနာက္ ေယ႐ႈသည္ “သင္တို႔အထဲ၌ အျပစ္ကင္းေသာသူရွိပါက
သူမအား ေက်ာက္ခဲ့ႏွင့္အရင္ဆံုးပစ္ပါ” ဟု သူတို႔ကို ေျပာသည္။ ထို႔ ေနာက္ေယ႐ႈသည္ တဖန္ခါးကိုညြတ္ကာ
ေျမေပၚ၌စာေရးျပန္၏။ ထို႔ေနာက္ သူတို႔ပစ္ေသာ ေက်ာက္တံုးသည္ သူ႔အနီးအနား၌ရွိမရွိကို ၾကည့္႐ႈရွာေဖြျပန္သည္။
လူတစ္ေယာက္မွ မက်န္ ထိုအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္တည္း က်န္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ေသာအခါ ေယ႐ႈက “အမ်ဳိး
သမီး၊ သူတို႔ဘယ္မွာ ရွိၾကပါသနည္း။ သင့္ကို မစီရင္ၾကပါသေလာ” ဟုဆို၏။ ထိုအမ်ဳိးသမီးကလည္း
“တစ္ေယာက္မွမစီရင္ၾကပါဆရာ” ဟုဆို၏။ ေယ႐ႈကလည္း
“ငါသည္လည္း သင့္ကို မစီရင္၊ ေနာက္ထပ္အျပစ္မျပဳပါႏွင့္” ဟုဆိုကာ လႊတ္လိုက္သည္။
ဤနည္းအားျဖင့္ ေယ႐ႈသည္ ေမာေရွ၏ပညတ္ထက္
ထိုအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္၏ စိတ္၀ိညာဥ္ႏွင့္အသက္တာကို ပို၍တန္ဘိုးထားပါ သည္။ ဤမတရားေသာေမထုန္ျပဳစဥ္၌
ေတြ႕မိေသာအမ်ဳိးသမီးအားျဖင့္ လူသားမ်ားအေပၚေယ႐ႈ၏ခ်စ္ျခင္းအေၾကာင္းကို မ်ားစြာေျပာျပပါ
သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအျဖစ္အပ်က္မွရရွိေသာ သင္ခန္းစာသံုးခုကို
ကၽြန္ေတာ္တင္ဆက္လိုပါသည္။
ပထမဦးဆံုးအေနႏွင့္ ပညတ္တရားအားျဖင့္
ပညတ္ေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပလိုပါသည္။
မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ ပညတ္တရားအားျဖင့္
အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ က်မ္းျပဳဆရာ ႏွင့္ ဖာရိရွဲတို႔သည္
ထိုသို႔ေသာ လူအမ်ဳိးအစားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးထက္ ပညတ္ေတာ္ကို ပို၍ တန္ဘိုးထားၾကသည္။
လူတစ္ ေယာက္၌ မည္မွ်ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမည္ကို မစဥ္းစားဘဲ ပညတ္ေတာ္ကိုသာ ေထာက္ျပၾကသည္။
ပညတ္ေတာ္ေၾကာင့္ သူတို႔အရာခပ္သိမ္းနားလည္သည္ဟု
ထင္ၾကေသာ္လည္း သူတို႔သြားသည့္ေနရာတိုင္း၌ အျခားေသာသူတုိ႔၏အမွား ကိုသာ ေထာက္ျပတတ္ၾကသည္။
အျခားေသာသူတို႔၏ အမွားကို စီရင္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညတ္တရားေတာ္၌ တဖက္ကမ္းခတ္တတ္ ေျမာက္ေသာ
ဖာရိရွဲတို႔ႏွင့္ က်မ္းတတ္ဆရာတို႔သည္ ပညတ္တရား၏မိန္႔မွာခ်က္အရ ထိုအမ်ဳိးသမီးကို ပစ္သတ္ရန္ကိုသာ
စဥ္းစားၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပညတ္တရားကို စံခ်ိန္ထား၍ အသက္ရွင္ေသာသူတို႔သည္ အျခားေသာသူမ်ားအေပၚ
အျပစ္ျမင္ရာ၌ အားသန္ၾကသည္။ အ ျခားေသာသူတို႔၏ အျပစ္ကို ေဖာ္ျပရာ၌၎၊ စီရင္ရာ၌၎ အားသန္ၾကသည္။
မိသားစုအတြင္း၌ အဘယ္ေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳးရွိသည္ဟု
သင္ယူဆပါသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ခင္ပြန္းသည္ ဇနီးကို ပညတ္တရားႏွင့္ တိုင္းတာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဇနီးကလည္း သူမ၏ခင္ပြန္းကို ထိုသို႔တိုင္းတာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သားသမီးမ်ားက မိဘမ်ားကို
ထို သို႔တိုင္းတာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ခင္ပြန္းသည္ ဇနီးကို ထိုသို႔သာတိုင္းပါက
သူသည္အျပစ္ရွာေသာသူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ လင္ေယာက်္ားသည္ အလုပ္မွျပန္လာေသာအခါ
သူ႔ဇနီးအား “အဘယ္ေၾကာင့္ ဤအ၀တ္အစား၀တ္ပါသနညည္း။” “အဘယ္ေၾကာင့္ အခန္းမရွင္းထားပါသနည္း။”
“အဘယ္ေၾကာင့္ ကလားမ်ားဤမွ်ေလာက္ညစ္ပတ္ၾကပါသနည္း။” စသည့္အျပစ္တစ္ခုစီ ကို ေဖာ္ျပၿပီး
အျပစ္တင္ေနပါက ဇနီးသည္ေနာက္ဆံုးတြင္ မခံႏိုင္ဘဲ ထြက္ေျပးသြားကာ လင္မယားကြာရွင္းျပတ္စဲသည္အထိျဖစ္ႏို္င္သည္
တဘက္၌လည္း ဇနီးက “အိမ္နီးခ်င္းမ်ား ေလေအးစက္ႏွစ္လံုး၀ယ္ထားၿပီး”ဟူ၍၎၊
“အိမ္၌ရွိေသာ ပန္ကာလည္းပ်က္ပါၿပီ” “ဤမွ် ေလာက္လစာႏွင့္မည္သို႔အသက္ရွင္ႏိုင္မည္နည္း”ဟူ၍၎၊
“ဤလူႏွင့္အဘယ့္ေၾကာင့္မထင္မမွတ္ဘဲ လက္ထပ္လိုက္ရပါသနည္း” စ သည္ျဖင့္ ေျပာေကာင္းေျပာမည္ျဖစ္သည္။
ႏြမ္းနယ္စြာျဖင့္ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်ၿပီး
အိမ္ျပန္လာသည့္ လင္ေယာက်္ားသည္ ထိုထက္ပို၍ ခံစားရမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ တဖ်စ္ ေတာက္ေတာက္ေျပာဆိုေနေသာ
ဇနီးသည္က သူ႔အား အမ်က္ေဒါသထြက္ေစမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ေယာက်္ားသည္ အိမ္ျပန္လာ ေသာအခါ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုးကို
ေကာက္လာခဲ့ပါက သုိ႔မဟုတ္ ဇနီးသည္က သူ႔ကို ပစ္၈န္ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုးကို ထားမည္ဆိုပါက
ထိုသို႔ေသာ အိမ္ေထာင္သည္ ကြဲဘို႔ေသခ်ာသေလာက္ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခု၌ သူတပါးအား
ေက်ာက္ခဲႏွင့္ပစ္ရန္ ခ်ိန္ ေနေသာသူမ်ားေနပါက ထိုသိုပေသာ အဖြဲ႕အစည္းသည္ ပ်က္စီးသြားမည္မွာ
အမွန္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ေက်ာက္ခဲႏွင့္ ပစ္ေစရန္အမိန္႔ ေပးသည္။ ပညတ္တရားေပတံျဖင့္
အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို တိုင္းရန္မဟုတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အျခားသူမ်ားအား နားလည္သိတတ္ၿပီး
ကိုယ္ ခ်င္းစာတတ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယအေနႏွင့္ နားလည္သိတတ္ျခင္းႏွင့္
က႐ုဏာကို ေျပာလိုပါသည္။
မတရားေသာေမထုန္ျပဳေနစဥ္၌ပင္ ဖမ္းမိသည့္အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္အေၾကာင္းမွ
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရရွိေသာ ဒုတိယသင္ခန္းစာမွာ ထိုအမ်ဳိး သမီးအေပၚ ေယ႐ႈ၏အျမင္ပင္ ျဖစ္သည္။
ေယ႐ႈသည္ သူမအား ပညတ္တရားျဖင့္ မစီရင္ဘဲ က႐ုဏာမ်က္စိျဖင့္သာ စီရင္သည္။ ေယ႐ႈသည္ သူမကို
နားလည္ရန္ ႀကိဳးစားသည္။ သူမအေနႏွင့္ မတရားေမထုန္ျပဳရသည့္အေၾကာင္းရွိလိမ့္မည္ဟု ေယ႐ႈကိုယ္ခ်င္းစာ
သည္။ သူမသည္ ပစ္ပယ္ျခင္းခံရသူ (သို႔) အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းအတြက္ ရွာေဖြေနရသူျဖစ္သည္ဟု
ဆိုပါကလည္း သူမအေပၚသနား မည္ျဖစ္သည္။ ဖာရိရွဲ၊ဇဒၵဳကဲႏွင့္ က်မ္းျပဳဆရာတို႔သည္ ထိုအမ်ဳိးသမီးကို
ပညတ္တရားမ်က္စိအားျဖင့္ ၾကည့္ၾကေသာ္လည္း ေယ႐ႈသည္ က႐ုဏာမ်က္စိျဖင့္သာ ၾကည့္သည္။
(ေယာ၊ ၃း၁၇) တြင္ ေလာကႀကီးအား တရားစီရင္ရန္
ဘုရားသခင္သည္ သားေတာ္ကို ေစလႊတ္ျခင္းမဟုတ္၊ သူ႔အားျဖင့္ ေလာကႀကီး သည္ ကယ္တင္ျခင္းရရွိရန္ျဖစ္သည္ဟု
ဆို၏။
ေယ႐ႈသည္ အျပစ္စီရင္ရန္ ေလာကႀကီးသို႔ ႂကြလာျခင္းမဟုတ္ဘဲ
ကယ္တင္ရန္အတြက္ ႂကြလာျခင္းျဖစ္သည္။ သင္သည္ က႐ုဏာမ်က္စိ ျဖင့္ၾကည့္တတ္ေသာသူျဖစ္ပါက အျခားသူတို႔၏
က်ဴးလြန္ေသာ အမႈမ်ားကို ကုိယ္စားခံေပးသူပင္ျဖစ္လာႏုိင္သည္။ ေယ႐ႈသည္ က႐ုဏာ မ်က္စိျဖင့္
ထိုအမ်ဳိးသမီး၏ အျပစ္ကိုသာ လႊတ္႐ံုမဟုတ္ဘဲ လူအားလံုးတို႔အတြက္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ ခ်ိတ္ထားျခင္းကို
ခံေသာအား ျဖင့္ လူတို႔၏အျပစ္ကို လႊတ္ေတာ္မူသည္။ ေယ႐ႈက “၀န္ေလး၍ ပင္ပန္းေသာသူအေပါင္းတို႔၊
ငါ့ထံသို႔ လာၾကေလာ့၊ ငါသည္ ခ်မ္းသာေပး မည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အကယ္၍ သင္သည္ သူတပါးအေပၚ၌ က႐ုဏာစိတ္ရွိၿပီး
သူတို႔အား နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစားမည္ဆိုပါက သင္သည္ အျပဳသေဘာရွိ ေသာသူ၊ျပဳလုပ္စီရင္တတ္ေသာသေဘာရွိေသာသူျဖစ္လာရပါမည္။
သင္သည္ အျခားေသာသူတို႔အား အျပစ္လႊတ္ေသာသူ၊ ေကာင္းခ်ီး ေပးေသာသူ ျဖစ္လာရပါမည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သူတပါးအေပၚ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏
တစ္ဖက္သတ္အျမင္ျဖင့္သာ မၾကည့္ဘဲ သူတို႔ဘက္မွေန၍ ျပန္ၾကည့္တတ္ေသာသူျဖစ္ရန္ ေယ႐ႈအလိုေတာ္ရွိသည္။
အျပစ္သားမ်ားကို ေက်ာက္ခဲႏွင့္ပစ္ရန္ စီရင္သည္ပညတ္တရားေပတံျဖင့္ တိုင္းေသာသူမ်ား မျဖစ္ေစလိုပါ။
သူ တပါးကို သနားၿပီး အျပစ္လႊတ္ေသာသူမ်ားျဖစ္ေစလိုပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္
သူတပါးကို အစဥ္အၿမဲ နားလည္ၿပီး က႐ုဏာ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ရန္ လိုအပ္သည္။
တတိယအေနႏွင့္ နားလည္သိတတ္ျခင္းႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို
ေျပာလိုပါသည္။ လူတို႔သည္ အသိဥာဏ္ျဖင့္သာ ဆက္ဆံေလ့ရွိသည္။ ဘု ရားသခင္သည္ တန္ခိုးမဲ့ေသာေၾကာင့္
ေယ႐ႈကို လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ တင္သတ္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ တကမာၻလံုး၌ရွိေသာ လူအားလံုးကို တ ၿပိဳင္တည္း
ေနာင္တရရန္ဘုရားသခင္ျပဳႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ -
မိုးေကာင္းကင္တစ္ခုလံုးသည္ မဲေမွာင္ၿပီး မိုးသီးမိုးေပါက္တို႔သည္ ႐ုတ္တ ရက္က်လာခ်ိန္တြင္
လွ်ပ္စီးလက္လာၿပီး မိုးခ်ဳန္းသံတို႔အၾကား၌ ဘုရားသခင္သည္ “ေနာင္တရၾကေလာ့၊ သို႔မဟုတ္ပါကေသၾကလိမ့္မည္”
ဟု ေႂကြးေၾကာ္မည္ဆိုပါက ေနာင္တမရသည့္ လူတစ္ေယာက္မွ်ရွိမည္မဟုတ္ပါ။ မေသလိုေသာသူသည္ အေရးေပၚေနာင္တရရန္လိုမည္
ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိသို႔ေနာင္တရျခင္းမွာ လူ၏အထဲမွ အလိုအေလ်ာက္ထြက္လာေသာ ေနာင္တမဟုတ္ပါ။
သူ၏စိတ္ႏွလံုးသည္ ေၾက ကြဲ၀မ္းနည္းမည္မဟုတ္ပါ။
ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို
သိေတာ္မူေသာ ဘုရား၊ အနႏၲတန္ခိုးေတာ္ရွင္ဘုရားႏွင့္ ေနရာတကာ၌ရွိေတာ္မူေသာ ဘုရား သခင္၏
သားေတာ္ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္သည္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဘြယ္ေကာင္းေသာ သူကဲ့သို႔ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္
တင္သတ္ခံရ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေခၽြးႏွင့္ ေသြးတို႔သည္ စီးဆင္းရင္း “အကၽြႏ္ုပ္၏ဘုရားသခင္၊
အကၽြႏ္ုပ္၏ဘုရားသခင္၊ အကၽြႏု္ပ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္စြန္႔ ပစ္ပါသနည္း။ အိုအဘ သူတို႔ျပဳေသာအမႈကို
သူတို႔မသိၾကေသာေၾကာင့္ သူတို႔၏အျပစ္ကို လႊတ္ေတာ္မူပါ” ဟု ဆို၏။ ေယ႐ႈသည္ ထိုသို႔ ေသာ၀မ္းနည္းစရာ
အေျခအေန၌ အေသခံသည္။
ေယ႐ႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေနာင္တရရန္ အဓမၼမတိုက္တြန္းပါ။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အျပစ္လႊတ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို နားလည္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အျပစ္မ်ားကို
ယူေဆာင္သြားသည္။ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ တင္သတ္ျခင္းကိုခံရသည္။ သို႔ျဖစ္၍
အျပစ္ေၾကာင့္ ေသ ရမည့္လူသည္ ေယ႐ႈကို မိမိ၏ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံပါက အျပစ္လႊတ္ျခင္းကို
ခံရမည္ျဖစ္သည္။ သူ၏စိတ္ႏွလံုးေၾကကြဲမည္။ သူ၏ စိတ္ႏွလံုးသည္ ၀မ္းနည္းၿပီး သူငိုေႂကြးမည္။
သူ၏စိတ္ႏွလံုး၌ ေမတၱာႏွင့္ ျပည့္လွ်ံလာမည္ျဖစ္သည္။
မတရားေသာေမထုန္ကို ျပဳစဥ္၌ပက္ ေတြ႕မိေသာအမ်ဳိးသမီးသည္
ေယ႐ႈ၏နားလည္ေပးမႈေၾကာင့္ အျပစ္လႊတ္ျခင္းႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ခံစားရသည္။ သူမ၏အက်င့္ကို
တစ္သက္လံုးေျပာင္းလဲသြားေစမည့္ ႀကီးမားေသာတန္ခိုးေတာ္ႀကီးသည္ သူ႔မွာပတ္စီးထားၿပီး ျဖစ္သည္။
ခ်စ္ေသာ ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ား - သင္သည္ အျခားေသာသူမ်ားအေပၚ၌ သခင္ဘုရားကဲ့သို႔ေသာ
ေမတၱာေတာ္ကို ထားႏိုင္ၾကေစရန္ အတြက္ သခင္ဘုရား၏နာမေတာ္၌ ကၽြႏ္ုပ္ဆုေတာင္းေပးပါသည္။
အခ်င္းခ်င္းတို႔ကို နားလည္တတ္ၾကၿပီး ေမတၱာထားၾကရန္ နာမေတာ္ ၌ ကၽြန္ေတာ္ဆုေတာင္းေပးပါသည္။
သင္သည္ ႂကြယ္၀ေသာ ေမတၱာအသီးကို သီးၿပီးအသြင္ေျပာင္းလဲပါမည္အေၾကာင္း သခင္ဘုရား၏ နာမေတာ္၌
ကၽြန္ေတာ္ဆုေတာင္းေပးပါသည္။
Comments