ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏ ဘာသာအယူ၀ါဒ



ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏ ဘာသာအယူ၀ါဒ
(မာကု၊ ၉ း ၁ - ၂၉)
====================================
            “ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏ ဘာသာအယူ၀ါဒ” ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္ကို ေ၀ငွလိုပါတယ္။ အေျချပဳရမည့္ က်မ္း ပိုဒ္မွာ (မာကု၊ ၉း၁-၂၉) ျဖစ္ပါသည္။
            မ်ားစြာေသာသူတို႔က “ဘုရားတဆူတည္းကို ကိုးကြယ္သည့္အသင္းေတာ္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဂိုဏ္းဂဏမ်ားစြာ ကြဲေနရပါ သနည္း”ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ႀကိမ္ၿပီးတစ္ႀကိမ္ ေမးျမန္းၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာ ေမးခြန္းကို ထပ္တလဲလဲ ေမးျခင္းမွာ မေျဖႏိုင္ဘဲ အၾကပ္ အတည္းႏွင့္ေတြ႔ဆံုေစရန္ ကၽြန္ေတာ္ကို ေခ်ာက္တြန္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာသည္ အျခားေသာဘာသာတို႔ထက္ ပို၍`ႀကီး ျမတ္ေသာေၾကာင့္ ဂိုဏ္းဂဏမ်ားစြာကြဲျပားျခင္းျဖစ္သည္ဟု သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျဖပါသည္။
            ေဆာင္းရာသီအလယ္ခန္႔၌ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုပံုစံခ်င္းမတူသကဲ့သို႔၎၊ လူတစ္ေယာက္စီသည္ မ်က္ႏွာမတူသကဲ့သို႔၎၊ တဆူ တည္းေသာဘုရားသခင္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ယံုၾကည္ေသာ္လည္း ယံုၾကည္ျခင္းကို နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေဖာ္ျပႏိုင္ပါသည္။ ဂိုဏ္းဂဏမ်ားစြာရွိေသာ္ လည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏အယူ၀ါဒကို လိုက္ရမည္ျဖစ္သည္။
            ခရစ္၀င္က်မ္းအခန္း(၉)သည္ ျမင့္ေသာေတာင္ေပၚ၌ ေယ႐ႈ၏အသြင္ေျပာင္းျခင္းကို မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္သည္ ဘာသာအယူ၀ါဒသံုးမ်ဳိးရွိေၾကာင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား သြန္သင္သည္။ ယေန႔တြင္ ထိုဘာသာအယူ၀ါဒသံုးမ်ဳိးကို စစ္ေဆးၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေရြး ခ်ယ္ရမည့္ဘာသာအယူ၀ါဒကို စဥ္းစားၾကပါစို႔။
            ပထမ ေမွာ္၊ မိစၧာဒိဌိအယူ၊ တန္ခိုး(Mysticism)၊ ဣဒိၶပါဠ္တို႔ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာအယူ၀ါဒ။
            ေယ႐ႈသည္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ တင္သတ္ျခင္းမခံရမွီ၊ ေပတ႐ု၊ယာကုပ္ႏွင့္ေယာဟန္တို႔ကို ျမင့္ေသာ ေတာင္ေပၚတစ္ေနရာ သို႔ ေခၚသြားၿပီး သူတို႔ေရွ႕၌ ထူးျခားေသာ အဆင္းအေရာင္ေျပာင္းလဲလက္ အသြင္ေျပာင္းေတာ္မူသည္။ တပည့္ေတာ္သံုးေယာက္တို႔ သည္ ထိုျမင္ကြင္းေၾကာင့္ သတိလစ္မတတ္ျဖစ္ၾကသည္။ ေယ႐ႈသည္ ခ်က္ခ်င္းအသြင္ေျပာင္းသည္။ သူ၏အ၀တ္ေတာ္တို႔သည္ မ်က္စိ က်ိန္းေလာက္ေအာင္ ျဖဴဆြတ္သည္။
            တပည့္ေတာ္မ်ားအတြက္ ပို၍အံ့ဩဘြယ္ေကာင္းေပသည္မွာ ေယ႐ႈသည္ ေရွ႕ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ငါးရာအခ်ိန္၌ ကြယ္လြန္ခဲ့ သည့္ ေမာေရွႏွင့္၎၊ မီးလွ်ံရထားျဖင့္ ေကာင္းကင္သို႔တက္ႂကြသြားသည္ ဧလိယႏွင့္၎ စကားေျပာေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ တပည့္ေတာ္ မ်ားသည္ အလြန္ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ၾကကာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ ရွိေနၾကသည္။
            သမၼာက်မ္းစာသည္ လူ၏ဥာဏ္ႏွင့္မမွီႏိုင္ေသာ နက္နဲျခင္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ေျမႀကီးကို ဖန္ဆင္းျခင္းမွာ နက္နဲေသာအရာျဖစ္သည္။ မာရိအား အပ်ဳိစင္ျဖစ္ျခင္းကို မပ်က္ေစဘဲ သူ႔အားျဖင့္ ေယ႐ႈေမြးဖြားျခင္းသည္ နက္နဲေသာ အရာျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈသည္ ဂါလိလဲေရအိုင္ေပၚ၌ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းမွာ နက္နဲေသာအရာျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္ယံုၾကည္ျခင္းမွ နက္နဲ ေသာအရာတို႔ကို ဖယ္ရွားမည္ ဆိုပါက ယံုၾကည္ရမည့္အရာရွိမည္မဟုတ္ေတာ့ပါ။ သမၼာက်မ္းစာ၌ပါရွိေသာ နက္နဲသည့္အရာတိုင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ယံုၾကည္သည္။
            သို႔ေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေမွာ္၊မိစၧာဒိဌိ(Mysticism) တန္ခိ္ုး၊ဣဒၶိ္ပါ၌သမားမ်ားမဟုတ္ပါ။ နက္နဲေသာအရာကို ယံုၾကည္ ျခင္းႏွင့္ေမွာ္၊ တန္ခိုးဣဒိၶပါ၌သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ျခင္းသည္ အလြန္ေ၀းကြာလွသည္။
            ေတာင္ေပၚ၌ ထိုသို႔ေသာ္ အဆင္းအေရာင္ေျပာင္းျခင္းတစ္ခုကို ခံစားေတြ႔ႀကံဳၿပီးေနာက္ ေပတ႐ုသည္ ေယ႐ႈအား “ရဗိၺ၊ ဤေန ရာသည္ ေနခ်င္စဘြယ္ေကာင္းပါ၏။ ကိုယ္ေတာ္အတြက္တဲတေဆာင္၊ ေမာေရွအတြက္ တဲတေဆာင္၊ ဧလိယအတြက္တဲတေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ပါရေစ”ဟု ဆို၏။
            ေပတ႐ုသည္ - ေမာေရွ၊ဧလိယတို႔ႏွင့္ တတန္းတည္းျဖစ္ေသာ တဲတေဆာင္ကို ေယ႐ႈအတြက္ ေဆာက္ေပးမည္ဟု ေျပာျခင္းျဖင့္ ေယ႐ႈအား လူႏွင့္အဆင့္အတန္းအတူတူထားျခင္းျဖစ္သည္။
            ေမွာ္၊တန္ခိုး၊ ဣဒိၶပါ၌(Amystic)မိစၧာဒိဌိအယူသမားတစ္ေယာက္ဆိုသည္မွာ နက္နဲေသာအရာတစ္ခုကို ေတြ႕ႀကံဳခံစားရၿပီး ေနာက္ ေယ႐ႈကို လူႏွင့္တန္းတူထားျခင္းအားျဖင့္ လူကို ဘုရားေနရာ၌ထား၍၊ ကိုးကြယ္ေသာသူျဖစ္သည္။ မိစၧာဒိဌိတစ္ေယာက္သည္ ေယ႐ႈကိုယ္ေတာ္ကိုႏွစ္သက္ျခင္းထက္ နက္နဲေသာအရာမ်ားကို ပို၍ ႏွစ္သက္ၾကသည္။ နက္နဲလွ်ဳိ႕၀ွက္ေသာအရာ၌ နစ္မြန္းေနရာ မိမိ၏ မိသားစုႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအ၀ိုင္းတို႔ကို စြန္႔ပယ္ေသာသူျဖစ္သည္။ ၎အားလံုးတို႔သည္ မိစၧာဒိဌိအယူ၀ါဒဘာသာျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး ေသာကာလ၌ ထိုသို႔ေသာ အယူ၀ါဒသည္ ေပၚလာၿပီး ယံုၾကည္ျခင္းကို ပ်က္ျပားေစမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသိုပေသာသူတို႔ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေစာင့္ၾကည့္ၾကရန္ ျဖစ္သည္။
            ဒုတိယ -  ေခတ္ေပၚအယူ၀ါဒ
            ေယ႐ႈသည္ ေတာင္ေပၚမွာ ဆင္းႂကြလာေသာအခါ အျခားေသာတပည့္ေတာ္တို႔သည္ က်မ္းတတ္ဆရာမ်ားႏွင့္ အျငင္းအခံုျဖစ္ ေနၾကသည္။ တပည့္ေတာ္မ်ားသည္ ေမွ်ာ္လင့္ရာမဲ့စြာျဖင့္ မ်က္ႏွာျဖဴဖတ္ျဖဴေယာ္ျဖစ္ေနၾကသည္။ စကားအေသာ နတ္၀င္သည့္ကေလး ငယ္တစ္ေယာက္သည္ တစ္ကိုယ္လံုးဒဏ္ရာျပည့္လ်က္ ထိုင္ေနသည္။ ထိုကေလးငယ္အနီး၌ ငိုေနေသာသူ၏ဖခင္ရွိသည္။ ေယ႐ႈက “မည္သည့္အေၾကာင္းကို ျငင္းခံုၾကပါသနည္း”ဟု ေမးျမန္းသည္။
            လူအုပ္ႀကီးအလယ္၌ပါေသာဖခင္က “ဆရာ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို သနားမစပါ။ ကၽြႏ္ုပ္၏သားသည္ နတ္ဆိုးဘမ္းစားၿပီး၊ ေရထဲသို႔၎၊ မီးထဲသို႔၎၊ တြန္းခ်ပါ၏။ တစ္ကိုယ္လံုးသည္ ဒဏ္ရာႏွင့္ျပည့္လ်က္ရွိ၏။ ေဘးအႏၲရာယ္ကိုအႀကိမ္ႀကိမ္ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ပါၿပီ။ ထိုနတ္ဆိုးႏွင္ ထုတ္ရန္ တပည့္ေတာ္မ်ားကို ကၽြႏ္ုေတာ္ေတာင္းပန္ေသာ္လည္ သူတို႔မတတ္ႏိုင္ၾကပါ။ ကၽြႏ္ုပ္သား၏ေရာဂါႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုယ္ေတာ္ ၏တပည့္ေတာ္မ်ားႏွင့္ က်မ္းျပဳဆရာမ်ား၏ ျငင္းခံုျခင္းသည္ မည္သို႔အက်ဳိးကို ေပးမည္နည္း”ဟု ျပန္ေျဖ၏။
            က်မ္းစာ၌ တတ္ကၽြမ္းေသာ က်မ္းတတ္ဆရာဖါရိရွဲတို႔ႏွင့္ ေယ႐ႈ၏တပည့္ေတာ္မ်ား ျငင္းခံုျခင္းသည္ ေခတ္သစ္အယူဘာသာပင္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔၌ ဘာသာေရးအခမ္းအနားမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ ၀ိနည္း စသည္တို႔ရွိၾကေသာ္လည္း လူ၏စိတ္၀ိညာဥ္ကို ေျပာင္း လဲေစႏိုင္ေသာတန္ခိုး၊ ဖိႏွိပ္ညႇင္းဆဲျခင္းမွလြတ္ေျမာက္ေစႏိုင္ေသာ တန္ခိုး၊ အခ်ဳပ္ခံေသာသူအတြက္ လြတ္ရာလမ္းကို ျပင္ဆင္ေပးသည့္ တန္ခိုးမရွိၾကပါ။ ဒဏ္ရာအနာတရျဖစ္ေသာသူမ်ားစြာတို႔သည္ သူတို႔ထံသို႔လာၾကၿပီး၊ အကူအညီေတာင္းၾကေသာ္လည္း ထိုစိတ္ေသာက ေရာက္ေသာသူတို႔ကို မစႏိုင္သည့္ တန္ခုိးအစြမ္းသူတို႔၌မရွိပါ။
            ထိုေခတ္၏၀ါဒလမ္းေၾကာင္းကိုယူေသာ အသင္းေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏ နက္နဲေသာတန္ခိုး၊ အံ့ဘြယ္ရာနိမိတ္လကၡဏာ တန္ခိုးတို႔မရွိပါ။ သူတို႔သည္ အသက္ရွင္ေသာဘုရားကို ေတာင္းတေသာသူတို႔၏ငတ္မြတ္ျခင္းကို မေျပေစႏိုင္ၾကပါ။ သူတို႔သည္ အသစ္ တဖန္ေမြးဖြားေစျခင္း၊ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ျပည့္ေစျခင္း အနာေရာဂါၿငိမ္းေစျခင္း၊ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာရရွိေစျခင္းႏွင့္ လာမည့္ ေခတ္ကာလအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ေစျခင္းစသည္တို႔ကိုမျပဳႏိုင္ၾကပါ။ သစ္ပင္တစ္ပင္သည္ ေရာဂါရၿပီးၿပဳိလဲသကဲ့သို႔ လူတို႔ကို ပ်က္စီးယိုယြင္း ျခင္းတြင္းနက္ႀကီးထဲသို႔ တြန္းခ်ၾကသည္။
            တတိယေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏အယူဘာသာ
            ေယ႐ႈသည္ ျမင့္ေသာေတာင္ေပၚ၌ ေပတ႐ု၊ ယာကုပ္ႏွင့္ ေယာဟန္တို႔၏ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ေမာေရွ၊ ဧလိယတို႔ႏွင့္ေတြ႕ဆံုကာ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းအသေရေတာ္၌ အေရာင္အဆင္း ေျပာင္းလဲသြားရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေယ႐ႈသည္ ေတာင္ေပၚ၌မိမိအတြက္တဲကို ေဆာက္လိုေသာ အယူ၀ါဒသမားတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါ။ ထိုနက္နဲရာကို ေတြ႕ႀကံဳခံစားၿပီးေနာက္ ေယ႐ႈသည္ အျပစ္ဒုစ႐ိုက္ရွိေသာေနရာ ေသျခင္းရွိေသာေနရာ၊ ေမွ်ာ္လင့္ရာမဲ့ျခင္း၊ ဆင္းရဲေ၀ဒနာခံစားျခင္း၊ မ်က္ရည္က်ျခင္းစသည္တို႔ရွိေနေသာ ေနရာသို႔ျပန္ဆင္းလာသည္။
            ေတာင္ေျခရင္း၌ သီအိုရီတစ္ခုတည္းကိုသာေပးသည္။ ေခတ္ေပၚ၀ါဒမဟုတ္ပါ။ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏အယူပါဒသည္ ဘုရားသခင္ ၏အံ့ဩဘြယ္ရာတန္ခိုးေတာ္ကိုခံထားၿပီးေနာက္ လက္ေတြ႔က်ေသာအသက္တာသို႔ျပန္လာရန္ မိန္႔ဆိုသည္။ ၎၀ါဒသည္ ဖခင္ကအလုပ္ ျပန္ဆင္းရန္ မိခင္သည္ မိသားစုထံသို႔ ျပန္လာရန္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ သူ၏ေက်ာင္းသို႔ ျပန္လာရန္ေတာင္းဆိုသည္။
            ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏အယူဘာသာရပ္သည္ မိမိအားအပ္ႏွံထားေသာေနရာ၌ ခရစ္ေတာ္၏ ဘုန္းအသေရေတာ္ကို ျပန္႔ႏွံ႔ေစေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္။ ေလာကႀကီးသည္ ေသျခင္း၊ ညစ္ညမ္းျခင္း၊ မ်က္ရည္က်ျခင္း၊ ေ၀ဒနာခံျခင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္ေသာ္လည္း ေယ႐ႈခရစ္ ေတာ္၏ဘာသာသို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျပန္လာၿပီး၊ ၎ထဲ၌ေနထိုင္ေသာအခါ ဘုရားသခင္၏တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေသျခင္းမွ အသက္ရွင္ျခင္းသို႔ေရာက္ေစသည္။ ေမွာက္မိုက္မွ အလင္းသို႔ေရာက္ေစသည္။ အနာေရာဂါတို႔ကို ၿငိမ္းေစသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ရာမဲ့ရာမွ ေမွ်ာ္ လင့္ျခင္းရွိေသာသူျဖစ္ေစသည္။ ၎သည္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏အယူ၀ါဒပင္ျဖစ္သည္။
            ဘုရားသခင္သည္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏ဘာသာမဟုတ္ေသာ မိစၧာဒိဌိအယူဘာသာေခတ္ေပၚအယူ၀ါဒတို႔ကို ပယ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေယ႐ႈကို ယံုၾကည္ၾကေသာ္လည္း ေလာက၌ အမွန္တကယ္ရွိၿပီး ျဖစ္ေသာအရာတို႔ကို ျငင္းပယ္ရန္မဟုတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေခတ္သစ္ေမာ္ဒန္၀ါဒ၊ မိစၧာ၀ါဒသမားမျဖစ္သင့္ပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားကို ေရွးဦးစြာရွာလွ်င္ ဘုရားသခင္ ၏ အကန္႔အသတ္မရွိေသာ နက္နဲရာတို႔ကို ေတြ႕ႀကံဳခံစားၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
            ထိုသို႔ဆိုေသာ္ ဘုရားသခင္၏ နက္နဲေသာအရာတို႔ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔မည္သို႔ ခံစားႏိုင္ၾကမည္နည္း။
            ဘုရားသခင္၏နက္နဲေသာအရာတို႔ကို ခံစားေတြ႕ႀကံဳရန္အတြက္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ျပည့္၀ပါ။ ထို၀ိညာဥ္ေတာ္အား ျဖင့္ ပညာ၊ ထိုးထြင္းေသာဥာဏ္၊ ယံုၾကည္ျခင္း၊ အနာေရာဂါၿငိမ္းျခင္း၊ အံ့ဘြယ္တန္ခိုးတို႔ကိုျပျခင္း၊ ပေရာဖတ္ျပဳျခင္း၊ စိတ္၀ိညာဥ္ကိုပိုင္း ျခားတတ္ျခင္း၊ ဘာသာစကားအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုေျပာျခင္း၊ ဘာသာစကားမ်ားကို အနက္ျပန္ျခင္းစေသာ ဆုေက်းဇူးမ်ားကိုရပါ။
            သင္သည္ နက္နဲေသာအရာတစ္ခုကို ေတြ႕ႀကံဳခံစားရေသာ္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို မခ်ီးေျမႇာက္ပါႏွင့္။ အမွန္တရားမွ လြဲမသြားပါ ႏွင့္။ ျပႆနာေပါင္းစံုရွိၿပီး ၿငီးေငြ႕ဘြယ္ေကာင္းေသာ ေလာကႀကီးထဲသို႔ ဆင္းႂကြလာေသာေယ႐ႈကို သင္၏ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ထားပါ။ သင္၏အသက္တာ၌အလြန္ႀကီးမားေသာ၊ နက္နဲေသာတန္ခိုးအားျဖင့္ အသိုင္းအ၀ိုင္းထက္ပို၍ ေကာင္းေသာ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါ။
            အေကာင္းျမင္ေသာသေဘာ၊ အမွန္အတိုင္း၀န္ခံတတ္ေသာသေဘာ၊ အျပဳသေဘာႏွင့္ ျဖစ္ထြန္းေစတတ္ေသာသေဘာရွိေသာ ယံုၾကည္ျခင္း၏ ႀကီးမားေသာအစြမ္းကို အသံုးျပဳပါ။
            ထုိသို႔ျပဳေသာအခါ၌ သင္သည္ က်န္းမာျခင္းကိုခံစားၿပီး သင္သြားရာေနရာတိုင္း၌ သင္၏စိတ္၀ိညာဥ္ေကာင္းစားသည့္အတိုင္း အရာခပ္သိမ္းတို႔၌ အဆင္ေျပၿပီး အႀကံထေျမာက္မည္ျဖစ္သည္။ သင္သည္ အသက္တာႏွင့္ျပည့္စံုႂကြ၀ေသာ အသက္တာကို ခံစားႏိုင္ မည္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ သင့္အား အၿမီးမျဖစ္ေစဘဲ၊ ဦးေခါင္းျဖစ္ေစမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာေကာင္းႀကီးမဂၤလာမ်ားကို သင့္ အားေပးမည္ျဖစ္သည္။

x x x x x x x x x x x x x x x x x x
## အသက္တာႏွင့္ နားလည္သိတတ္မႈ ##
]]}} ေဒါက္တာေဒးဗစ္ယံုကီခ်ဳိ {{[[

Comments

Popular posts from this blog

ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသည့္အသက္တာ

ေယာသပ္ကို ကၽြန္အျဖစ္ေရာင္းစားခံရျခင္း

သင္၏တဲရာကို က်ယ္ေစေလာ့