ကမာၻဦးက်မ္းကို ေလ့လာျခင္း (၁၅)



ဇာတ္လမ္း (၁၅) အေရဖ်ားလွီးျခင္းဟာဘုရားပဋိညာဥ္အမွတ္အသား

ကမာၻဦးက်မ္း ၁၇ း ၁ - ၅, ၁၀, ၁၅ - ၁၆, ၂၃
          ထိုေနာက္ အာၿဗံသည္ အသက္ကိုးဆယ္ကိုးႏွစ္ရွိေသာအခါ၊ ထာ၀ရဘု ရားသည္ အာၿဗံအား ထင္ရွားေတာ္မူ၍ ငါသည္ အနႏၲတန္ခိုးရွင္ဘုရားသခင္ျဖစ္၏။ ငါ့ေရွ႕မွာသြားလာ၍ စံုလင္ျခင္းရွိေလာ့။ ငါ၏ပဋိညာဥ္ကို သင္ႏွင့္ငါျပဳမည္။ သင့္ ကို ငါ အလြန္မ်ားျပားေစမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အာၿဗံသည္လည္း ျပပ္၀ပ္လ်င္ ဘု ရားသခင္က၊ ငါျပဳေသာပဋိညာဥ္သည္ သင္၌ရွိ၏။ သင္သည္ လူမ်ဳိးအမ်ားတို႔၏ အဘျဖစ္လိမ့္မည္။ ေနာက္တဖန္ သင္၏အမည္ကို အာၿဗံဟု မေခၚရ။ သင္၏အ မည္ကို အာျဗဟံ ဟုေခၚရ၏။ အေၾကာင္းမူကား ငါသည္ သင့္ကို မ်ားစြာေသာလူအ မ်ဳိးတို႔၏အဘအရာ၌ ခန္႔ထားၿပီ။. . . ၁၀သင္ႏွင့္တကြ သင့္ေနာက္၌ သင္၏အမ်ဳိးအ ႏြယ္သည္ ငါ့ေရွ႕မွာ ေစာင့္ေရွာက္ရေသာ ငါ၏ပဋိညာဥ္ဟူမူကား သင္တို႔တြင္ ေယာက်္ားတိုင္း အေရဖ်ားလွီးမဂၤလာကို ခံရမည္။. .၁၅တဖန္ဘုရားသခင္က သင္ ၏ မယားစာရဲကိုမူကား၊ စာရဲဟူေသာအမည္ျဖင့္ မေခၚရ။ စာရာ ဟူေသာအမည္ ျဖင့္ ေခၚရ၏။ ၁၆သူ႕ကိုငါေကာင္းႀကီးေပး၍ သူ႕အားျဖင့္လည္း သင္အားသားကို ေပးမည္။ အကယ္စင္စစ္ သူ႔ကို ေကာင္းႀကီးေပး၍ သူသည္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္လိမ့္ မည္။ သူ၏အမ်ဳိးအႏြယ္၌လည္း အျပည္ျပည္ေသာရွင္ဘုရင္ျဖစ္ရၾကလိမ့္မည္ဟု အာျဗဟံအားမိန္႔ေတာ္မူ၏။ . . . ၂၃အာျဗဟံသည္လည္း သားဣရွေမလမွစ၍ ကိုယ္အိမ္၌ဖြားေသာသူအေပါင္း၊ ကိုယ္ေငြႏွင့္၀ယ္ေသာသူအေပါင္းတည္းဟူေသာ အာျဗဟံအိမ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ေယာက်္ားအေပါင္းတို႔ကို ယူ၍ ဘုရားသခင္မိန္႔ေတာ္မူ သည္အတိုင္း တစ္ေန႔ျခင္းတြင္ အေရဖ်ားလွီးမဂၤလာ ကို ေပးေလ၏။

အေလးထားအာ႐ံုျပဳရန္
          ဘုရားက သားတစ္ေယာက္ေပးမည္ဆိုတဲ့ကတိေတာ္ကို ျပည့္ေစဖို႔ အာၿဗံ ႀကိဳးစားေနျပခဲ့တာ (၁၃) ႏွစ္ၾကာၿပီးတဲ့အခါ ဘုရားက အာၿဗံကို စကားထပ္ေျပာခဲ့ တယ္။ဘုရားသခင္က သူဟာ အနႏၲတန္ခုိးေတာ္ရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကတိေတာ္ေပးခဲ့ တာကို ျပည့္စံုေစေအာင္ အခ်ိန္မေရြးလုပ္ေပးႏိုင္သည္ကို ေျပာခဲ့တယ္။ အာၿဗံကို လည္း ဘုရားေရွ႕၌ စံုလင္စြာ သြားလာေနထိုင္ရန္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လူ ေတြဆိုတာ ဘုရားအေရွ႕ တစ္လွမ္းခ်င္းသြားလာေနထိုင္ပါမွသာလွ်င္၊ ရင့္က်က္ လာၿပီး၊ ျပည့္၀လာၾကမွာပါ။ သင္တို႔ဘ၀အထဲမွာ အနႏၲတန္ခိုးေတာ္ရွင္လက္ထဲပံု အပ္လိုက္ဖို႔လိုတဲ့အမူအရာေတြမ်ားရွိပါသလား။ အဲဒါကို ကိုယ္ဟာကိုယ္လုပ္ေန တာ ရပ္လိုက္ပါ။ သင္ စိတ္ပူပင္ေနတာေတြအားလံုးကို ေရးခ်လိုက္ပါ။ ဘုရားကို အပ္ႏွံလိုက္ပါ။ ``ကိုယ္အမႈအရာကို ထာ၀ရဘုရား၌အပ္ေလာ့။ ကိုယ္ေတာ္ကို ကိုးစားေလာ့။´´(ဆာလံ ၃၇း၅)။
          ဘုရားသခင္ဆီက အမည္သစ္ရဖို႔ အာၿဗံ ဘာေျခလွမ္းနဲ႔လွမ္းခဲ့ရသလဲ။ အာၿဗံဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္က ``လူအမ်ားရဲ႕ဖခင္´´လို႔ဆိုတယ္။ ဒါနဲ႔ အာၿဗံဟာ သူစီမံ ခ်က္နဲ႔ သူ႔ကိုယ္ပိုင္သားတစ္ေယာက္သာရလိုက္တဲ့အတြက္ အဲဒီအမည္နဲ႔ဆို စိတ္ ကသိကေအာက္ ျဖစ္သြားခဲ့သလား။ အခု သူ႔အမည္သစ္က အာျဗဟံျဖစ္လာေတာ့ အဓိပၸါယ္က ``ေျမာက္မ်ားစြာေသာလူမ်ား၏ဖခင္´´လို႔ဆိုတယ္။ ၾကည့္စမ္းဘုရား သခင္ဟာ ကၽြႏု္္ပ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္းကို မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ထင္ရတဲ့ မ်က္ႏွာစာမွာပင္ ဆြဲဆန္႔ထုတ္ခ်င္ေနပါတယ္။
          အာျဗဟံဟာ ဘုရားသခင္ႏွင့္ပဋိညာဥ္တည္ေစလိုတဲ့အေနနဲ႔ အိမ္ကရွိသ မွ်ေယာက်္ားအေပါင္းတို႔ကို အေရဖ်ားလွီးရမည္ဆိုတဲ့ ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူျခင္းကို ခ်က္ခ်င္း အာျဗဟံ လိုက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
          အေရဖ်ားလွီးတယ္ဆိုတာ တကယ္ပဲလက္ေတြ႕ အသားကို လွီးျဖတ္ရတာ ပါ။ ၀ိညာဥ္ေရးမွာလည္း အေရးပါတာရွိပါတယ္။ ၀ိညာဥ္ေရး၌ အေရဖ်ားလွီးတယ္ ဆိုရာမွာ ဘုရားသခင္မွ ၀ိညာဥ္ခြဲစိတ္ျခင္းနဲ႔ ဘုရားက လုပ္ေပးတာ။ လူကလုပ္တာ မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ အျပစ္လုပ္ခ်င္တဲ့ဇာတိစိတ္ကို လွီးျဖတ္ပစ္တာျဖစ္လို႔ လူ႕အ သားလွီးျဖတ္ျခင္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ ``သင္သည္ အသက္ရွင္မည္အေၾကာင္း သင္၏ ဘုရားသခင္ထာ၀ရဘုရားကို စိတ္ႏွလံုးအႂကြင္းမဲ့ခ်စ္ေစျခင္းငွါ သင့္ႏွလံုးႏွင့္ သင့္ အမ်ဳိး၏ႏွလံုးအေရဖ်ားကို လွီးျဖတ္ေတာ္မူလိမ့္မည္။´´(တရား ၃၀း၆)။ သင္ဟာ ဘုရားသားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာတာကိုျပတာ အျပင္ပန္းအေရဖ်ားလွီးျဖတ္ျခင္း ေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ၊ အတြင္းပိုင္းမွ ျပဳေသာအမႈေတာ္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ``အေရဖ်ား လွီးျခင္းသည္လည္း က်မ္းေဟာင္းတရား အားျဖင့္မဟုတ္ဘဲ၊ ၀ိညာဥ္ေတာ္တရား အားျဖင့္ စိတ္ႏွလံုးႏွင့္စပ္ဆိုင္၏။´´(ေရာမ ၂း၂၉)။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဟာ ခရစ္ေတာ္၌ျပည့္ စံု၍ စံုလင္ျခင္းရွိခဲ့ပါတယ္။ ``၁၁ခရစ္ေတာ္၏ အေရဖ်ားလွီးျခင္းအားျဖင့္ ဇာတိပက တိအျပစ္၏ ကိုယ္ကို ပယ္ရွင္း၍ လက္ျဖင့္မလုပ္ေသာအေရဖ်ားလွီးျခင္းကို ထိုသ ခင္၌ သင္တို႔သည္ ခံၾကသည္ျဖစ္၍၊ ၁၂ဗတၱိဇံအားျဖင့္ ထိုသခင္ႏွင့္ အတူသၿဂၤဳိဟ္ ျခင္းကိုခံၾက၏။ ခရစ္ေတာ္ကို ေသျခင္းမွထေျမာက္ေစေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ ျပဳျပင္အားထုတ္ေတာ္မူျခင္းကို ယံုၾကည္ေသာအားျဖင့္ ဗတၱိဇံကိုခံ၍ ထိုသခင္ႏွင့္ အတူထေျမာက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ၾက၏။´´(ေကာ၊ ၂း၁၁-၁၂)။ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ မွာ ခရစ္ေတာ္အေသခံေတာ္မူခဲ့ျခင္းဟာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ဘ၀ေဟာင္းအျပစ္ခႏၶာကိုယ္ သည္ ေသရန္တတ္ႏိုင္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္ျပန္လည္ အသက္ရွင္မႈဟာလည္း ဘ၀ အသစ္ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေနႏိုင္ရန္ အင္အားျဖစ္ေစပါတယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဟာ အျပစ္၏ ေက်းကၽြန္အျဖစ္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေရာက္ေတာ့ပါ။ ``ထိုေၾကာင့္ မတရားေသာ ေမထုန္၌မွီ၀ဲျခင္း၊ ညစ္ညဴးစြာက်င့္ျခင္း၊ ကိေလသာပူပန္ျခင္း၊ ဆိုးညစ္ေသာတပ္ မက္ျခင္း၊ ႐ုပ္တုကိုကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္ေသာ ေလာဘလြန္က်ဴးျခင္းတည္းဟူေသာေျမ ႀကီးေပၚမွာ ရွိေသာ သင္တို႔၏ကိုယ္အဂၤါတို႔ကို ေသေစၾကေလာ့။ ယခုမူကား၊ ထို အမႈအလံုးစံုတို႔ကို၎၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ မနာလိုျခင္း၊ သူ႔အသေရ ပ်က္ေအာင္ ေျပာဆိုျခင္း၊ ညစ္ညဴးေသာစကားကို သံုးျခင္းတို႔ကို၎၊ သင္တို႔ႏႈတ္မွ ပယ္ရွင္းၾကေလာ့။အခ်င္းခ်င္းမုသာစကားကို မေျပာမသံုးၾကႏွင့္။ အေၾကာင္းမူ ကား၊ သင္တို႔သည္ လူေဟာင္း၏အက်င့္တို႔ႏွင့္ လူေဟာင္း၏ကိုယ္ကို ခၽြတ္ပယ္၍၊ ၁၀ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ သူ၏ပံုသဏၭာန္ႏွင့္အညီ၊ မွန္ေသာပညာအားျဖင့္ အသစ္ ျပဳျပင္ေသာလူသစ္ကို ယူတင္၀တ္ေဆာင္ေသာသူျဖစ္ၾက၏။´´(ေကာ၊ ၃း၅,၈-၁၀) ``မတရားေသာေမထုန္၌မွီ၀ဲျခင္း၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာကိေလသာညစ္ညဴးျခင္း၊ ေလာ ဘလြန္က်ဴးျခင္းအမႈတို႔ကို သန္႔ရွင္းသူတို႔သည္ ေရွာင္သင့္သည္အတိုင္း၊ စကားမွ် ျဖင့္ မဆက္ဆံၾကႏွင့္။ မေတာ္မေလ်ာ္ေသာညစ္ညဴးျပက္ျပယ္ ျပက္ယယ္ေသာစ ကားမ်ားကိုလည္း ပယ္၍ ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းျခင္းစကားကို သံုးၾကေလာ့။ မတ ရာေသာေမထုန္၌မီွ၀ဲေသာသူ၊ ညစ္ညဴးစြာျပဳေသာသူ၊ ႐ုပ္တုကို ကိုးကြယ္ေသာသူ ျဖစ္ေသာ ေလာဘလြန္က်ဴးေသာသူ တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ် ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ဘုရားသ ခင္၏ႏိုင္ငံ၌ အေမြမခံရသည္ကို သင္တို႔သိၾက၏။´´(ဧ၊ ၅း၃-၅)။ ``ဒါ၀ိဒ္သည္ ရည္မွတ္၍ဆိုသည္ကား၊ အျပစ္မွလြတ္ျခင္းဒုစ႐ိုက္အျပစ္ကို ဖံုးအုပ္ျခင္းသို႔ေရာက္ ေသာသူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။´´(ေရာမ ၄း၇)။ သူေျပာတာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေျဖာင့္မတ္စြာမေနႏိုင္တဲ့လူဟာ ဘုရားသခင္က အျပစ္မရွိေၾကာင္းမွတ္ယူေတာ္မူ သည္အတြက္ မဂၤလာရွိတယ္လို႔ေျပာတာျဖစ္တယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေလ့လာလိုက္ရတာ က အာျဗဟံဟာ အေရဖ်ားလွီးခဲ့တဲအတြက္ ေျဖာင့္မတ္တယ္လို႔ မွတ္ယူခံရတာမ ဟုတ္ဘူး။ ယံုၾကည္ျခင္းေၾကာင့္သာျဖစ္တယ္။ ဘုရားကအာျဗဟံကို ေျဖာင့္မတ္ တယ္လို႔ မွတ္ယူၿပီး၊ တံဆိပ္ခတ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္မွသာ အေရဖ်ားလွီးျခင္းကို အာ ျဗဟံျပဳခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ``၁၁အေရဖ်ားလွီးျခင္းကိုမခံဘဲ ယံုၾကည္ေသာသူတို႔သည္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းရွိသည္ဟု မွတ္စရာအေၾကာင္းရွိေစျခင္းငွါ၊ ၁၂ငါတို႔အဘ အာျဗဟံ သည္ ထိုသူအေပါင္းတို႔၏အဘ ျဖစ္အံ့ေသာငွါ၎၊ အေရးဖ်ားလွီးျခင္းကို ခံသည္ သာမက ငါတုိ႔အဘ အာျဗဟံသည္ အေရဖ်ားလွီးျခင္းကို မခံမီရွိေသာယံုၾကည္ျခင္း လမ္းသို႔ လိုက္ေသာသူတို႔၏အဘျဖစ္အံ့ေသာငွါ၎၊ အာျဗဟံသည္ အေရဖ်ားလွီး ျခင္းကို မခံမီရွိေသာယံုၾကည္ျခင္း၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတံဆိပ္တည္းဟူေသာ အေရ ဖ်ားလွီးျခင္း၏လကၡဏာကိုခံရသတည္း။´´(ေရာမ ၄း၁၁-၁၂)။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဟာ ကိုယ္ ၌မေကာင္းတဲ့အက်င့္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္လွီးျဖတ္ၿပီး ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေျဖာင့္မတ္ တယ္ေျပာလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ခရစ္ေတာ္ဆီ အျပစ္သားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေရာက္လာၿပီး၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းဆုေက်းဇူးကို လက္ခံရယူဖို႔လိုတယ္။ ေယ႐ႈဟာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အျပစ္မ်ားကိုယူ၍ အေသခံေပးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကို လက္ခံယံုၾကည္လိုက္တဲ့အခါ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အျပစ္လုပ္ထားတာေတြအ ကုန္၊ ခရစ္ေတာ္နဲ႔အတူ ကားတိုင္ေပၚတင္၍အျပစ္လည္း ခြင့္လြတ္ျခင္းခံရၿပီျဖစ္ ေၾကာင္းကို ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ လက္ခံလာၾကရပါတယ္။ ဆက္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘ၀၌အ ျပစ္ထပ္လုပ္မိေၾကာင္းသိလိုက္ရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘုရားမႀကိဳက္တာတစ္ခုခုလုပ္ လိုက္မိၿပီဆိုရင္၊ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚကို တစ္ဖန္ျပန္တက္၍ မိမိကိုယ္မိမိ ေသၿပီ လို႔မွတ္ရပါမယ္။ ဒါက ေယ႐ႈ၏အသက္ျပန္ရွင္ထေျမာက္ျခင္းတန္ခိုးဟာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ထံ သက္ေရာက္လာတာေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္လည္း ေျဖာင့္မတ္ျခင္းနဲ႔ ဘုရား သခင္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔လြတ္လြတ္လပ္လပ္အေစခံဖို႔ ျဖစ္လာေစပါတယ္။ ``ဘုရားသ ခင္ကယ္လႊတ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ေယ႐ႈခရစ္၌တည္၍ ဇာတိပကတိအတိုင္းမ က်င့္၊ ၀ိညာဥ္ပကတိအတိုင္း က်င့္ေသာသူတို႔သည္ အျပစ္စီရင္ျခင္းႏွင့္လြတ္ၾက၏။ ေယ႐ႈခရစ္၌တည္၍အသက္ရွင္ေစေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏တရားသည္ အျပစ္တရား ၏လက္မွ၎၊ ေသျခင္းတရား၏လက္မွ၎၊ ငါ့ကို ကယ္လႊတ္ၿပီ။. . .၁၃သင္တို႔ သည္ ဇာတိပကတိအတိုင္း အသက္ရွင္လွ်င္ ေသရၾကမည္။ ၀ိညာဥ္ေတာ္ေတာ္ အားျဖင့္ ကိုယ္ကာယ၏အက်င့္တို႔ကို ေသေစလွ်င္ အသက္ရွင္ၾကလိမ့္မည္။´´ (ေရာမ ၈း၁-၂,၁၃)။ ခရစ္ေတာ္၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းဟာ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ရၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အေရးႀကီးတာက ပညတ္ေတာ္ခ်က္မ်ားကို ဘာမဆို ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ရေသာ၀ိညာဥ္တန္ခိုးအားျဖင့္ လွီးျဖတ္ယူၿပီးေၾကာင္းသည္ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ပဋိညာဥ္ျပဳျခင္း အမွတ္သေကၤတျဖစ္ေနေစရမယ္။

Comments

Popular posts from this blog

ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသည့္အသက္တာ

ေယာသပ္ကို ကၽြန္အျဖစ္ေရာင္းစားခံရျခင္း

သင္၏တဲရာကို က်ယ္ေစေလာ့