အသက္တာႏွင့္ နားလည္သိတတ္မႈ
အခန္း (၁၂)
ေယ႐ႈ၏ကားတိုင္ေတာ္ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔
(ေတာလည္ရာ၊ ၂၁း၄-၉)
====================================
“ေယ႐ႈ၏ကားတိုင္ေတာ္ကို
ၾကည့္ၾကပါစို႔” ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူး ေတာ္ကို ေ၀ငွလိုပါတယ္။ ယေန႔အေျချပဳရမည့္
က်မ္း ပိုဒ္မွာ (ေတာလည္ရာ၊ ၂၁း၄-၉) ျဖစ္ပါသည္။
ဣသေရလတို႔သည္
ခါနာန္ျပည္သို႔သြားရာလမ္း၌ သဲကႏၲာရကိုျဖတ္ေက်ာ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသဲကႏၲာရကိုျဖတ္ေနၾကစဥ္
သည္းမခံႏိုင္ၾကဘဲ၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ၾကသည္။ ထိုလမ္းခရီးၾကမ္းတမ္းလွ သည္၊ အစားအစာကို လံုေလာက္စြာမရ၊
ေရလည္းငတ္ၾကသည္။ ေျခေထာက္၌နာက်င္ကိုက္ခဲေသာ္ လည္း ဆက္ေလွ်ာက္ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္
ဘုရားသခင္ႏွင့္ေမာေရွအား ဆန္႔က်င္လ်က္ “ဤသဲကႏၲာရထဲ၌ ေသေစရန္ အဘယ္ေၾကာင့္ အဲဂုတၱဳျပည္မွ
ေခၚေဆာင္လာခဲ့သနည္း။” “အဲဂုတၱဳျပည္၌ သခၤ်ဳိင္းမရွိသေလာ” “ဤကဲ့ သို႔ေသာ ေနရာမ်ဳိး၌ေရငတ္ၿပီး
ေသေစရန္ အဘယ္ေၾကာင့္ ျပဳသနည္း။” စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုလာၾက သည္။
ဘုရားသခင္အား
အျပစ္တင္လ်က္ ျမည္တမ္းေသာစကားပို၍မ်ားျပားလာေသာအခါ အဆိပ္ ျပင္းေသာေႁမြတို႔သည္ေနရာတကားမွ
ေပၚလာကာ လူတို႔ကို ကိုက္သတ္ၾကသည္။ လူတို႔သည္ ေ၀ဒနာခံ စားရင္း ေသလုနီးပါးျဖစ္ၾကသည္။
ဘုရားသခင္အား
သူတို႔ျပစ္မွားသည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ယခုသူတို႔သိလာၾကသည္။ ထိုအခါ ေမာ ေရွအား “ဘုရားသခင္ႏွင့္
ကိုယ္ေတာ္ကို ျပစ္မွားပါၿပီ။ ဘုရားသခင္၏ေႁမြမ်ားကို ဖယ္ေပးရန္ ဆုေတာင္း ေပးပါ” ဟု ဆိုလာၾကသည္။
သူတို႔
ေနာင္တရၾကသည္ကို ေမာေရွျမင္ေသာအခါ လူမ်ားအတြက္ ဘုရားသခင္ကို ဆုေတာင္းေပးသည္။ ဘုရားသခင္သည္
ေမာေရွအား ေႁမြ႐ုပ္ကိုလုပ္ၿပီး တိုင္ေပၚ၌ ေျမႇာက္ထားပါ။ “ေႁမြ ကိုက္ခံေသာသူသည္ ၎ကိုၾကည့္ပါက
ခ်မ္းသာရာရမည္”ဟုဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာေရွသည္ ေၾကး၀ါ ေႁမြ႐ုပ္ကိုလုပ္ၿပီး ေႁမြကိုက္ခံရေသာသူတိုင္းၾကည့္ႏိုင္ရန္
တိုင္ေပၚ၌ ေျမႇာက္ထားသည္။
ထို႔ေနာက္
သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ အံ့ဩဘြယ္ေကာင္းစြာျဖင့္ သူတို႔ထံသို႔ ေရာက္ လာသည္။ ေသလုနီးပါးေ၀ဒနာခံစားရေသာ္လည္း
ေၾကး၀ါေႁမြ႐ုပ္ကို ၾကည့္ေသာသူတို႔အား အနာေရာဂါၿငိမ္းေစၿပီး သူတို႔၏အသက္ကို ကယ္တင္သည္။
ေမာေရွထားေသာ
ေႁမြ႐ုပ္သည္ ေယ႐ႈကားတိုင္ေတာ္၏ေကာင္းမႈကို ပံုေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈသည္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌
တင္သတ္ျခင္းကို ခံရေသာအားျဖင့္ လူတို႔၏အျပစ္ဒုစ႐ိုက္တို႔ကို ေျဖရွင္းေပးေသာေၾကာင့္
သူ႔ကို ယံုၾကည္ေသာသူတိုင္းသည္ အျပစ္ဒုစ႐ိုက္မ်ားမွ ေဆးေၾကာျခင္းကို ခံရ သည္။ ေယ႐ႈ၏ကားတုိင္ေတာ္ႏွင့္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ကယ္တင္ျခင္းဆက္စပ္ပံုကို ကၽြန္ေတာ္ေဟာေျပာလိုပါ သည္။ ယေန႔ေဟာေျပာရမည့္အေၾကာင္းအရာကို
နည္းငါးနည္းျဖင့္ ထပ္မံခြဲလုိပါသည္။
ပထမအေနႏွင့္
- လက္၀ါးကပ္တိုင္ကို ၾကည့္ေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏တဖန္ေမြးဖြားျခင္းကို ယံု ၾကည္ႏိုင္သည္။
ေႁမြကိုက္ခံရေသာ
ဣသေရလတို႔သည္ သဲကႏၲာရထဲ၌ ေသရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ ေသမ်ဳိးျဖစ္ေသာ လူသည္ ေလာကသဲကႏၲာရႀကီးထဲ၌
ေႁမြကိုက္ျခင္းခံရသည္။
လူသည္
မည္မွ်ပင္ အဆင့္ျမင့္ေနပါေစ၊ ေသရမည္သာျဖစ္ပါသည္။ ထိုေသမ်ဳိးျဖစ္ေသာလူကို မည္မွ် ကယ္တင္ႏိုင္မည္နည္း။
(ေယာ၊၃း၁၄)၌
“ေမာေရွသည္ ေတာ၌ေႁမြကို ေျမႇာက္ထားသကဲ့သို႔ လူသားသည္လည္း ေျမႇာက္ထားျခင္းကိုခံရမည္”
ဟူ၍ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
ဤက်မ္းပိုဒ္အရ
- လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ ေျမႇာက္ထားျခင္းခံရေသာေယ႐ႈကို ယံုၾကည္ျခင္း ျဖင့္ ၾကည့္ေသာသူတိုင္း
ကယ္တင္ျခင္းရႏိုင္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အျပစ္ ဒုစ႐ိုက္မ်ား၊
မေကာင္းမႈမ်ား၊ က်ိန္ဆဲျခင္းမ်ားႏွင့္ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းျခင္းတုိ႔ကို သယ္ေဆာင္သြားေသာ
ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယေမြးျခင္းသည္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာအရာတစ္ခုကဲ့သို႔ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္၀ါးကပ္
တိုင္ေပၚ၌တင္သတ္ျခင္းခံေသာေယ႐ႈကို ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္ သင္သည္ ဒုတိယေမြးျခင္းကို ခံႏိုင္သည္ျဖစ္
ရာ ၎မွာ လြယ္ကူေသာအရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ယခုတြင္ ထိုေသေစေသာအဆိပ္မွ ေရာဂါၿငိမ္းျခင္းကို
ရရွိေစရန္အတြက္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ တင္သတ္ျခင္းကို ခံေသာေယ႐ႈအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၾကည့္ရန္ျဖစ္
သည္။
ဒုတိယ
- လက္၀ါးကပ္တိုင္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္
ေန႔တိုင္ျပဳမိေသာ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္မ်ားမွ အျပစ္လႊတ္ျခင္းရရွိႏိုင္သည္။
ေန႔တိုင္ျပဳမိေသာ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္မ်ားမွ အျပစ္လႊတ္ျခင္းရရွိႏိုင္သည္။
ေယ႐ႈကို
ယံုၾကည္ေသာအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဒုတိယေမြးဖြားျခင္းကို ခံရၾကေသာ္လည္း ဤ သဲကႏၲာရေလာကႀကီးထဲ၌
ေနရစဥ္တြင္ မျမင္ႏိုင္ေသာေနရာတို႔မွ အျပစ္ေႁမြတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ခဏခဏတိုက္ခိုက္လာမည္ျဖစ္သည္။
ထိုေႁမြတည္းဟူေသာ အျပစ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ကို အလြယ္တကူ ေဒါသထြက္ေစႏိုင္သည္။ အလြယ္တကူ
လိမ္ညာေသာစကားကို ေျပာေစႏိုင္သည္။ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္း မဲ့ေစသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အျပစ္လုပ္ေစသည္။
ထိုနည္းအားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေသာေန႔တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဆုေတာင္းရန္ပါးစပ္ပင္ မဟႏိုင္ေတာ့ပါ။
စိတ္ရွည္သည္းခံျခင္းလည္း မရွိေတာ့ေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွင့္အတူ ဘုရားသခင္ မရွိေတာ့သကဲ့သို႔
ခံစားရသည္။
ယေန႔လူတို႔သည္
အျပစ္၏အဆိပ္အေတာက္ကို မဖယ္ရွားႏိုင္ၾကဘဲ ျပင္းစြာေသာေ၀ဒနာကို ခံစားေနၾကရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း
ေယ႐ႈကို ၾကည့္ေသာသူတိုင္းသည္ အနာေရာဂါၿငိမ္းေစရန္ ေၾကး၀ါ ေႁမြ႐ုပ္ကဲ့သို႔ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ဆြဲထားျခင္းကိုခံေသာ
ေယ႐ႈကိုၾကည့္ပါက အနာေရာဂါၿငိမ္းျခင္းရ မည္ျဖစ္သည္။ သင့္အား အဆိပ္ျပင္းေသာေႁမြသည္ ေန႔တိုင္းကိုက္ေသာ္လည္း
သင့္ကိုယ္စားသစ္တိုင္ ေပၚမွာ တင္သတ္ျခင္းခံေသာေယ႐ႈကိုၾကည့္ပါက သင့္အားအနာေရာဂါၿငိမ္းေစမည္။
ထို႔အျပင္ သင့္အား စင္ၾကယ္ေစရန္အတြက္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏အနာေရာဂါၿငိမ္းျခင္းတန္ခိုးသြန္း
ေလာင္းျခင္းကို ခံရမည္ျဖစ္သည္။
တတိယ
- လက္၀ါးကပ္တုိင္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္ကို ခိုင္ၿမဲေစသည္။
လူသည္
မုန္႔၊ ေရႏွင့္ အ၀တ္အစားျဖင့္သာ အသက္မရွင္ႏိုင္ပါ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္ကို အခ်င္းခ်င္းေျပာဆိုျခင္းအားျဖင့္
အသက္ရွင္ရသည္။ ဒုကၡေရာက္ေသာသူတစ္စံုတစ္ေယာက္၌ ေမတၱာ ျပမည့္သူရွိသည္ဟု စိတ္ခ်ပါက ပံုမွန္အသက္တာ၌ဆက္လက္အသက္ရွင္ေနႏိုင္သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေလာကႀကီးထဲသို႔၀င္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္
စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္း၊ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းတို႔သည္ ဖမ္းဆုပ္ထားသည္။
ထိုျပႆနာမ်ားကို လူသည္ မေျဖရွင္းႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မိသားစု၌၎၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၌၎၊
ဆက္ဆံေရး၌၎၊ ဆံုး႐ံႈးျခင္းကို ခံရသည္။
သင္သည္
မည္မွ်ပင္ အထီးက်န္ေနပါေစ၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနပါေစ၊ လူ၏ႏွစ္သက္ျခင္းကို ရရန္မရွာပါႏွင့္။
လူကိုအမွီျပဳပါက သင့္အား ခါးသည္းျခင္း၊ စိတ္ထဲ၌ဟာတာတာျဖစ္ျခင္း၊ ယခင္အတိုင္း ျပႆနာ၏အေျဖကို
မရဘဲ ပို၍ဒုကၡေရာက္ေစမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေသြးသြန္းေလာင္းသည္ အထိ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို
ခ်စ္ေသာ ေယ႐ႈ၏ကားတိုင္ေတာ္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သင္သည္ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ေၾကာင့္
ထာ၀ရကာလပတ္လံုး အနာေရာဂါၿငိမ္းႏိုင္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ အားေပးတိုက္ တြန္းလိုပါသည္။
စတုတၳအေနႏွင့္
- လက္၀ါးကပ္တိုင္ကို ၾကည့္ေသာအခါ အသက္တာ၌မွန္ေသာ
လမ္းစဥ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လိုက္ႏိုင္သည္။
ယေန႔တြင္
မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ မိမိတတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာေၾကာင့္ ၀ါႂကြားတတ္ၾကပါ သည္။ ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္၌
မိမိ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မွန္ကန္သည္ဟုေျပာျခင္းထက္ပို၍ မိုက္မဲ ေသာအရာမရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္
လူ၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ဘုရားသခင္သည္ ေျဖာင့္မတ္သည္ ဟုမသတ္မွတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္
လူ၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္း တစ္စံုတစ္ခုကိုမွ် အသိ အမွတ္မျပဳပါ။ တရားသည့္နည္းတစ္ခုကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္
ဘုရားသခင္ျပသပါသည္။
လမ္းေတာ္အတိုင္းလိုက္ေသာသူမ်ားသာလွ်င္
သမၼာတရား၊ အသက္ႏွင့္ လမ္းခရီးျဖစ္ေသာ ေယ႐ႈကို ေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္းကိုသာ ျပသပါသည္။ မည္သည့္ေနရာမွလာသည္၊
မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အသက္ရွင္သည္၊ မည္သည့္ေနရာသို႔သြားမည္
စေသာသူတို႔၏ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးသည္။
x x x x x x x x x x x x
x x x x x x
## အသက္တာႏွင့္ နားလည္သိတတ္မႈ
##
]]}} ေဒါက္တာေဒးဗစ္ယံုကီခ်ဳိ {{[[
]]}} ေဒါက္တာေဒးဗစ္ယံုကီခ်ဳိ {{[[
Comments