က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသို႔ (၄)



             အာဏာတန္ခိုးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထဲမွ က်ိန္ျခင္းမ်ား
            ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရွိေတြ႕ျမင္ၿပီးခဲ့သည့္အတိုင္း ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတုိ႔ သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ေန႔စဥ္ အသက္ရွင္သန္မႈကို ထိခိုက္သည့္မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ က်ယ္၀န္းသည္ နာမ္၀ိညာဥ္စိုးမိုးေသာနယ္ပယ္၏ တခ်ဳိ႕တစ္၀က္ျဖစ္ပါသည္။ ဤနယ္ပယ္ တြင္ ဗဟိုျပဳ၍ အဆံုးအျဖတ္ေပးေသာ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုမွာ အာဏာတန္ခိုးျဖစ္ပါ သည္။ အာဏာတန္ခိုး၏ အေျခခံမႈမ်ားကို နားမလည္ဘဲ နာမ္၀ိညာဥ္ စိုးမိုးေသာနယ္ပယ္ တြင္ ထိေရာက္စြာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ။
လူသားတို႔သည္ ဘုရားကိုယ္စားျပဳသူမ်ား
            ကမာၻစၾကၤ၀ဠာတစ္ခုလံုးတြင္ အာဏာတန္ခိုး၏ အရင္းအျမစ္တစ္ပါးတည္းသာ ရွိသည္။ ၎မွာ ဖန္ဆင္းရွင္ ထာ၀ရဘုရားျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏အာဏာ တန္ခိုးကို သူကုိယ္တိုင္ တိုက္႐ိုက္အသံုးျပဳေလ့မရွိပါ။ မည္ကဲ့သို႔ျဖစ္ေစကာမူ၊ သူေရြး ေကာက္ေသာ အျခားသူမ်ားအား လႊဲေျပာင္းေလ့ရွိပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေရြးေကာက္ေတာ္မူခဲ့ ေသာသူသည္ ဘုရားသခင္ကိုယ္စား အသံုးခ်ေသာ အာဏာတန္ခိုးထဲတြင္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤ လာေပးျခင္းႏွင့္ က်ိန္ဆဲျခင္း အစြမ္းသတိၱ ပါ၀င္သည္။
            ဤရာစုႏွစ္တြင္ ကမာၻတစ္၀န္းလံုးသည္ အာဏာတန္ခိုးကို ပုန္ကန္ေနသည္ဟု ျမင္ေနၾကေသာ္လည္း အာဏာတန္ခိုး၏ အေျခခံမူသည္ ဆြဲငင္အားကဲ့သို႔ မခၽြတ္မလြဲလႈပ္ ရွားလ်က္ရွိပါသည္။
            ဤအေျခခံမူကို ထင္ရွားျပသရန္ ဘုရားသခင္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာလူအနည္းငယ္ ကို ဥပမာျပျခင္းျဖင့္ လံုေလာက္ပါမည္။ (ေယာ႐ႈ၊၆း၂၆)တြင္ ဣသေရလလူမ်ဳိးသည္ ေယရိ ေခါၿမိဳ႕ကို အံ့ဩဖြယ္ သိမ္းပိုက္ၿပီးသည့္အခါ ေယာ႐ႈသည္ ထိုၿမိဳ႕ေတာ္ကို ျပန္တည္ ေဆာက္ေသာသူအား က်ိန္ဒဏ္ခတ္ေလသည္။ ထိုႏွစ္သည္ ဘီစီ(၁၃၀၀) ၀န္းက်င္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေနာက္အႏွစ္ငါးရာခန္႔ က်ေရာက္ေသာအခါ (၃ရာ၊၁၆း၃၄)တြင္ ဖတ္ရသည့္အတိုင္း ေဗသလၿမိဳ႕သား ဟိဧလဆိုသူသည္ ထိုၿမိဳ႕ေနရာမွာပင္ ၿမိဳ႕သစ္တည္ရန္ အားထုတ္ခဲ့ပါ သည္။ ေယာ႐ႈ၏က်ိန္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဟိဧလသားႏွစ္ေယာက္ဆံုးပါးခဲ့သည္။ မည္သည့္ ေရာဂါ ဘယမွ်မရွိဘဲ ထိုသားႏွစ္ေယာက္ပ်က္သုဥ္းခဲ့ရပါသည္။ ေယာ႐ႈ၏က်ိန္ဒဏ္သည္ မည္ကဲ့ သို႔ လူခႏၶာကို ထိုခိုက္သည္ကို မည္သည့္ဆရာ၀န္ကမွ စမ္းသပ္ထုတ္ေဖာ္၍မရခဲ့ေခ်။
            ဥပမာေနာက္တစ္ခုကို (၂ရာ၊၁း၂၁)တြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္အတိုင္း ေရွာလု ႏွင့္ ေယာနသန္တို႔ ကြယ္လြန္သြားၾကသည့္ေနာက္ ဒါ၀ိဒ္သီကံုးထားေသာေတးကဗ်ာတြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ပါသည္။ ဒါ၀ိဒ္သည္ အလြန္အမင္း က်ိန္တတ္သူျဖစ္ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ထိုစကားလံုးကို လူအမ်ားသံုးသည့္သေဘာ မဆိုလိုပါ။ ဒါ၀ိဒ္သည္ လူတခ်ဳိ႕အေပၚတြင္ ရင္ တုန္ဖြယ္က်ိန္ျခင္းျပဳခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားလူ၏အေစခံျခင္း၌ ထည့္တြက္ရပါ သည္။
            ေရွာလုႏွင့္ ေယာနသန္တို႔အား သီကံုးဖြဲ႕ဆိုေသာ ဒါ၀ိဒ္၏ အလြန္လွပေသာ ေတးကဗ်ာမွာ-
အို ဂိလေဗာေတာင္တို႔ သင္တို႔အေပၚႏွင္းမက်ေစႏွင့္။ မိုဃ္းမရြာေစႏွင့္။ ပူေဇာ္စရာ အသီးကိုသီးေသာ လယ္ကြက္မရွိေစႏွင့္။ အေၾကာင္းမူကား၊ ထိုအရပ္၌ သူရဲေဆာင္ ေသာ ဒိုင္းတည္းဟူေသာ ေရွာလုေဆာင္ေသာ ဒိုင္းလႊား၊ ဆီႏွင့္လိမ္းၿပီးေသာ လက္နက္ေတာ္ကို ႐ႈတ္ခ်ေလၿပီတကား။
            ဤစကားလံုးမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္း (၃၀၀၀) ေက်ာ္က ဖြင့္ေျပာခဲ့ေသာ စကားမ်ားျဖစ္ ေသာ္လည္း သင္သည္ ယေန႔ ဂိလေဗာေတာင္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့ေသာ္၊ မည္သည့္သစ္ပင္ ျမက္ပင္မွ်မရွိ၊ လြင္ျပင္ေခါင္ေခါင္ႀကီး ေတြ႕ပါလိမ့္မည္။ ဣသေရလတို႔သည္ ထိုေတာင္ကို သစ္ေတာျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း မည္သည့္ အပင္မွ်မရွင္သန္ႏိုင္ပါ။ ႏွစ္ေပါင္း(၃၀၀၀)ေက်ာ္က ဒါ၀ိဒ္က်ိန္ဆိုခဲ့ေသာ စကားေၾကာင့္ျဖစ္ ေလသည္။
            ဧလိရွဲ၏အေစခံ ေဂဟာဇိကို မွတ္မိၾကပါလိမ့္မည္။ ေဂဟာဇိသည္ ဧလိရွဲကို မနာခံဘဲ ဘုရားတန္ခိုးေၾကာင့္ ႏူနာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းခဲ့ေသာ စစ္သူႀကီး ေနမန္၏ ေနာက္သို႔လိုက္သြားသည္။ အ၀တ္ႏွင့္ေငြကို ေတာင္းယူကာ သူ၏သခင္ဧလိရွဲမသိေအာင္ ဖံုးအုပ္ထားသည္။ ေဂဟာဇိျပန္လာသည့္အခါ ဧလိရဲွကေမးသည္။ “ငါ့စိတ္၀ိညာဥ္သည္ သင္ႏွင့္အတူ မလိုက္သေလာ” ဆက္လက္၍ ဧလိရွဲ ေျပာဆိုေသာ စကားမွာ “သို႔ျဖစ္၍ ေနမန္၏ႏူနာသည္ သင္၌၎၊ သင္၏သားေျမး၌၎ အစဥ္အၿမဲစြဲေစ” ေဂဟာဇိသည္ ႏူနာစြဲ၍ မိုဃ္းပြင့္ကဲ့သို႔ ျဖဴလ်က္ သခင္ထံမွ ထြက္သြား၏(၄ရာ၊ ၅း၂၇)။ မည္သည့္အ ေၾကာင္းေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ျဖစ္ခဲ့ပါသနည္း။ ဘုရားသခင္၏ လူတစ္ေယာက္ က်ိန္ဆဲေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ေဆြမ်ဳိးအရွိန္အ၀ါရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
            အလြန္အေရးႀကီးေသာ က်ိန္ျခင္း၏အရင္းအျမစ္ ေနာက္တစ္ခုက်န္ေသးသည္။ ဘုရားသခင္သည္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ အမိန္႔အာဏာေပးထားခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ အျခားလူတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ အျခားလူမ်ားအေပၚတြင္ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးက အာဏာတန္ ခိုးရွိေစရန္ ဖန္တီးခဲ့ေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။
            ေပၚလြင္ထင္ရွားေသာ ဥပမာမွာ ဖခင္တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ဖခင္ဆိုသည္မွာ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္အရ သူ၏အိမ္ေထာင္စုအေပၚတြင္ အရွိန္တန္ခုိးအာဏာရွိ သူျဖစ္ပါသည္။ လူမ်ားႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ဖခင္၏အရွိန္အ၀ါကို အန္တုသည္ျဖစ္ေစ၊ မအန္တုသည္ျဖစ္ေစ အေရးမႀကီးပါ။ အျဖစ္မွန္မွာ ဖခင္သည္ သူ၏မိသားစုအေပၚတြင္ အာဏာတန္ခိုးရွိကိုရွိေလသည္။ ထိုအာဏာတန္ခိုးကို အသံုးျပဳမ ျပဳမွာ သူ၏ျပႆနာ၊ သူ႔အေရးပင္ျဖစ္သည္။
            အာဏာတန္ခိုးရွိေသာ ေနာက္ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးမွာ သူ႔မယားအေပၚ အာဏာတန္ခိုးရွိ ေသာ လင္ေယာက်္ားျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔သည္ အလြန္နီးကပ္စြာ ေတာ္စပ္ၾကသည္။ က်မ္းစာအဆိုအရ ဘုရားသခင္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ဦးေခါင္း၊ ခရစ္ေတာ္သည္ လင္ေယာက္်ား၏ဦးေခါင္း၊ လင္ေယာက်္ားသည္ မယား၏ဦးေခါင္းျဖစ္သည္။ မိန္းမႏွင့္ ေယာက်္ားတန္းတူအခြင့္အေရးခံစားရမည္ဟု ဆိုၾကေသာမိန္းမတို႔သည္ ႀကိုက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ သမၼာတရား၏ အဆိုျပဳခ်က္သည္ အမွန္တရားျဖစ္၍ တည္ေနဆဲျဖစ္ ပါသည္။ လူသားကန္႔ကြက္႐ံုျဖင့္ အလြယ္တကူ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍ မရႏိုင္သည္ စစ္မွန္ေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။
            ယာကုပ္ႏွင့္ သူ၏မိသားစုအျဖစ္ကိုၾကည့္ပါ။ ယာကုပ္သည္ သူ၏ဦးေလးျဖစ္သူ လာဗန္အား ဆယ့္ေလးႏွစ္ေက်ာ္ အေစခံခဲ့ပါသည္။ မယားႏွစ္ေယာက္၊ မယားေျမႇာက္မ်ား ႏွင့္ သားသမီးဆယ္ႏွစ္ေယာက္ရရွိခဲ့ပါသည္။ တစ္ဖန္ ဘု၇ားသခင္ ကတိေတာ္ေပးထားခဲ့ ေသာနယ္သို႔ ျပန္လာရန္ ဆံုးျဖတ္သည္။ ဦးေလးလည္းျဖစ္၊ ေယာကၡမလည္းျဖစ္ေသာ လာဗန္က သူ႔သမီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ သူ႕မယားတို႔အား ျပန္ေတာင္းမည္ကို ေၾကာက္ရြံ႕ေသာ ေၾကာင့္ ယာကုပ္သည္ တိတ္တဆိတ္ ထြက္ေျပးခဲ့ပါသည္။
            ထြက္ေျပးသည့္အခါ ယာကုပ္၏မယားျဖစ္ေသာ ရာေခလသည္ သူမ ဖခင္၏ ႐ုပ္တုကို ခိုးယူေလသည္။ ဖခင္လုပ္သူသည္ မဖြယ္မရာေသာ႐ုပ္တုမရွိသင့္သလို၊ သမီးလုပ္သူသည္လည္း မခိုးယူသင့္ပါ။ လာဗန္သည္ အလြန္စိတ္ဆိုးသျဖင့္ အပူတျပင္း လိုက္သြားရာမီွသည့္အခါ သူ႔ဘုရားကို ခိုးရမည္လားဟု စြပ္စြဲေလသည္။
            ယာကုပ္အေနျဖင့္ ရာေခလျပဳလုပ္ခဲ့သည္ကို လံုး၀မသိသျဖင့္ ဤကဲ့သို႔ မတရား စြပ္စြဲျခင္းခံရသျဖင့္ စိတ္တိုေနေလသည္။ (ကမာၻ၊၃၁း၃၂)တြင္ ဤကဲ့သို႔ေျပာဆိုသည္ကို ဖတ္႐ႈရပါသည္။ “သင္၏ ဘုရားတို႔ကိုမူကား၊ အၾကင္သူ၌ေတြ႕လွ်င္၊ ထိုသူကို ေသေစေလာ့။” ဤသည္မွာ နားႏွင့္ဆက္ဆက္ၾကားရေသာ က်ိန္ျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ေလရာ၊ ယာကုပ္သည္ မလိမၼာေသာသူ႔မယားကို က်ိန္ျခင္းျဖစ္ေလေတာ့သည္။
            ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာေကာင္းသည္မွာ ဤႏႈတ္ထြက္စကားသည္ အဓိပၸါယ္မဲ့ စကားမဟုတ္။ ေဆြမ်ဳိးအရွိန္အ၀ါျဖင့္ အားသြင္းထားေသာ စကားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ယာကုပ္ အမွတ္တမဲ့ထြက္ဆိုေသာစကားသည္ သူ႔မယား၏ ကံၾကမၼာခ်ဳပ္ၿငိမ္းဖို႔ထြက္ဆိုေသာ စကား ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ေနာက္တစ္ေခါက္ ကေလးေမြးဖြားသည့္အခါ ရာေခလေသဆံုးေလေတာ့ သည္။ မည္မွ် ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းပါလိမ့္။
            ဖခင္တို႔သည္ အလားတူ အရွိန္အ၀ါမ်ဳိးကို အသံုးခ်သူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာၿပီးလွ်င္ အသက္တာတြင္ ဖခင္တစ္ဦး၏ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာသည္ ဒုတိယလိုက္ေသာ လိုခ်င္စရာအေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ထိုနည္းတူ ဖခင္ တစ္ဦး၏က်ိန္ျခင္းသည္ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးေသာအမႈတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ဖခင္အေျမာက္အျမားသည္ သားသမီးမ်ားကို အမွတ္တမဲ့ က်ိန္ဆဲတတ္ၾကပါသည္။ ဤကဲ့ သို႔ ကၽြန္ေတာ္သိရွိရသည့္အေၾကာင္းမွာ အလားတူ အေျမာက္အျမားကို ဆံုခဲ့ရ။ ကူညီခဲ့ရ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
            သားသမီးသံုးေယာက္ရွိေသာဖခင္တစ္ဦးကို ဥပမာထားၿပီး စိတ္ကူးၾကည့္ၾကပါစို႔။ ပထမႏွင့္ တတိယကေလးတို႔ လိမၼာေရးျခားရွိၿပီး အလယ္အလတ္မွာ ထိုသို႔မဟုတ္သျဖင့္ ဖခင္လုပ္သူက မႏွစ္ၿခိဳက္လွဟု ဆိုၾကပါစို႔။ (တကယ့္တကယ္တြင္ ဤျဖစ္ရပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေတြ႕ခဲ့ပါသည္။) ကေလးတစ္ေယာက္ကို သေဘာမက်လွ်င္ ဖခင္လုပ္သူက “မင္းကေတာ့ အသံုးက်မဲ့ေကာင္မဟုတ္ဘူး။ မင္းညီအစ္ကိုတို႔လို တစ္သက္လံုး ေကာင္းစားမဲ့အေကာင္ မဟုတ္ဘူး”ဟု ဆူပြက္တတ္ၾကပါသည္။
            ဖခင္၏ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္သည္ ဘာျဖစ္ေနသည္ကို သင္သိပါသလား။ က်ိန္ဆဲ ရာေရာက္ပါသည္။ မိခင္၏သားသမီးမ်ားအေပၚေျပာဆိုေသာ နစ္နာေစႏိုင္သည့္ စကား လည္း အလားတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ မိဘမ်ား၏ သားသမီးမ်ားအား အမွတ္တမ့ဲဆဲဆိုမိေသာ စကားေၾကာင့္ လူအေျမာက္အျမားသည္ သူတို႔၏အသက္တာတြင္ မည္ကဲ့သို႔႐ုန္းကန္ခဲ့ၾက သည္ကို သင္သိလွ်င္ အလြန္အံ့ဩပါလိမ့္မည္။
မိသားစုျပင္ပ
            ေက်ာင္းဆရာ/မတို႔သည္ ကေလးမ်ားအေပၚအရွိအ၀ါရွိေသာသူျဖစ္ၾကေသာ ေၾကာင့္ က်ိန္ဆဲတတ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္ပါသည္။ ဆိုၾကပါစုိ႔။ ေက်ာင္းဆရာမတစ္ ဦးသည္ အလုပ္၀င္ခါစတြင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ကိုင္တြယ္ရခက္သျဖင့္ ဤကဲ့သို႔ ဆိုလိုက္သည္။ “မင္းကေတာ့ စာတတ္ေျမာက္မဲ့အေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ ဒီပံုနဲ႔ေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ လူလားေျမာက္မဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။” အမွန္ေျပာရလွ်င္ ဆရာ/မမ်ား၏ က်ိန္ဆဲဒဏ္ကိုခံခဲ့ရေသာ လူအေျမာက္အျမားကို ကၽြန္ေတာ္ကယ္လႊတ္ခဲ့ပါသည္။
            အသင္းေတာ္အေပၚ ၀ိညာဥ္တန္ခိုးအာဏာရွိေသာသူအေနျဖင့္ အသင္းအုပ္ဆရာ တစ္ပါးသည္ သူ႔အသင္းသားအေပၚ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးေျပာဆုိပိုင္ခြင့္ရွိသူျဖစ္ပါသည္။ ဆိုၾကပါစို႔။ အသင္းအုပ္ဆရာတစ္ပါးသည္ အသင္းသားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ပဋိပကၡျဖစ္သျဖင့္ ထိုအသင္းသားသည္ စိတ္ဓာတ္က်ကာ အသင္းေတာ္မွ ထြက္သြားရတြင္ အသင္းအုပ္ ဆရာက “မင္း ဘယ္ကိုပဲသြားသြား အသင္းေတာ္နဲ႔ အဆင္မေျပမခ်င္း အႀကံထေျမာက္မွာ မဟုတ္ဘူး”ဟု ေျပာပါသည္။
            ဤသည္လည္း က်ိန္ျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ားသည္ ဤနည္းအားျဖင့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းပါသည္။ သင္သည္ အသင္းအဖြဲ႕တစ္ခုခုမွ ထြက္သြားသည္ရွိခဲ့ေသာ္ သင္သည္ က်န္အသင္းသား၏ က်ိန္ျခင္းကို အလိုအေလ်ာက္ခံ ၿပီးသားျဖစ္ေလေတာ့သည္။ မယံုမရွိပါႏွင့္။ အေၾကာင္းမဲ့၊ အက်ဳိးစပ္စုျခင္း သက္သက္ မဟုတ္ပါ။ တကယ့္အျဖစ္မွန္ကို တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စာတန္၏အေစခံမ်ား
            ခရစ္ယာန္မ်ားထဲတြင္ စာတန္အေပၚစိတ္ေနသေဘာထားသည္ အစြန္းႏွစ္ခု အလယ္တြင္ ျခားနားလ်က္ရွိပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ခရစ္ယာန္တို႔သည္ စာတန္ကို လံုး၀ဂ႐ု မစိုက္ၾကဘဲ တကယ္မရွိသလို သေဘာထားလုပ္ေဆာင္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ခရစ္ယာန္တို႔သည္ စာတန္ကို အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕ၾကသည့္ အားေလ်ာ္စြာ လိုအပ္ သည္ထက္ ပိုၿပီး အာ႐ံုျပဳၾကသည္။ ဤအစြန္းတရားႏွစ္ခု အလယ္တြင္ သင့္ေတာ္ေလ်ာက္ ပတ္ေသာ က်မ္းစာအရ ညီမွ်မႈတစ္ခုရွိသည္။
            စာတန္၏အဓိပၸါယ္မွာ “ဆန္႔က်င္ဖီဆန္သူ” သို႔မဟုတ္ “ရန္ဘက္ျပဳသူ” ျဖစ္ပါ သည္။ စာတန္သည္ မေျပာင္းလဲေသာ ဘုရားသခင္ကိုပင္ အာခံသူ၊ လူသားႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ အႀကံအစည္တို႔ကို ဆန္႔က်င္ေသာသူျဖစ္ပါသည္။ စာတန္၏ ရည္မွန္းခ်က္ မွာ ေလာကီသားအားလံုးကို အုပ္စိုးရန္ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ မူလပရိယာယ္မွာ လွည့္ျဖားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လွည့္ျဖားရာတြင္ စာတန္သည္ သခင္ျဖစ္ပါသည္။
            စာတန္သည္ ပုထုစဥ္လူသားအမ်ားဆံုးကို အုပ္စိုးလ်က္ရွိေနပါသည္။ ဘုရားသခင္ကို အန္တုျခားနားေသာ အေျခအေနတြင္ရွိသည့္ လူသားအားလံုးသည္ စာတန္လက္ေအာက္ခံျဖစ္ၾကပါသည္။ (ဧဖက္၊၂း၂)တြင္ စာတန္ကို “ျငင္းဆန္ေသာသူတို႔၌ ျပဳေသာ၀ိညာဥ္”ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဤျငင္းဆန္ေသာသူအမ်ားဆံုးသည္ သူ၏အေျခ အေနမွန္ကို မသိၾကဘဲ သူတို႔နားမလည္မႏွိမ္နင္းႏုိင္ေသာ စြမ္းအားမ်ားေၾကာင့္ ဘ၀ေရလႈိင္း၏တိုက္ခိုက္ျခင္းကို ခံေနၾကပါသည္။
            ဤအၾကားတြင္ စာတန္အား တမင္တကာ ပင့္ေခၚသူရွိေနပါေသးသည္။ ထိုသူတို႔ သည္ စာတန္၏ ပကတိအမွန္ကို မသိရွိ၍ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အာဏာတန္ခိုးႏွင့္ ႐ုပ္ပစၥည္းလို ခ်င္ေဇာျဖင့္ စာတန္မာရ္နတ္၏ အစြမ္းသတိၱမ်ားကို နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ မရမကရွာယူၾကပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ စာတန္၏ အေစခံမ်ားကို လူတိုင္းတြင္ ဘြဲ႕နာမအမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္မွတ္သားႏုိင္ပါသည္။ ေမွာ္ဆရာ၊ ဗိေႏၵာဆရာ၊ ေအာက္လမ္းဆရာတို႔မွာ အသံုး အႏႈန္းတြင္ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုးေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးစံ တိုင္းတြင္ သူ႕ဟာႏွင့္သူ အေခၚအေ၀ၚ ရွိၾကပါသည္။
            ေယ႐ႈသည္ စာတန္မာရ္နတ္အမွန္တကယ္မတည္ရွိ၊ ဘုန္းတန္ခုိးမရွိဟု မျငင္းဆို ခဲ့ပါ။ စာတန္မရွိဘူးဟု ျငင္းဆိုရန္၊ စာတန္၏တန္ခိုးကို ႏွိမ္ႏွင္းရန္၊ စာတန္၏ေဘးအႏၱရယ္ ဟူသမွ်ကို ခုခံကာကြယ္ရန္ အာဏာတန္ခိုးကို ေပးအပ္ခဲ့ၿပီဟု တပည့္ေတာ္မ်ားကို ကတိ ေပးခဲ့ပါသည္။
            က်ိန္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏လူမ်ားကို တိုက္ခိုက္ရန္ စာတန္မာရ္နတ္အေစခံ မ်ား၏ အဓိကလက္နက္ျဖစ္ပါသည္။ ဤအေၾကာင္းကို (ေတာ၊၂၂း၂၄)တြင္ ဗာလမ္ႏွင့္ ဗာလက္တို႔က အထင္အရွားေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ေမာဘမင္း ဗာလက္သည္ ဣသေရလလူမ်ဳိး ကို စစ္တိုက္၍ မႏိုင္ေၾကာင္းသိရွိေသာအခါ ဗာလမ္ကို ေငြေၾကးျဖင့္ငွားရမ္းကာ ဣသေရလလူမ်ဳိးအား က်ိန္ရန္ ေစခိုင္းခဲ့သည္။ ယခုေခတ္တြင္ လူမ်ဳိးတစ္စုႏွင့္တစ္စု တိုက္ခိုက္ၾကသည့္အခါ တိုက္ပြဲမ၀င္မီ ေမွာ္ဆရာမ်ားကို တစ္ဘက္ရန္သူမ်ားအား က်ိန္ဆဲ ေစၾကသည္။
            သို႔ေသာ္လည္း ဗာလမ္သည္ ဣသေရလလူမ်ဳိးကို က်ိန္ဆဲမည္ျပဳတိုင္း ဘုရားသခင္သည္ ၾကား၀င္၍ က်ိန္ဆဲမည့္စကားကို ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအျဖစ္သို႔ေျပာင္းလဲ ေစသည္။ ဣသေရလလူမ်ဳိးအား ဗာလမ္က်ိန္ဆဲမည့္စကားလံုးမ်ားကို အဓိပၸါယ္မရွိ၊ တန္ခိုး အာဏာမရွိဟု ဘုရားသခင္ သေဘာမထား၊ မ႐ႈမျင္ခဲ့သည္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ အေရးႀကီးလွပါသည္။ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က က်ိန္ျခင္းသည္ ဣသေရလလူမ်ဳိး တို႔အား ဒုကၡေပးႏုိင္သည္ဟု ယူဆခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဗာလမ္၏အႀကံကို ကေမာက္ကမျဖစ္ရန္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ၾကား၀င္ခဲ့ၿခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ကာလသည္ ဘုရားသခင္၏ ႐ႈေထာင့္ကို မေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါ။ စာတန္၏အေစခံမ်ားမွ ကိုယ္ေတာ္၏လူမ်ားအား က်ိန္ျခင္းကို ဘုရား သခင္သည္ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့မထားခဲ့ပါ။ တစ္ဘက္တစ္လမ္းတြင္ ဘုရားသခင္သည္ သူ႕လူ တို႔အား သာလြန္ေသာဘုန္းတန္ခိုးကို အပ္ႏွင္းခဲ့ပါသည္။
            ဘုရားသခင္၏လူတို႔သည္ ထုိဘုန္းတန္ခိုးကို အသံုးျပဳ၍ က်ိန္ျခင္း၏ဆုပ္ကိုင္ျခင္း ကို ႐ိုက္ခ်ဳိးသည့္အခါ လူတို႔၏ အသက္တာတြင္ ျခားနားမႈသည္ အံ့ဩဖြယ္ေကာင္းပါသည္။ ကမာၻေပၚတြင္ နယ္ပယ္ေျမာက္ျမားစြာတို႔သည္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ ေမွာ္ဆရာ၏ ၀ိညာဥ္တန္ခိုးမွာ ႀကီးစိုးေနပါသည္။ အာဖရိကတိုက္တြင္ ၀န္ခံျခင္းႏွင့္ ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ က်ိန္ျခင္းမွ ကၽြတ္လြတ္သည့္အခါတြင္ သူတို႔၏အသက္တာသည္ သိသိသာသာ ေျပာင္းးလဲ လာသည္ကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ခဲ့ရပါသည္။ ယခင္က တခါမွ်မၿပံဳးမရႊင္ဖူးေသာသူတို႔သည္ တစ္မုဟုတ္ခ်င္းတြင္ အေပ်ာ္ဆံုးေသာလူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ေျပာင္းလဲမႈသည္ ညအေမွာင္ မွ ေန႔အလင္းကဲ့သို႔ ျဖစ္လာပါသည္။
            တစ္ခါက ေယာက်္ားတစ္ေယာက္သည္ စည္းေ၀းအၿပီးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမႈ ေတာ္ေဆာင္အဖြဲ႕အား ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ပါသည္။ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္ဆင္ထားေသာ္လည္း တစ္ကိုယ္လံုး ဖံုတလူးလူးျဖစ္ေနပါသည္။ ဖံုထဲတြင္ လူးလိမ့္ျခင္းသည္ ထိုသူတို႔၏ေက်နပ္ အားရမႈကို ျပသေသာ လကၡဏာတစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။ ထုိသူက “ကၽြန္ေတာ္ဘ၀ဟာ ဒုကၡိတ ဘ၀ပါပဲ။ အခုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံစားခဲ့ရတဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ားကၽြတ္ထြက္သြားပါၿပီ။ ဘာနာက်င္မႈမွမရွိေတာ့ပါ။ ၀မ္းသာလွပါတယ္”ဟု ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။
            ဤျဖစ္ရပ္အေၾကာင္းရင္းမွာ တျခားမဟုတ္ဘဲ သူ႔ကို က်ိန္ဆဲျခင္းမွ ကၽြတ္လြတ္ ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆုေတာင္းေပးျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။


############
က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသို႔ (အပိုင္း ၅) ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

[[[ အသက္တာေျပာင္းလဲေစေသာ ၀ိညာဥ္ေရးရာ တန္ခိုးေတာ္ ]]]
{{ ေဒရက္ပရင့္စ္ }}


Comments

Popular posts from this blog

ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသည့္အသက္တာ

ေယာသပ္ကို ကၽြန္အျဖစ္ေရာင္းစားခံရျခင္း

သင္၏တဲရာကို က်ယ္ေစေလာ့