က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသို႔ ၂



      ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတို႔ လုပ္ေဆာင္ပံု
            ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသက္ရွင္လႈပ္ရွားၾကရာတြင္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္က်ိန္ျခင္းတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ပံုမွာ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ မဟုတ္သလို ႀကိဳတင္ေဟာေျပာျခင္း မျပဳႏိုင္ေသာ အမႈမ ဟုတ္ပါ။ ဤအမႈႏွစ္ခုကို ဆန္႔က်င္ေသာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတို႔၏လုပ္ေဆာင္ပံု မွာ အနိစၥထာ၀ရမေျပာင္းမလဲေသာ နိယာမတရားလည္း ျဖစ္ေနေပသည္။ လူ႔သမိုင္းကို ပံု သြင္းလာေသာ အစြမ္းသတိၱႏွစ္မ်ဳိးရွိရာ ၎တို႔မွာ ျမင္ႏိုင္ေသာအစြမ္းသတိၱႏွင့္ မျမင္ႏိုင္ ေသာအစြမ္းသတၱိတို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမွ ေပၚထြန္းလာသည့္ အက်ဳိး သည္ သတ္မွတ္ေသာအရာမွ ထိုအစြမ္းသတၱိႏွစ္ခုအၾကား အားၿပိဳင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ျမင္ႏွင့္ သဘာ၀က်ေသာအရာတို႔ကိုသာ အာ႐ံုျပဳမိလွ်င္ သဘာ၀မက်ေသာ ဧကန္ အမွန္ျဖစ္သည့္အရာမ်ား မည္ကဲ့သို႔ျဖစ္လာသည္ကို ရွင္းျပႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
            ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဤသဘာ၀႐ုပ္ေလာကတြင္ က်င္လည္ၾကသည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ တစ္ရက္ၿပီးတစ္ရက္ဆိုသလို ေလာကီအေရးတြင္ ႏွစ္ျမဳပ္ေနၾကသည္။ လူ အေျမာက္အျမားသည္ ဤေလာကအတြက္ ဘာေတြျဖစ္ေနၾကသည္ကိုပင္ အကၽြမ္းမ၀င္ ၾကပါ။ သို႔ျဖစ္သည့္တိုင္ ႐ုပ္ေလာကအျပင္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ အျခားနာမ္၀ိညာဥ္ ေလာကရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။
            ရွင္ေပါလုသည္ ဤအတိုင္းအတာႏွစ္ခုအေၾကာင္းကို (၂ေကာ၊၄း၁၈)တြင္ ဤကဲ့ သို႔ ေရးသားထားပါသည္။
အေၾကာင္းမူကား၊ မ်က္ေမွာက္၌ ထင္ရွားေသာအရာတို႔သ္ ခဏသာတည္၍ မထင္ရွားေသာအရာတို႔သည္ အစဥ္အၿမဲတည္ေၾကာင္းကို ငါတို႔သည္ေထာက္ လ်က္၊ ထင္ရွားေသာအရာတို႔ကို မၾကည့္မမွတ္ဘဲ မထင္ရွားေသာအရာတို႔ကို ၾကည့္မွတ္ၾကသည္။
            သဘာ၀အရာ၀တၳဳတို႔သည္ အစဥ္အၿမဲမတည္။ မျမင္ႏိုင္ေသာနယ္ပယ္၌သာစစ္ မွန္၍ တည္ၿမဲေသာအျဖစ္မွန္ကို ေတြ႕ရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤမျမင္ႏို္ငေသာ နယ္ပယ္တြင္ သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ကံၾကမၼာသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာမည္။
            ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းႏွစ္ရပ္စလံုးသည္ မျမင္ႏိုင္ေသာ နာမ္၀ိညာဥ္ အတိုင္းအတာတြင္ပါ၀င္သည္။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုထက္ လြန္ကဲေသာ နာမ္၀ိညာဥ္တန္ခိုးကို သယ္ေဆာင္သည္။ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသည္ မြန္ျမတ္၍ ေကာင္းေသာအလားအလာကို ေဆာင္ၿပီး က်ိန္ျခင္းသည္ ဆိုးယုတ္ေသာအလားအလာကို ျဖစ္ေစသည္။ ႏွစ္ရပ္စလံုး က်မ္းစာတြင္ အေရးႀကီးေသာ မူလအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ၾကပါသည္။
            ႏွစ္ရပ္လံုးတြင္ အေရးႀကီးေသာ ပံုတူလကၡဏာႏွစ္ခုရွိသည္။ ပထမဆံုးေကာင္းခ်ီး မဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတို႔၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈသည္ လူတစ္ဦးခ်င္းမကေက်ာ္လြန္၍ ထိ ခိုက္ႏိုင္သည္။ အျခားေသာ မိသားစုအဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ား၊ လူမ်ဳိးစု သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတစ္ရပ္လံုးပါ ထိခိုက္ႏိုင္သည္။
            ဒုတိယအေနျဖင့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတို႔သည္ ပယ္ဖ်က္ရန္ တစ္စံု တစ္ရာမလုပ္မခ်င္း မ်ဳိးဆက္တစ္ဆက္မွ ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္သို႔ ကူးသြားႏုိင္သည္။ ဤ အေၾကာင္းအရာသည္ အမွန္တြင္ အေရးပါလက္ေတြ႕က်ေသာ ထင္ျမင္ေတြးဆခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္။ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတစ္ခုခုကို လက္ေတြ႕ခံစားဖူးေသာ လူတစ္ ေယာက္သည္ အစဘယ္ကလာသည္ကို အလြယ္တကူ မပိုင္းျခားတတ္ဘဲ ရွိေကာင္းရွိပါ မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ မူလအစသည္ ႏွစ္ေပါင္းရာႏွင့္ခ်ီေသာ အတိတ္ကာလျဖစ္ ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။
            တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဩစေၾတးလ်ျပည္ အာဒီလိပ္ၿမိဳ႕တြင္ ဤအေၾကာင္း အရာကို ေဟာေျပာၿပီးေနာက္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ္ထံ စာေရးပါသည္။ သူမ၏ဘိုးေဘး ဘီဘင္တို႔သည္ စေကာ့တလန္ျပည္နယ္မွျဖစ္ၿပီး နစၥန္လူမ်ဳိးစုႏြယ္ျဖစ္ပါသည္။ (၁၆) ရာစု ႏွစ္အတြင္း စေကာ့လူမ်ဳိးႏွင့္ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးအၾကားျဖစ္ပြားသည့္ စစ္ပြဲေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ ေသာ သမိုင္းအေထာက္အထားတစ္ခုသည္ သူမတြင္ရွိသည္။ ၎မွာ စေကာ့တလန္ အသင္းေတာ္သာသနာပိုင္ခ်ဳပ္က နစၥန္လူမ်ဳိးႏြယ္အေပၚ က်ိန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အႏွစ္ေလး ရာၾကာခဲ့သည့္တိုင္ ထိုက်ိန္ျခင္းမွ စျဖစ္လာသည္ဟု ေကာက္ယူႏုိင္ေသာ အျဖစ္အပ်က္ မ်ားသည္ သူ႔မိသားစုတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနခဲ့သည္ဟု သူမ သေဘာေပါက္ခဲ့ပါသည္။
            ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတို႔တြင္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုထက္ လြန္ကဲေသာ ဘုန္းတန္ခိုးျဖင့္ ဓာတ္အားသြင္းထားသည့္ ႏႈတ္ထြက္စကားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။ မာရ္နတ္၏တန္ခိုးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။ မည္သည့္ ႏႈတ္ ထြက္စကားျဖစ္ေစကာမူ၊ လူတို႔၏ အသက္ရွင္ျခင္းသာမကဘဲ ကံၾကမၼာတစ္ခုလံုးပါ ထိခိုက္ႏိုင္ေသာစကားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဤမွ်မကဘဲ ထိုထိခိုက္မႈသည္ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ ကူးသြားႏိုင္သည္။
            မည္သို႔ျဖစ္ေစ ရွင္းလင္းစြာေဖာ္ျပလိုသည္မွာ သင္သည္ က်ိန္ျခင္း၏ဒဏ္ကို ခံခဲ့ သည္ရွိေသာ္ ဘုရားသခင္သည္ သင့္အတြက္ ေျဖေဆးကို ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ပါၿပီ။ က်ိန္ျခင္း၏ အခိုးအေငြ႕ကို သင္သည္ ဆက္ခံဖို႔မလိုေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ အရင္ဆံုးအားလံုးၿခံဳငံု၍ ရွင္းျပပါ မည္။
ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ၏ အေျခအျမစ္
          ဘုရားသခင္သာလွ်င္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာခပ္သိမ္းတို႔၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ အေျခ အျမစ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေကာင္းခ်ီးမဂၤလာတို႔သည္ လမ္းသြယ္လမ္းေၾကာင္း အေျမာက္ အျမားမွတစ္ဆင့္ လာေကာင္းလာပါလိမ့္မည္။ က်မ္းစာထဲတြင္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအက်ဳိး ေဆာင္ျခင္းကို ပထမဆံုးေတြ႕ရွိေသာေနရာမွာ ကမာၻဦးက်မ္း အခန္းႀကီး(၂၂)တြင္ ျဖစ္ပါ သည္။ ဤတြင္ ဘုရားသခင္၏ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဣဇာကို ဆက္သရန္အာျဗဟံသေဘာ တူခန္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ တဒဂၤအတြင္း ဘုရားသခင္သည္ ဣဇာက္အစား သိုး ထီးတစ္ေကာင္ကို ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္။
“တဖန္ ထာ၀ရဘုရား၏ ေကာင္းကင္တမန္သည္ ေကာင္းကင္ေပၚက အာျဗဟံကို ေခၚလ်က္ သင္သည္ဤအမႈကိုျပဳ၍ သင္၏သား သင္၌တေယာက္တည္းေသာ သားကို ငါ့အား မျငင္းေသာေၾကာင့္ ငါသည္ သင့္အား အစဥ္အၿမဲေကာင္းႀကီးေပး မည္။ သင္၏ အမ်ဳိးအႏြယ္ကိုလည္း ေကာင္းကင္ၾကယ္ကဲ့သို႔၎၊ သမုဒၵရာသဲလံုး ကဲ့သို႔၎၊ အစဥ္အၿမဲပြားမ်ားေစမည္။ သင္၏အမ်ဳိးအႏြယ္သည္ ရန္သူတို႔၏ၿမိဳ႕ တံခါးမ်ားကို အစိုးရလိမ့္မည္။ သင္၏အမ်ဳိးအႏြယ္အားျဖင့္ လူမ်ဳိးအေပါင္းတို႔ သည္ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာကို ခံစားၾကလိမ့္မည္ဟု ငါ၏စကားလံုးကို သင္နား ေထာင္ေသာေၾကာင့္ ငါသည္ ကိုယ္ကိုကိုယ္တိုင္တည္၍ က်ိန္ဆို၏ဟု ထာ၀ရ ဘုရား၏အမိန္႔ေတာ္ကို ဆင့္ဆိုေလ၏။” (က၊၂၂း၁၅-၁၈)။
            ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေပးရန္ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ မွတ္သားရန္ အလြန္ အေရးႀကီးပါ သည္။ အာျဗဟံသည္ ဘုရားသခင္၏စကားကို နာခံေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏စကားကို နာခံျခင္းသည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာခံစားရန္ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုေကာင္း ခ်ီးမဂၤလာသည္ အာျဗဟံ၏ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္တို႔အတြက္ပါ ျဖစ္သည္ကိုလည္း မွတ္သား ေလာက္ပါသည္။
            ေႏွာင္းေသာအခါ ဣဇာက္သည္ သက္ႀကီးရြယ္အုိျဖစ္ေသာ ကမာၻဦးက်မ္းအခန္း ႀကီး(၂၇)က သူ႔သားယာကုပ္ကို ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေပးပံုကို မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ ေသာ္ ထူးဆန္းေသာအေၾကာင္းအရာမွာ ဣဇာက္သည္ သူ႔သားဦး ဧေသာအား ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာေပးေနသည္ဟု ထင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဧေသာသည္ သူ႔ဖခင္ထံမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ မခံစားမီ ဖခင္ဣဇာက္ကို ေကၽြးဖို႔ အမဲလိုက္ရန္ ထြက္သြားသည္။ ဣဇာက္၏ဇနီးေရဗကၠ သည္ သူသေဘာက်ေသာ သားငယ္ယာကုပ္ အတြက္ အကြက္ေကာင္းကို ေတြ႕ခဲ့ပါသည္။
            မ်က္မျမင္ေသာဣဇာက္ကို လွည့္ျဖားရန္ ေရဗကၠသည္ ယာကုပ္အား ဧေသာအ ၀တ္ကို ၀တ္ဆင္ေစကာ ယာကုပ္ထက္ အေမြးအမွ်င္ထူေျပာဧေသာႏွင့္တူေစရန္ယာကုပ္၏ လည္ပင္းႏွင့္ လက္ေမာင္းတို႔တြင္ ဆိတ္သားေရကို ပတ္ေစခဲ့သည္။ ဣဇာက္ႀကိဳက္တတ္ သည့္အတိုင္း ဆိတ္သားဟင္းကိုလည္း ခ်က္ျပဳတ္သည္။ ယာကုပ္သည္ ဧေသာေယာင္ ေဆာင္ကာ ထိုဟင္းလ်ာကို ဖခင္အား ဆက္သေလသည္။ ဣဇာက္သည္သူ႔သား ဧေသာ ဟုတ္မဟုတ္စစ္ေမးသည္။ “ငါ့သား ဧေသာ တကယ္ဟုတ္ပါသလား။” ယာကုပ္က “ဟုတ္ကဲ့” ဟု ေျဖကာ မုသာစကားေျပာဆိုသည္။ ဟုတ္မွန္သည္ဟု ဣဇာက္သေဘာ ေပါက္မိကာ ဆိတ္သားဟင္းကို အားရပါးရ စားသံုးၿပီးမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာကို ဤကဲ့သို႔ ခ် ေပးေလသည္။
“ငါ့သား၏အနံ႕သည္ ထာ၀ရဘုရား ေကာင္းႀကီးေပးေတာ္မူေသာ လယ္၏အေမႊး အႀကိဳင္ႏွင့္တူပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ မိုဃ္းေကာင္းကင္၏ ႏွင္းကို၎၊ ေျမႀကီး၏ အဆီအဥကို၎၊ မ်ားစြာေသာဆန္စပါး၊ စပ်စ္ရည္ကို၎၊ သင့္အား ေပး ေစေတာ္မူသတည္း။ သူတပါးတို႔သည္ သင္၌ ကၽြန္ခံ၍ အျပည္ျပည္တို႔သည္ သင့္ ေရွ႕မွာ ဦးညႊတ္ၾကရေစသတည္း။ သင္သည္ သင္၏ညီအစ္ကိုတို႔၌ အရွင္ျဖစ္၍ သင့္ အမိ၏သားတို႔သည္ သင့္ေရွ႕မွာ ဦးၫြတ္ရၾကေစသတည္း။ သင့္ကို က်ိန္ဆဲေသာ သူအေပါင္းတို႔သည္ က်ိန္ဆဲျခင္းကို ခံရၾကေစသတည္း။ သင့္ကို ေကာင္းႀကီးေပး ေသာသူအေပါင္းတို႔သည္ ေကာင္းႀကီးကို ခံရၾကေစသတည္းဟု ေကာင္းႀကီးေပး ေလ၏။” (က၊၂၇း၂၇-၂၉)။
            ထိုေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေပးျခင္းသည္ နည္းနည္းေနာေနာမဟုတ္၊ မ်ဳိးဆက္တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ဆက္လက္ခံစားရမည့္ ဧရာမႀကီးျမတ္ေသာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာျဖစ္ပါသည္။
            ခဏၾကာေသာအခါ ဧေသာသည္ ဖခင္ႏွစ္သက္တတ္သည့္အတိုင္း က်က်နန ခ်က္ျပဳတ္ေသာ အသားဟင္းကို ယူေဆာင္လာကာ ဖခင္သံုးေဆာင္ရန္ ဆက္သေလသည္။ ဤတြင္ ဣဇာက္သည္ အလိမ္ခံရ၍ ယာကုပ္ကို ဧေသာအထင္ျဖင့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေပးမိ ခဲ့မွန္းသိရွိေလေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဣဇာက္၏ တံု႕ျပန္မႈကို မွတ္ၾကစို႔။
အဘဣဇာက္သည္ အလြန္တုန္လႈပ္၍ အဘယ္သူနည္း။ အမဲသားကို ရ၍ ငါ့ထံသို႔ ေဆာင္ခဲ့ၿပီးေသာသူသည္ အဘယ္မွာရွိသနည္း။ သင္မေရာက္မွီ ငါသည္ အကုန္ အစင္စားၿပီး၍ သူ႔ကို ေကာင္းႀကီးမဂၤလာေပးမိၿပီ။ သူသည္ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာကို ဧကန္အမွန္ ခံရလိမ့္မည္ဟု ဆိုေလသည္။ (က၊၂၇း၃၃)။
            ဣဇာက္သည္ ဧေသာကိုသာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာခ်ေပးေနသည္ဟု ထင္မွတ္ေနပါ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ၏ႏႈတ္မွ ထြက္လာေသာစကားမ်ားသည္ သူကိုယ္တိုင္ထြက္ဆုိ ျခင္းမဟုတ္ဟု သူသိသည္။ အနာဂတိၱေကာင္းခ်ီးမဂၤလာျဖစ္ပါသည္။ အနာဂတိၱျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္လည္း သူျပန္႐ုပ္သိမ္း၍ မရေတာ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ယာကုပ္သည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ကိုရရွိကာ ဧေသာအေနျဖင့္ မရေတာ့ပါ။
            ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ၏ သေဘာသဘာ၀သည္ သဘာ၀ထက္ လြန္ကဲေသာျဖစ္စဥ္ ကို လြန္ဆန္ႏုိင္ေသာတန္ခိုးျဖစ္သည္ဟု နားလည္ေစခ်င္ပါသည္။ စိတ္၏အလိုဆႏၵ သို႔မ ဟုတ္ စိတ္ကူးယဥ္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသည္ ျဖစ္စဥ္ထက္လြန္ကဲေသာ တန္ ခိုးျဖင့္ ျပည့္စံုသည့္ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ျဖစ္သည့္အရာ၊ လူတို႔၏ကံၾကမၼာကိုပင္ အဆံုးအျဖတ္ ေပးႏိုင္ေသာအရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ စစ္မွန္ေသာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသည္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ ႏိုင္ေသာ တန္ခိုးျဖစ္ပါသည္။ က်ိန္ျခင္းသည္လည္း ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ အလားတူပါ သည္။
            တရားေဟာရာက်မ္း အခန္းႀကီး (၂၈) တစ္ခုလံုးသည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ ျခင္းတို႔မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ေဖာ္ျပသည္။ ပထမ ဆယ့္ေလးပိုဒ္သည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး က်န္ငါးဆယ့္ေလးပိုဒ္သည္ က်ိန္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ ေသာ အပိုဒ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အပိုဒ္(၁) ႏွင့္ (၂ )တြင္ ေမာေရွသည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ၏ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ဳိးတရားတို႔ကို ဤကဲ့သုိ႔ သတိေပးသည္။
            “ယေန႔ ငါဆင့္ဆိုသမွ်ေသာ ပညတ္ေတာ္တို႔ကို သင္သည္ က်င့္ေဆာင္ျခင္းငွာ၊ သင္၏ဘုရားသခင္ ထာ၀ရဘုရား၏စကားေတာ္ကို ေစ့ေစ့နားေထာင္လွ်င္၊ သင္၏ဘုရား သခင္ ထာ၀ရဘုရားသည္ လူမ်ဳိးတကာတို႔ထက္ ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူမည္။”
            ပဋိညာဥ္အသစ္(ေယာ၊၁၀း၂၇)၌ ေယ႐ႈသည္ အလားတူ “သူ၏သိုးမ်ား” အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေသာသူတို႔ကို “သူ၏ စစ္မွန္ေသာ တပည့္ေတာ္မ်ား”ဟု အဓိပၸါယ္ရွင္းလင္း ေဖာ္ျပရာတြင္ “ငါ့သိုးတို႔သည္ ငါ့စကားသံကို နားေထာင္၍ ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ၾက၏။”ဟု မိန္႔ ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ အေျခခံ မူလလိုလားခ်က္မွာ အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ အသံကို နားေညာင္း၍ ကိုယ္ေတာ္ေနာက္ကို နာခံျခင္းျဖင့္ လိုက္ေလွ်ာက္ရန္ပင္ျဖစ္ပါ သည္။
            က်ိ္န္ျခင္းမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ဳိးတရားမ်ားမူကား ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ၏ အက်ဳိးတရားႏွင့္ လံုး၀ဆန္႔က်င္သည္။ က်ိန္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏စကားကို မနာခံျခင္း ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္၏ အမိန္႔ေတာ္အတိုင္းမလိုက္ နားမေထာင္ျခင္းမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာဆိုးက်ဳိး မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏စကားကို နာခံလိုက္နာရန္ ျငင္းဆိုျခင္းကို စကားတစ္လံုး တည္းျဖင့္ ေပါင္းစပ္၍ရပါသည္။ ၎မွာ ပုန္ကန္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လူကို ပုန္ကန္ျခင္း မဟုတ္၊ ဘုရားသခင္ကို ပုန္ကန္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
            ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေလ့လာခ်က္အရ တရားေဟာရာက်မ္း အခန္းႀကီး (၂၈)၌ ေဖာ္ျပေသာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာႏွင့္ က်ိန္ျခင္းတို႔ကို အစီအစဥ္အလိုက္ စာရင္းႏွစ္ခုေဖာ္ ထုတ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္အႀကံရေသာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတို္င္း ျဖစ္ပါ သည္။
            ခ်ီးေျမာက္ျခင္း      -           ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း
            က်န္းမာျခင္း        -           ေအာင္ပြဲခံျခင္း
            မ်ဳိးပြားျခင္း          -           ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္တြင္ မ်က္ႏွာရျခင္း
က်ိန္ဆဲျခင္းစာရင္းတြင္ ေမာေရွသည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာထက္ အေသးစိတ္ ပို၍ ျပဌာန္း ထားသည္။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ၊ က်ိန္ျခင္း၏ ထူးျခားသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ႏွင့္ ဆန္္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အႀကံျပဳေပါင္းခ်ဳပ္မွာ-
            နိမ့္က်ေအာက္က်ဳိ႕ျခင္း
            ၿမံဳျခင္း၊ သားသမီးမထြန္းကားျခင္း
            ကိုယ္စိတ္ေရာဂါခံစားျခင္း
            အိမ္ေထာင္စုၿပိဳကြဲျခင္း
            ဆင္းရဲႏြမ္းပါးျခင္း
            အႀကံအစည္မထေျမာက္မေအာင္ျမင္ျခင္း
            ဖိႏွိပ္ညႇဥ္းဆဲျခင္း
            ဘုရားသခင္ေရွ႕တြင္ မ်က္ႏွာသာမရျခင္း
            အပိုဒ္(၁၃)တြင္ ေမာေရွသည္ သူ၏ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာစာရင္းအခ်ဳပ္ကို မ်က္၀ါး ထင္ထင္ ႐ုပ္ပံုေဖာ္ျခင္းျဖင့္ အဆံုးသတ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အသက္တာတိုင္းတြင္ ဤ႐ုပ္ပံုေပၚသကဲ့သို႔ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္ႀကံလုပ္ေဆာင္သင့္သည္ကို ေကာင္းမြန္စြာ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
            ေမာေရွ၏အဆိုျဖစ္ေသာ “ထာ၀ရဘုရားသည္ သင့္ကို အၿမီးမျဖစ္ေစဘဲ ေခါင္းျဖစ္ ေစေတာ္မူမည္” ဤက်မ္းပိုဒ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္အသက္တာတြင္ မည္ကဲ့သို႔ အသံုးက်မည္ကို ဘုရားသခင္အား ကၽြန္ေတာ္တစ္ခါေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။ “ေခါင္းပိုင္းက အဆံုးအျဖတ္ေပး တယ္။ အၿမီးပိုင္းကေတာ့ ဒရြတ္တိုက္ အဆြဲခံရတာေပါ့”ဟူေသာ အေျဖကို ရရွိခဲ့ပါသည္။
            သင္သည္ ေခါင္းကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ကာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲ ေနပါသလား။ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အဆံုးအျဖတ္မ်ားကို ေပးကာ၊ ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ား အထေျမာက္သည္ကို ျမင္ေနရပါသလား။ သို႔မဟုတ္ သင္သည္ အၿမီးပိုင္း က႑မွာပဲ ပါ၀င္ကာ သင္နားမလည္မခ်ဳပ္ကုိင္ႏိုင္ေသာ အေျခအေနအေၾကာင္းတရားမ်ားက သင့္ကို ဒရြတ္တိုက္ဆြဲေနပါသလား။

× × × × × × × ×× × × × × × 
############
က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာသို႔ (အပိုင္း ၃) ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

[[[ အသက္တာေျပာင္းလဲေစေသာ ၀ိညာဥ္ေရးရာ တန္ခိုးေတာ္ ]]]
{{ ေဒရက္ပရင့္စ္ }}

Comments

Popular posts from this blog

ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသည့္အသက္တာ

ေယာသပ္ကို ကၽြန္အျဖစ္ေရာင္းစားခံရျခင္း

သင္၏တဲရာကို က်ယ္ေစေလာ့