၀ိညာဥ္တိုက္ပြဲ (အပိုင္း ၁) အခန္း ၁

အပိုင္း (၁)
စစ္ပြဲ၏သေဘာသဘာ၀





အခန္း (၁)
ၿပိဳင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ေနေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ (၂) ခု
            ဓမၼသစ္က်မ္းစာထဲ၌ ယံုၾကည္သူမ်ားကို ေဖာ္ျပရာ၌ ပံုေဖာ္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိး အသံုးျပဳ ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဧဖက္ဩ၀ါဒစာထဲတြင္ အခြင့္အာဏာရွိေသာ လူစု(သို႔) အိမ္ေထာင္မိသားစုတစ္ခု(သို႔)အသင္းေတာ္(သို႔) ခရစ္ေတာ္၏သတို႔သမီးစသ ျဖင့္ ယံုၾကည္သူမ်ားကို ႐ုပ္လံုးေဖာ္ေရးသားထားပါသည္။ ၎အျပင္ စစ္သားအသြင္ေဖာ္ျပ ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။
            စစ္သားဟုဆိုရာ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေနထိုင္ေသာ ကမာၻ၌ ရန္သူ၏ထိပါးတိုက္ခိုက္ျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ရန္သူကို တိုက္ခိုက္ဖိုပရန္လည္းေကာင္း၊ ဆက္ကပ္ထားေသာစစ္တပ္ျဖစ္ ပါသည္။
            စစ္တိုက္ျခင္းသေဘာသဘာ၀ကို ရွင္းလင္းေဖာ္ျပသည့္ က်မ္းပိုဒ္မွ ဧဖက္ဩ၀ါဒ စာ ၆း၁၀-၁၂ ျဖစ္ပါသည္။
“ႂကြင္းေသးေသာ စကားဟူမူကား၊ ညီအစ္ကိုတို႔၊ သခင္ဘုရားအားျဖင့္၎၊ တန္ခိုးေတာ္အရွိန္အားျဖင့္၎၊ ခိုင္ခံ့ျခင္းရွိၾကေလာ့။ မာရ္နတ္၏ပရိယာယ္တို႔ကို ဆီး တားႏိုင္မည္အေၾကာင္း၊ ဘုရားသခင္ျပင္ဆင္ေတာ္မူေသာ လက္နက္စံုကို ၀တ္ဆင္ ၾကေလာ့။”
            ရွင္ေပါလုက ခရစ္ယာန္မ်ား၏ရန္ဘက္သည္ စာတန္မာရ္နတ္ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ လက္နက္စံုကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းေျပာျပထားပါသည္။ ပိုမိုျပည့္စံုေသာ တိုက္ပြဲ၏သေဘာသဘာ၀ကို အခန္းငယ္(၁၂)မွာ ရွင္းျပသြားပါသည္။
အေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔သည္ အေသြးအသားရွိေသာ ရန္တို႔ႏွင့္ ဆိုင္ၿပိဳင္တိုက္လွန္ရၾ ၾကသည္မဟုတ္။ အထြဋ္အျမတ္တို႔ႏွင့္၎၊ အာဏာစက္တို႔ႏွင့္၎၊ ေလာကီေမွာင္မိုက္ ၌အစိုးတရျပဳလုပ္ေသာ မင္းတို႔ႏွင့္၎၊ မိုးေကာင္းကင္၌ေနေသာ နတ္ဆိုးတို႔ႏွင့္၎ ဆိုင္ၿပိဳင္တိုက္လွန္ရၾက၏။
            ထို႔ေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အလြန္ႀကီးမားေသာ တိုက္ပြဲတစ္ ခုတြင္ ပါ၀င္ေနရေၾကာင္း ထင္ရွားစြာေတြ႕ရွိရပါသည္။ ထိုသို႔ေသာအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔စဥ္း စားဖို႔လုိအပ္လာေၾကာင္း စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာ သိရွိရပါသည္။
            ဧဖက္ဩ၀ါဒစာ ၆း၁၂ ကို မူရင္းဂရိဘာသာႏွင့္ မၾကာခဏအခ်ိန္ယူၿပီး ဆင္ျခင္ ေလ့လာၿပီးေနာက္ ကိုယ္ပိုင္ျပန္ဆိုခ်က္တစ္ခုကို ရရွိလာခဲ့ပါသည္။ ၎ျပန္ဆိုခ်က္မွာ
“ငါတို႔ယွဥ္ၿပိဳင္ထိုးသတ္ေသာ နပန္းၿပိဳင္ပြဲဟာ အေသြးအသားရွိေသာ ရန္သူတို႔ႏွင့္ ထိုးသတ္ေနရျခင္းမဟုတ္၊ ခႏၶာကိုယ္ရွိေသာ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားႏွင့္လည္းမဟုတ္။ သို႔ေသာ္ နယ္ပယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ အဆင့္ဆင့္ အာဏာစက္မ်ားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာသူမ်ား၊ ေလာကေမွာင္မိုက္ကမာၻကို လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ေနသူမ်ား၊ မိုးေကာင္းကင္မ်ား၌ေနေသာ ေကာက္က်စ္သည့္နတ္ဆိုးမ်ားႏွင့္ ဆိုင္ၿပိဳင္တိုက္လွန္ေနရၾက၏။”
            အခ်ဳိ႕စကားလံုးမ်ားေရြးၿပီး ၎တို႔၏အဓိပၸါယ္ဆိုလိုရင္းကို ကၽြႏ္ုပ္ရွင္းျပခ်င္ပါ သည္။ “နယ္ပယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ အဆင့္ဆင့္အာဏာစက္မ်ားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားဟု ေျပာ လုိက္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္စနစ္က်စြာ စည္း႐ံုးၿပီး အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ ထားသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ျဖစ္ေၾကာင့္ႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ဆင္းသက္ေသာ အာဏာႏွင့္ျခားနားေသာ နယ္ပယ္အသီးသီးကို သိမ္းယူအုပ္ခ်ဳပ္ေသာသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ပံုေဖာ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။
            “ေလာကေမွာင္မိုက္ကမာၻကို လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ေနသူမ်ား”ဟူေသာ စကားကို အသံုးျပဳရာ၌ “လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္သည္”ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္ စာတန္မာရ္နတ္က လူသားမ်ားကို ဆက္ဆံရာ၌ အသံုးခ်သည့္နည္းကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းေပၚလြင္ထင္ရွား ေစပါသည္။
            မူလအဓိပၸါယ္ကို ဘာသာျပန္ရာတြင္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ ၏ဌာနခ်ဳပ္သည္ အထက္ေကာင္းကင္ယံတြင္ရွိေၾကာင္း အထူးျပဳေဖာ္ျပထားပါသည္။
            ဧဖက္၊ ၆း၁၂၌ေတြ႕ရသည့္အတိုင္း ဤတိုက္ပြဲတြင္ ခရစ္ယာန္အားလံုး ပါ၀င္ၾကပါ သည္။ သာသနာျပဳဆရာမ်ား၊ သင္းအုပ္ဆရာ(သို႔)ဧ၀ံေဂလိဆရာမ်ားသာ ပါ၀င္ၾကျခင္း မဟုတ္ဘဲ ခရစ္ယာန္တိုင္း ပါ၀င္ၾကပါသည္။ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ဤအေၾကာင္းကို မသိနားမလည္ျဖစ္ၾကသည္။
            အခန္းငယ္(၁၂)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ “ငါတို႔သည္ အေသြးအသားႏွင့္ ဆိုင္ၿပိဳင္တိုက္လွန္ၾကရသည္မဟုတ္. . .”ဟူ၍ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ တစ္ခါတုန္းက ဤက်မ္း ပိုဒ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လူတစ္ေယာက္၏မွတ္ခ်က္ကို ကၽြႏ္ုပ္ၾကားမိသည္မွာ ခရစ္ယာန္အမ်ား စုက ဤက်မ္းပိုဒ္ကို မွားမွားယြင္းယြင္း နားလည္တတ္ၾကပါသည္။ ထိုသူတို႔၏ဖတ္ပံုဖတ္ နည္းမွာ “ငါတို႔သည္ . . . တိုက္လွန္ၾကရသည္မဟုတ္ပါ . . .”တစ္နည္းေျပာရရင္ ဗိမာန္ ေတာ္ပလႅင္အထက္မွာထုိင္ၿပီး ဓမၼသီခ်င္းမ်ားကို ဆို႐ံုသာျဖစ္သည္ဟု အဓိပၸါယ္ေကာက္ၾက သည္။ သို႔ေသာ္ ေပါလုေျပာလိုသည္မွာ “ငါတို႔သည္ ထိုးသတ္ပြဲတစ္ခုတြင္ ပါ၀င္ေနၾက သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိပြဲသည္ အေသြးအသားျဖင့္ ဆိုင္ၿပိဳင္ေသာ ထိုးသတ္ပြဲမဟုတ္”ဟူ၍ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
            တစ္ဖန္ “ထိုးသတ္ပြဲ”ဟူေသာ စကား၏အေရးပါမႈကို စဥ္းစားၾကပါစို႔။ ‘ထိုးသတ္ ျခင္း’သည္ လူႏွစ္ဦးအၾကား ရန္ျဖစ္ျခင္း၊ ပဋိပကၡျဖစ္ျခင္းတို႔၌အျပင္းအထန္ဆံုးေသာ အဆင့္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုထိုးသတ္ပြဲတြင္ ေအာင္ပြဲရဖို႔ရန္ ကိုယ္ခႏၶာအစိတ္အပိုင္းအားလံုးမွ အစြမ္းရွိသမွ်ႏွင့္ နည္းပညာအားလံုးကို အသံုးျပဳရမည္ျဖစ္သည္။
            စာတန္၌အဆင့္ျမင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ရွိၿပီး၊ ေဒသအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ အခြင့္ အာဏာ အဆင့္ဆင့္ရွိသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ဌာနခ်ဳပ္မ်ားသည္ ေကာင္းကင္အရပ္မ်ား၌ ရွိ သည္။ စိတ္တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစေသာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေတြ႕ရေသာအရာျဖစ္ပါသည္။
            စာတန္မာရ္နတ္သည္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္တစ္ခု၏ အႀကီးအကဲျဖစ္သည္ဟူေသာ အခ်က္က လူအခ်ဳိ႕ကို အံ့ဩေစပါသည္။ ရွင္မႆဲခရစ္၀င္ ၁၂း၂၂-၂၈ မွာ၊ ခရစ္ေတာ္၏ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းမွာ မ်က္စိကန္းၿပီးအေနသည့္ နတ္ဆိုး စြဲသူတစ္ဦးကို နတ္ဆိုးႏွင္ထုတ္ေပးျခင္းျဖင့္ က်န္းမားျခင္းေပးခဲ့ေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ ထားသည္။ (မႆဲ၊ ၁၂း၂၃-၂၄)မွာ -
“လူအစုအေ၀းအေပါင္းတို႔သည္ မိန္းေမာေတြေ၀၍ ဤသူသည္ ဒါ၀ိဒ္၏သားေတာ္ျဖစ္ လိမ့္မည္ေလာဟု မိန္းေမာေတြေ၀၍ ဤသူသည္ ဒါ၀ိဒ္၏သားေတာ္ျဖစ္လိမ့္မည္ေလာ ဟု ေျပာဆိုၾက၏။ ဖာရိရွဲတို႔သည္ၾကားလွ်င္၊ ဤသူသည္ နတ္ဆိုးမင္း ေဗလေဇဗုလကို အမွီျပဳ၍သာ နတ္ဆိုးတို႔ကို ႏွင္ထုတ္ၾကသည္ဟု ဆိုၾက၏။”
            ေဗလေဇဗုလ၏အဓိပၸါယ္မွာ “ပ်ံသန္းေသာအရာမ်ား၏အရွင္” ျဖစ္ၿပီး၊ စာတန္၏ ဘြဲ႕နာမတစ္ခုျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ နတ္ဆိုးမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္သူျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ နတ္ဆိုးမ်ားကို ပ်ံသန္းသည့္ အင္းဆက္မ်ားကဲ့သို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အခန္းငယ္(၂၅)တြင္ ေယ႐ႈက ဖာရိရွဲတို႔ကို တံု႔ျပန္ေျပာဆိုသည္မွာ မႆဲ၊၁၂း၂၅-၂၆ တြင္
“ေယ႐ႈသည္ ထိုသူတို႔၏စိတ္ကို သိေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ တိုင္းႏုိင္ငံမည္သည္ကား၊ မိမိႏွင့္မသင့္မတင့္ကြဲျပားလွ်င္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္လိမ့္မည္။ ၿမိဳ႕ရြာျဖစ္ေစ၊ အိမ္ျဖစ္ ေစ၊ မိမိႏွင့္မသင့္မတင့္ ကြဲျပားလွ်င္ မတည္ႏုိင္ရာ။ စာတန္သည္လည္း စာတန္ကို ႏွင္ ထုတ္သည္မွန္လွ်င္၊ သူသည္ မိမိႏွင့္ကြဲျပား၏။ သူ၏ႏိုင္ငံသည္ အဘယ္သို႔တည္ႏိုင္ မည္နည္း။”
            ဤေနရာ၌ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေတြ႕ရသည္။ ပထမဆံုးေသာ အေၾကာင္းအရာမွာ စာတန္၌ ႏုိင္ငံေတာ္ရွိသည္။ ဒုတိယမွာ ၎ႏုိင္ငံသည္ ကြဲကြဲျပားျပားရွိေသာႏိုင္ငံမဟုတ္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စည္း႐ံုးၿပီး ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ႏုိင္ငံျဖစ္သည္။ တတိယမွာ ရပ္တည္လ်က္ရွိ ေသာႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး အေရးနိမ့္ျခင္းမရွိေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္သည္။ မႆဲ၊၁၂း၂၇-၂၈ တြင္
ငါသည္ ေဗလေဇဗုလကို အမီွျပဳ၍ နတ္ဆိုးတို႔ကို ႏွင္ထုတ္သည္မွန္လွ်င္၊ သင္တို႔၏ သားတို႔သည္ အဘယ္သူကို အမွီျပဳ၍ ႏွင္ထုတ္ၾကသနည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔သည္ သင္တို႔အား တရားစီရင္ေသာသူျဖစ္ၾကလိမ့္မည္။ ငါသည္ ဘုရားသခင္၏၀ိညာဥ္ေတာ္ ကို အမီွျပဳ၍ နတ္ဆိုးတို႔ကို ႏွင္ထုတ္သည္မွန္လွ်င္၊ အကယ္စင္စစ္ သင္တို႔၌ ဘုရား သခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္တည္ခ်ိန္ေရာက္ေလၿပီ”
            ဤေနရာတြင္ ေယ႐ႈခရစ္က ဘုရားသခင္၏ႏုိင္ငံေတာ္ကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ပဋိပကၡျဖစ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္(၂)ခုအၾကား အေျခအေနကို ဖြင့္ဟရာတြင္ အခ်က္တစ္ခုကို ေဖာျပျခင္းျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္က “ငါသည္ ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္ ကို အမီွျပဳ၍ နတ္ဆိုးတို႔ကို ႏွင္ထုတ္သည္မွန္လွ်င္၊ အကယ္စင္စစ္ သင္တို႔၌ ဘုရားသခင္ ၏ႏိုင္ငံေတာ္တည္ခ်ိန္ေရာက္ေလၿပီ။” ေဖာ္ျပေနေသာအခ်က္မွာ နတ္ဆိုးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ ေသာအမႈကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ စာတန္၏စြမ္းအားအေနအထားကို အထင္အရွားဖြင့္ျပ လိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ သာ၍အခြင့္အာဏာႏွင့္ တန္ခိုးျမင့္မားျခင္းရွိေသာ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံ ေတာ္ကို ေဖာ္ုထတ္ျပသျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ နတ္ဆိုးမ်ားသည္ ဘုရား သခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ အခြင့္အာဏာေတာ္မွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံရေသာသူမ်ားျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး အက်ဥ္းခ်ဳံးပါက ဆန္႔က်င့္တိုက္ခိုက္ေနေသာ ႏိုင္ငံေတာ္(၂)ခုရွိသည္။ ၎တို႔ မွာ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ စာတန္၏ႏိုင္ငံေတာ္တို႔ျဖစ္ၾကသည္။
            တဖန္ ေကာေလာသဲ၊ ၁း၁၂-၁၄ တြင္ ရွင္ေပါလုက
“အလင္း၌ေနေသာ သန္႔ရွင္းသူတို႔၏အေမြကို ငါတို႔သည္ ဆက္ဆံ၀င္စားထိုက္မည္ အေၾကာင္း ေက်းဇူးျပဳေတာ္မူ၏။ ေမွာင္မိုက္တန္ခိုးမွလည္း ငါတို႔ကို ႏုတ္၍ ခ်စ္ေတာ္မူ ေသာ သားေတာ္၏ႏုိင္ငံေတာ္ထဲသို႔ သြင္းေတာ္မူ၏။ ထိုသားေတာ္၏အေသြးအားျဖင့္ အျပစ္လႊတ္ေတာ္မူျခင္းတည္းဟူေသာ ေရြးႏုတ္ေတာ္မူျခင္းေက်းဇူးကို ငါတို႔သည္ ခံရ ၾက၏။”

            ဤေနရာ၌လည္း ပိုင္နက္(သို႔)ႏိုင္ငံေတာ္(၂)ခုရွိေၾကာင္း သတိျပဳမိေစလိုပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေမြခံစားရမည့္ အလင္းတရား၏ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေမွာင္မိုက္တန္ခိုး၏ ပိုင္နက္ႏိုင္ငံ တို႔ျဖစ္သည္။ “ပိုင္နက္ႏိုင္ငံ” (dominion)သည္ ဂရိစကားလံုး “အက္ဇူးဆီးယား”(exusia) မွ ဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အဓိပၸါယ္ “အခြင့္အာဏာ”ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ရသည္။ တစ္ နည္းေျပာရရင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အသိအမွတ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ စာတန္မွာ အခြင့္ အာဏာရွိသည္ဆိုေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ႏိုင္ငံတစ္ခုကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာသူျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤႏိုင္ငံ(၂)ခုသည္ အေသအေၾကတိုက္ခိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး ေသာကာလျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ယေန႔တြင္ ၎စစ္ပြဲသည္ အထြဋ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ရွိ ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသည့္အသက္တာ

ေယာသပ္ကို ကၽြန္အျဖစ္ေရာင္းစားခံရျခင္း

သင္၏တဲရာကို က်ယ္ေစေလာ့