၀ိညာဥ္တိုက္ပြဲ အပိုင္း (၂) ၊ အခန္း (၂)
အပိုင္း (၁)
စစ္ပြဲ၏သေဘာသဘာ၀
အခန္း (၂)
စာတန္၏ဌာနခ်ဳပ္
ဧဖက္ဩ၀ါဒစာ ၆း၁၂ တြင္ ရွင္ေပါလုက ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
ေျပာျပထားသည္မွာ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ဖြဲ႔စည္းထားေသာႏိုင္ငံရွိ နတ္ဆိုး၊
ေတာ္လွန္တတ္သည့္ ၀ိညာဥ္ဆိုးမ်ားႏွင့္ အေသအရွင္ဆိုင္ၿပိဳင္တိုက္လွန္ရာ၌ ပါ၀င္ေနၾကရပါသည္။
၎အျပင္ ၎ႏိုင္ငံ၏ဌာနခ်ဳပ္သည္ ေကာင္းကင္ယံမွာ ရွိေၾကာင္းကို နားလည္ေစပါသည္။
“ေကာင္းကင္ယံ”ဟုဆိုရာ၌ အထူးျပႆနာတစ္ခုေပၚေပါက္လာပါသည္။
အမွန္ အားျဖင့္ စာတန္မာရ္နတ္သည္ ေကာင္းကင္ဘံုမွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံခဲ့ရပါက အဘယ္ကဲ့သို႔
ေကာင္းကင္ယံ၌ ေနရာယူႏိုင္ပါသနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဤေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ က်မ္းပိုဒ္အခ်ဳိ႕ကို
ေထာက္ျပၿပီး ေျဖဆိုလုိပါသည္။ ၎ က်မ္းပိုဒ္မ်ားမွာ စာတန္၏ပထမဦးဆံုး ပုန္ကန္ေတာ္လွန္ျခင္းေၾကာင့္
ဘုရားသခင္က ႏွင္ ထုတ္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး၊ ကာလၾကာျမင့္မွ ျဖစ္ပ်က္သည့္ အေရးပါေသာျဖစ္ရပ္မ်ားကို
ေဖာ္ျပထား ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ စာတန္သည္ ဘုရားသခင္၏ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ ခစား၀င္ေရာက္ႏုိင္
ေသးေၾကာင္းကိုလည္း ညႊန္ျပေနပါသည္။ (ေယာဘ၊၁း၆-၇)
“ဘုရားသခင္၏သားတို႔သည္
ထာ၀ရဘုရားထံေတာ္၌ ခစားျခင္းငွါ လာရေသာေန႔ ရက္အခ်ိန္ေရာက္လွ်င္၊ စာတန္သည္လည္း သူတို႔ႏွင့္ေရာေႏွာ၍လာ၏။
ထာ၀ရ ဘုရားကလည္း သင္သည္ အဘယ္အရပ္ကလာသနည္းဟု စာတန္ကို ေမးေတာ္မူ လွ်င္ စာတန္က ေျမႀကီးေပၚမွာ
လွည့္လည္၍ အရပ္ရ္သြားလာျခင္းအမႈထဲကလာပါ သည္ဟု ျပန္ေလွ်ာက္ေလ၏။”
ဤအျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ တေထရာတည္းနီးပါးျဖစ္သည့္
ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုလည္း ေယာဘ၊ ၂း၁-၂ တြင္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။
“တစ္ဖန္ ဘုရားသခင္၏သားတို႔သည္
ထာ၀ရဘုရားထံေတာ္၌ ခစားျခင္းငွါ လာရ ေသာ ေန႔ရက္အခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ စာတန္သည္လည္း ထာ၀ရဘုရားထံေတာ္၌
ခစား ျခင္းငွါ သူတို႔ႏွင့္အတူလာ၏။ ထာ၀ရဘုရားကလည္း၊သင္သည္ အဘယ္အရပ္ကလာ သနည္းဟု စာတန္ကိုေမးလွ်င္၊
စာတန္က၊ ေျမႀကီးေပၚမွာ လွည့္လည္၍ အရပ္ရပ္ သြားလာျခင္းအမႈထဲက လာပါသည္ဟု ျပန္ေလွ်ာက္ေလ၏။”
ေကာရိႏၲဳဩ၀ါဒစာ ဒုတိယေစာင္ ၁၁း၁၄ တြင္
ရွင္ေပါလုက စာတန္ကို လင္း ေသာေကာင္းကင္တမန္အျဖစ္ ဟန္ေဆာင္ထားေၾကာင္း ေျပာထားပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ က်မ္းပိုဒ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြႏ္ုပ္၏ထင္ျမင္ခ်က္မွာ စာတန္သည္
ဘယ္သူဘယ္၀ါျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရွင္ဘုရားတစ္ဦးတည္းကသာ သိႏိုင္သည္။ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း မခံရတဲ့
အျခားေကာင္းကင္တမန္မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာၿပီး ဘုရားသခင္၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ ခစားေရာက္ရွိႏိုင္ခဲ့သည္။
သခင္ဘုရားက “သင္တို႔သည္ အဘယ္အရပ္ကလာသနည္း”
ဟု စာတန္ကို ေမး ခဲ့သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ “ဒီေနရာမွာ ဘာလုပ္ေနတာလဲ” ဆိုလိုသည့္သေဘာသက္
ေရာက္ပါသည္။ စာတန္ႏွင့္ ဘုရားတို႔ႏွစ္ဦးအျပန္အလွန္ စကားေျပာခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ေယာဘေခတ္အခါက စာတန္သည္ ေကာင္းကင္ဘံုရွိ ဘုရားသခင္၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ ၀င္ထြက္ႏိုင္ေၾကာင္း
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ နားလည္ရပါသည္။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း၊ ၁၂း၁၀-၁၁ ၌ ေဖာ္ျပ ထားသည္မွာ -
“ေကာင္းကင္ဘံု၌ႀကီးေသာအသံကား၊
ယခုမွာ ကယ္တင္ျခင္းျဖစ္၏။ တန္ခိုးေတာ္ လည္းျဖစ္၏။ ငါတို႔ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္
သူ၏ခရစ္ေတာ္၏ အာဏာစက္လည္း ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ငါ့ညီအစ္ကိုမ်ားကို ငါတို႔ ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္၌
ေန႔ညဥ့္ မျပတ္ အျပစ္တင္ေသာရန္သူကိ ေအာက္သို႔ခ်ေလၿပီ။”
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ညီအစ္ကိုမ်ားကို အျပစ္တင္သူမွာ
စာတန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤအခ်ိန္ တြင္ သူသည္ ယံုၾကည္သူမ်ားကို ဘုရားသခင္၏ေရွ႕ေတာ္၌ ေန႔ႏွင့္ည
အျပစ္တင္လ်က္ ရွိ သည္။ (ဗ်ာ၊၁၂း၁၁-၁၂)
“သူတို႔သည္ သိုးသငယ္၏အေသြးအားျဖင့္၎၊
မိမိတို႔သက္ေသခံခ်က္ ႏႈတ္ကပတ္ တရားအားျဖင့္၎ ေအာင္ျမင္၍ အေသခံသည့္တိုင္ေအာင္ ကိုယ္အသက္ကို
မႏွေျမာ ၾက။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ေကာင္းကင္သားတို႔ ရႊင္လန္းၾကေလာ့။ ေျမႀကီးႏွင့္
ပင္လယ္သည္ အမဂၤလာရွိ၏။ အေၾကာင္းမူကား မာရ္နတ္သည္ မိမိကာလတခဏသာ ရွိသည္သိ၍ ျပင္းစြာေသာ
ေဒါသအမ်က္ႏွင့္တကြ သင္တို႔ရွိရာသိုပ ဆင္းလာၿပီဟု ဆို ၾကသည္ကို ငါၾကား၏။”
ဤက်မ္းပိုဒ္က စာတန္အေနျဖင့္ ဘုရားသခင္၏
ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ ၀င္ရန္ အခြင့္ရွိၿပီး၊ ထိုလမ္းကို ယံုၾကည္သူမ်ားအျပစ္တင္ဖို႔ရန္
အသံုးျပဳေနေၾကာင္း၊ ျပၫႊန္ထားပါ သည္။ အထက္က ကိုးကားခဲ့ေသာ က်မ္းပိုဒ္အားလံုးသည္ စာတန္၏မူလပုန္ကန္မႈေနာက္
ပိုင္း အလြန္ၾကာျမင့္ေသာကာလကို ၫႊန္ျပေနသည္။ ဤအရာမ်ားအားျဖင့္ ေကာင္းကင္ဘံု သည္ တစ္ခုထက္မက
ပုိ၍ရွိေၾကာင္း နားလည္ေစပါသည္။ ဤအေၾကာင္းကိုလည္း က်မ္း စာတစ္အုပ္လံုးတြင္ ရွင္းလင္းစြာ
ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ သမၼာက်မ္း၏ ပထမ ဦးဆံုးက်မ္းပိုဒ္ျဖစ္ေသာ ကမာၻဦးက်မ္း
၁း၁ တြင္ “အစအဦး၌ ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္း ကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏” “ေကာင္းကင္”ကို
ေဟၿဗဲစကားျဖင့္ ရွမာယမ္ (Shamayim)ဟု ေခၚပါသည္။ “im” သည္ အမ်ားကိန္းကို ေဖာ္ျပရာ၌ အသံုးျပဳေသာ
အဆံုးသတ္စာလံုးျဖစ္သည္။ “ေကာင္းကင္”ကို ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ကစၿပီး အမ်ားကိန္းႏွင့္ အသံုးျပဳေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။
ရာဇ၀င္ခ်ဳပ္ ဒုတိယေစာင္ ၂း၆ သည္ ေရွာလမုန္မင္းႀကီး
ဗိမာန္ေတာ္ကို ဆက္ ကပ္ပူေဇာ္ရာ၌ ဘုရားသခင္ထံကို ဆုေတာင္းေသာ ဆုေတာင္းခ်က္ျဖစ္သည္။ ၎
က်မ္း ပိုဒ္၌ “ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေကာင္းကင္တကာတို႔၏အထြဋ္အျမင့္ဆံုးေသာ ေကာင္းကင္”ဟူ၍ ေတြ႔ရွိရာ
“ေကာင္းကင္တို႔၏ေကာင္းကင္”ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ အျမင့္ဆံုးေသာ ေကာင္းကင္ဟု ဆိုကတည္းက ေကာင္းကင္တစ္ခုထက္
ပိုရွိေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိႏိုင္ပါသည္။ “ေကာင္းကင္တကာတို႔၏ေကာင္းကင္” ပုဒ္စုရွိ
“ေကာင္းကင္”သည္ ေျမႀကီး အထက္မွာရွိေသာ ေကာင္းကင္၏အထက္ ပိုျမင့္ေသာ ေကာင္းကင္ဟု ဆိုလုိျခင္းျဖစ္သည္။
ေကာရိႏၲဳဒုတိယေစာင္ ၁၂း၂-၄ တြင္၊ ရွင္ေပါလု အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။
“တစ္ဆယ့္ေလးႏွစ္အထက္က၊ ခရစ္ေတာ္၏ တပည့္ျဖစ္ေသာ လူတစ္ေယာက္ကို
တတိယေကာင္းကင္သို႔တိုင္ေအာင္ ခ်ီေဆာင္သည္အေၾကာင္းကိုငါသိ၏။ ထိုအခါ သူ၌ ကိုယ္ခႏၶာပါသည္မပါသည္ကို
ငါမသိ။ ဘုရားသခင္သိေတာ္မူ၏။ ထိုသူသည္ ပရဒိဘံုသို႔ ခ်ီေဆာင္ျခင္းကို ခံရ၍ လူမေျပာအေပ
မေျပာႏိုင္ေသာ စကားကို ၾကား သည္အေၾကာင္းကို ငါသိ၏။ ထိုအခါ ကိုယ္ခႏၶာပါသည္မပါသည္ကို
ငါမသိ၊ ဘုရား သခင္သိေတာ္မူ၏။”
တရားေဟာဆရာ မျဖစ္မီ ကၽြန္ေတာ္သည္ ယုတၱေဗဒပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ပါ
သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဳိးေၾကာင္းႏွင့္ဆက္စပ္၍ ဆင္ျခင္တံုတရားသည္ အလိုလိုေပၚလာ တတ္ပါသည္။
လြတ္မထြက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ယုတၱိေဗဒသေဘာအရ ကၽြႏ္ုပ္နားလည္သည္မွာ တတိယေကာင္းကင္ရွိပါက ပထမႏွင့္ဒုတိယလည္းရွိရမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္မွာ အနည္းဆံုး (၃) ခုရွိသည္။ ထင္ရွားေသာအခ်က္တစ္ခုမွာ တတိယေကာင္းကင္သည္
ပါရဒိ သုဘံုျဖစ္ၿပီး ယံုၾကည္သူတို႔၏၀ိညာဥ္မ်ား နားေနရာစုရပ္ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာ၌ ဘုရားသခင္
ကိုယ္တိုင္ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူသည္။ ဧဖက္၊ ၄း၁၀ တြင္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအေၾကာင္းကို
ေဖာ္ျပထားပါသည္။
“ဆင္းသက္ေတာ္မူေသာသူသည္ အျခားေသာသူမဟုတ္၊ အလံုးစံုတုိ႔ကို
ျပည့္စံုေစ ျခင္းငွာ၊ ခပ္သိမ္းေသာေကာင္းကင္တို႔၏ အထြဋ္ကိုလြန္၍ တက္ႂကြေတာ္မူေသာသူ ျဖစ္သတည္း။”
ဤေနရာ၌ “ခပ္သိမ္းေသာ ေကာင္းကင္တကာတို႔”
ဟူေသာ ပုဒ္စုကို သတိျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။ “ခပ္သိမ္း”(အားလံုး) ဟူေသာ စကားလံုးကို သံုးသည့္အခါ
အနည္းဆံုး (၂)ခု ရွိသည့္အရာမွသာလွ်င္ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။ ကင္ညာႏိုင္ငံရွိအာဖရိ
ကေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္
ကၽြႏ္ုပ္ဆီလာၿပီး “ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မိဘအားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္ဆီလာလုပ္သြား ၾကတယ္” လို႔ေျပာတယ္။
ကၽြႏ္ုပ္ေျဖၾကားသည္မွာ “မိဘမ်ားအားလံုးလို႔ သံုးလို႔မရဘူး။ ဘာ လို႔လဲဆိုေတာ့ ဘယ္သူတစ္ေယာက္ကမွ
မိဘ(၂)ပါးထပ္ ပိုမရွိၾကဘူး။ ခင္ဗ်ာမွာ(၂)ခုထက္ ပိုၿပီး မရွိတဲ့အရာကို “အားလံုး”လို႔
သံုးလို႔မရဘူးဟု ဆိုၿပီး ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။ ဤအတိုင္းပင္ “ခပ္သိမ္းေသာေကာင္းကင္”ဟူေသာ
ပုဒ္စုသည္ ဆိုလိုရင္းကို ၿခံဳၾကည့္ပါက ရွင္းရွင္းလင္း လင္း ၫႊန္ျပေၾကာင္းေတြ႕ရွိရပါမည္။
ဤအေၾကာင္းအရာအားျဖင့္လည္း စာတန္၏ႏိုင္ငံပိုင္ နက္သည္ ေကာင္းကင္နယ္ပယ္အတြင္းရွိေနသည္ဟူေသာ
ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးထား ပါသည္။
အရပ္သံုး အဂၤလိပ္စကားတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအထြတ္အထိပ္ကို
ေရာက္ေၾကာင္း ေဖာ္က်ဴးလိုသည့္အခါ မိုးေကာင္းကင္ေရာက္ေအာင္ဟူ၍ သံုးႏႈန္းတတ္ၾကပါသည္။
ေကာင္းကင္ဘံုအဆင့္(၃)ဆင့္ရွိသည္ဟူေသာအဆိုသည္
ကၽြႏ္ုပ္၏ယူဆခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ခိုင္မာေသာ အယူ၀ါဒမဟုတ္ပါ။ မည့္သို႔ဆိုေစ ဤယူဆခ်က္သည္
သမၼာက်မ္း ထဲကသိရွိေသာ အခ်က္မ်ားႏွင့္ အံ၀င္ဂြင္က်ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ခံႏိုင္ေသာယူဆခ်က္
ျဖစ္မည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ယံုၾကည္သည္။ ထိုသို႔ဆိုပါက ေကာင္းကင္ဘံုသံုးဆင့္ကို အဘယ္ကဲ့သို႔
ခြဲျခားသိရွိႏိုင္မည္နည္း။ ပထမေကာင္းကင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေသာ သဘာ၀မိုး
ေကာင္းကင္ ေန၊လ၊ၾကယ္မ်ားရွိေသာေနရာအထိကို ဆိုလိုပါသည္။
တတိယေကာင္းကင္သည္ ေကာရိႏၲဳဩ၀ါဒဒုတိယစာေစာင္
အခန္းႀကီး ၁၂ တြင္ ေတြ႕ရေသာ ဘုရားသခင္ က်ိန္း၀ပ္ရာေနရာျဖစ္သည္။ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူမ်ား
(ယံုၾကည္ သူမ်ား)ေသလြန္ေသာအခါ နားေနရာ ပါရဒိသုဘံုျဖစ္သည္။ ထုိေနရာသို႔ ခရစ္ေတာ္၏ တမန္ေတာ္တစ္ဦး
ခ်ီေဆာင္ျခင္းခံရၿပီး မြန္ျမတ္လြန္းေသာ ေနရာျဖစ္ေၾကာင္းနားလည္ရပါ သည္။ ဘုရားသခင္ေျပာေသာစကားမ်ားကို
တိုက္႐ိုက္ၾကားရသည့္ေနရာလည္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယေကာင္းကင္သည္ ပထမႏွင့္တတိယ ေကာင္းကင္ၾကားတြင္
ရွိပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ နားလည္သည့္အတိုင္း ဒုတိယေကာင္းကင္သည္ ဘုရားသခင္က်ိန္း၀ပ္ရာ ေကာင္းကင္ႏွင့္
ေျမႀကီးေပၚမွာရွိသည့္ ေကာင္းကင္ၾကားမွာရွိေသာ ၾကားခံေကာင္းကင္ျဖစ္သည္။ ၎အျပင္ စာတန္၏ဌာနခ်ဳပ္မ်ား
တည္ရွိေနေသာေနရာလည္းျဖစ္မည္ဟု ယူဆရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မၾကာခဏဆိုသလို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆုေတာင္းသည့္အခါ
ျပင္းထန္လွေသာ နပန္းထိုးပြဲမွာ ပါ၀င္ ေနသကဲ့သို႔ ခံစားရျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
ရံဖန္ရံခါ ဘုရားသခင္၏ထံေတာ္ပါးသို႔ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္
ခက္ခဲလွ ေၾကာင္း သတိမထားမိတတ္ၾကပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆုေတာင္းရာ၌ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ အတိုင္း
ေတာင္းၾကပါသည္။ ဘုရားသခင္ကလည္း နားေညာင္းမည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အေျဖရဖို႔ရန္
ၾကန္႔ၾကာတတ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ အျဖစ္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ဘုရား သခင္က်ိန္း၀ပ္ရာ ေကာင္းကင္ၾကားထဲမွာ
ရွိျခင္းေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ တိုက္ပြဲတြင္ပါ၀င္ ျခင္းခံေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
Comments