စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္ (တရားေဒသနာ)

စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
တရားေဒသနာ
----------------
ေလာကႀကီးထဲတြင္ လူေကာင္းရွိသလို လူမိုက္၊ လူဆိုးမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။ မိသားစုတစ္စု၌ ေျဖာင့္မတ္သူ၊ လူေကာင္းအမ်ား ရွိေနၿပီးမွ ဆိုးမိုက္ေနသူ တစ္စံုတစ္ဦးပါလာပါက တစ္မိသားစုလံုး စိတ္မခ်မ္းသာႏိုင္ၾကပါ။ ယေန႔ ေလာကႀကီးထဲတြင္ ဘုရားရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ၿပီး စိတ္ႏွလံုးအတြင္းမွ အေလးထားအသက္ရွင္ေနၾကသူ အမ်ားရွိၾကသလို၊ ဘုရားမရွိဟု ခံယူၿပီး တရားကိုသာ အာ႐ံုစိုက္၍ တရားေနာက္ကို လိုက္ေနၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။ တရားဟူသည္ သစၥာစကားျဖစ္၍ မိမိလုပ္သည့္အတိုင္း အက်ဳိးခံစားႏိုင္စရာျဖစ္ေသာ္လည္း တရား၌ အသက္မရွိ။ ဘုရားရွင္ဟူမူကား ေမတၱာႏွင့္တြဲဖက္၍ ရွင္သန္ေနေသာ ပုဂၢဳိလ္ေတာ္ျမတ္ျဖစ္ေပသည္။ ဘုရားရွင္ထံမွ ေမတၱာႏွင့္ မထိုက္မတန္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းေက်းဇူးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ခံစားရႏိုင္ပါသည္။

စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္
ဘုရားရွင္သည္ ေကာင္းျမတ္ေသာအရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း မည္သူမွ်ျငင္းဆန္ၾကမည္မဟုတ္။ အခ်ဳိ႕က ဤအခ်က္အေပၚတြင္ ေစာဒက တက္ၾကသည္။ ဘုရားရွင္သည္ ေကာင္းျမတ္ေသာအရွင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆိုးခ်င္သေလာက္ဆိုး၊ မိုက္ခ်င္သေလာက္မိုက္ေနသူမ်ား အျပစ္၀န္ခ် ေတာင္းပန္႐ံုမွ်ျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ၿပီး ထိုသူအား ဆက္၍ ဆုိးခြင့္မိုက္ခြင့္မေပးသင့္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထို႔အတူ ခရစ္ယာန္မ်ား ဘုရားရွင္ကို ယံုၾကည္သည္ဟု ေျပာဆိုၿပီးမွ မိမိတို႔စိတ္ႀကိဳက္အသက္ရွင္ေနၾကသူမ်ားအား ဘုရားရွင္ထံ တိုး၀င္ဆုေတာင္း႐ံုမွ်ျဖင့္ ေကာင္းရာသုဂတိ၀င္ခြင့္ေပးျခင္းသည္လည္း မေက်နပ္စရာျဖစ္သည္ဟု အျခားသူမ်ားကဆိုၾကသည္။ ေမတၱာေတာ္ရွင္ဘုရားသည္ ဆိုးမိုက္ေနသူတို႔အေပၚ၌ ေမတၱာတစ္ခုတည္းကို အေျချပဳ၍ ခြင့္လႊတ္သည္မဟုတ္ပါ။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းက႑၌ သစၥာတရားပါတြဲဖက္ေနပါသည္။ ဆိုးမိုက္ေနသူသည္ မိမိအမွားကို ၀န္ခံၿပီး ေရွ႕ေတာ္သို႔ တိုး၀င္သည့္အခါ စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္မပါလွ်င္ ဘုရားရွင္က ခြင့္လႊတ္၍မရပါ။ ယေန႔ ခရစ္ယာန္မ်ားအေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကို ယံုၾကည္ပါသည္ဟု ဆို႐ံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္က ခြင့္လႊတ္၍ ေကာင္းရာသုဂတိလားေစမည္လား။ ဘုရားရွင္အလိုေတာ္က ထိုသို႔မဟုတ္ပါ။ ဘုရားရွင္သည္ စိတ္ႏွလံုးေက်ာက္ကပ္ကို စစ္၍ အႂကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရွင္ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္။ တရားက စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္ ၀န္ခံဖို႔ရန္ ေျပာပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူတစ္ဦးက မိမိအမွားအတြက္ ၀န္ခံစကားဆိုရာ၌ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တစိတ္ပါသည္၊ မပါသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မသိႏိုင္ပါ။ သူ၏၀န္ခံစကားကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လက္ခံရသည္။ ဘုရားရွင္မွာမူ မိမိေရွ႕ေတာ္သို႔လာသူသည္ စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္ လာျခင္းဟုတ္မဟုတ္ကို သိေတာ္မူပါသည္။ ဘုရားရွင္ထံမွ ခြင့္လႊတ္ျခင္းေမတၱာကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ခံစားလိုပါက စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္လိုပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔အေနႏွင့္မူ လူတစ္ဦး၏၀န္ခံမႈ၌ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တစိတ္ပါသည္၊ မပါသည္ကို မသိႏိုင္၍ အႀကိမ္မည္မွ်ျဖစ္ပါေစ အႀကိမ္ခုနစ္ဆယ္ ခုႏွစ္လီ ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ဘုရားရွင္က မိန္႔မွာ ေတာ္မူပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က လူအခ်င္းခ်င္း ကယ္တင္ျခင္းမေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ခြင့္လႊတ္ျခင္းကိုမူကား ေပးႏိုင္သည္ျဖစ္၍ အႀကိမ္မည္မွ်ျဖစ္ပါေစ ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ကိုယ္ေတာ္အလိုေတာ္ရွိပါသည္။

လာလိုသူတိုင္းလာႏိုင္ခြင့္ရွိ
ဘုရားရွင္က လာလိုေသာသူတိုင္း မိမိထံသို႔ လာႏိုင္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ မိမိထံသို႔လာေသာသူသည္ မိမိအျပစ္ကိုျမင္၍ သံေ၀ဂတရားရၿပီး စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္ လာသည္မလာသည္ကို ကိုယ္ေတာ္က သိျမင္ပါသည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ထာ၀ရဘုရားကို လွည့္စား၍မရပါ။ စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္လာေသာသူတိုင္းကိုလည္း အျပစ္စီရင္ျခင္းခံရမည့္အေျခမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို ေပးပါသည္။ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တစိတ္ႏွင့္လာ၍ ဘုရားရွင္ထံမွ ခြင့္လြတ္ျခင္းကိုရၿပီး လူသစ္စိတ္သစ္ႏွင့္ အသက္တာသစ္၌ ရွင္သန္ေနၾကေသာသူမ်ားစြာ ရွိၾကပါသည္။ (လု၊ ၂၃း၃၉-၄၃) သခင္ေယ႐ႈကို ကားတိုင္ထက္၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လူသားမ်ား အျပစ္ေႂကြးကို ဆပ္ေပးဖို႔ရန္ ႐ိုက္ထားသည့္အခ်ိန္၌ ကိုယ္ေတာ္၏ကားတိုင္ေတာ္တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ဓားျပႏွစ္ဦးကိုလည္း ႐ိုက္ထားပါသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ အျပစ္စီရင္ခံရမႈျခင္း တူေသာ္လည္း ႏွလံုးသားခ်င္းက မတူၾကပါ။ တစ္ဦးက မိမိအျပစ္ေၾကာင့္ ခံေနရပါလွ်က္ႏွင့္ မိမိအျပစ္ကို မျမင္၊ ၀န္မခံ၊ ယခု ခံစားေနရေသာအျပစ္ဒဏ္မွ လႊတ္ခြင့္ရပါက ထပ္၍ ဆိုးမိုက္ဖို႔ရန္ လြတ္လို၍ ကိုယ္ေတာ္ကယ္ဖုိ႔ရန္ စကားဆိုပါသည္။ ထိုသူ၏စကားကို ကိုယ္ေတာ္ကမမွတ္ယူပါ။ အေျဖလည္းမေပးပါ။ ကိုယ္ေတာ္၏ ခြင့္လြတ္ျခင္းကိုလည္း ထိုသူမခံစားရပါ။ အျခားထားျပတစ္ဦးမွာမူကား မိမိအျပစ္ကို သိျမင္၀န္ခံၿပီး၊ မိမိအေဖာ္၏ မွားယြင္းေသာစကားအတြက္လည္း သတိေပးပါသည္။ ထို႔ေနာက္ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တစိတ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္ထံမွ အျပစ္ခြင့္လြတ္ျခင္းရဖို႔ရန္ေတာင္းခံပါသည္။ သူသည္ ဘုရားရွင္ထံမွ ခြင့္လႊတ္ျခင္းေက်းဇူးကို ခံစားရၿပီး ထာ၀ရသုခခ်မ္းသာဘံု၌ ၀င္စားခြင့္ကို ရသြားပါသည္။ ယေန႔ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက လႊတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ေမတၱာေစတနာကို နားလည္လာၾကသူတိုင္းကို ခြင့္လႊတ္ေသာ္လည္း အခ်ိန္ကာလကို သတ္မွတ္ေပးထားပါသည္။ ထို႔အတူ ထာ၀ရသုခခ်မ္းသာဘံုတြင္ ၀င္စားႏိုင္ရန္ အခြင့္အေရးသည္လည္း ေလာကအသက္ရွင္ေနခ်ိန္၌သာ ခံစားႏိုင္ေသာအရာ ျဖစ္ပါသည္။

အသက္၏အလင္းကိုရဖို႔လို
"ေသျခင္းသို႔မေရာက္၊ အသက္ရွင္၍ မိမိဝိညာဥ္ကို မရဏာႏိုင္ငံတန္ခိုးမွ ကယ္ႏႈတ္ႏိုင္ေသာသူကား အဘယ္သူနည္း။" (ဆာလံ၊ ၈၉း၄၈) လူသားတိုင္း ေမြးေန႔ရွိသလို၊ တစ္ေန႔ ေသျခင္း၌ လမ္းဆံုးရမည္ျဖစ္သည္။ လူသားတိုင္း ေသျခင္းတရားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရျခင္းမွာ အျပစ္တရားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာေတာ္ျမတ္၌ အျပစ္တရားအခေသျခင္းဟု သတိေပးေဖၚျပထားပါသည္။ လူသားတိုင္း အကုသိုလ္အျပစ္ေႂကြးႏွင့္ မကင္းပါ။ ခရစ္ယာန္ယံုၾကည္သူမ်ားအကုသိုလ္ အျပစ္ေႂကြးႏွင့္ကင္းရျခင္းမွာ သူတို႔၏ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာခံယူျခင္းေၾကာင့္မဟုတ္၊ အလွဴဒါနေပးကမ္းပါ၀င္ျခင္းေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ ေသျခင္းကို ေအာင္ေသာအရွင္က ကားတိုင္ေတာ္တရားအားျဖင့္ အျပစ္ေႂကြးကို ဆပ္ေပးေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ႐ုပ္သက္သည္ သခၤါရျဖစ္ေသာ္လည္း နာမ္သက္သည္ ထာ၀ရျဖစ္၍ မဆံုးႏိုင္ပါ။ လူသည္ေသျခင္းကို မေၾကာက္ေသာ္လည္း ေသၿပီးသည့္ေနာက္ ၾကံဳေတြ႕ရမည္အေျခကို မသိ၍ ေတြးၿပီး ေၾကာက္ရြံ႕ၾကရသည္။ ေသျခင္းကို မေၾကာက္ယံုမွ်မက ေသၿပီးသည့္ေနာက္ျဖစ္အင္ကို မေၾကာက္သူ ဤေလာက၌ ရွိပါသလား။ တမန္ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလုက ေသျခင္းတဖက္ ခံစားရမည့္အာမခံခ်က္ကို သိရွိစိတ္ခ်ေန၍ ဤေလာကသက္ကို ကုန္ဆံုးေစလိုၿပီး ၿငီးေငြ႕လွေၾကာင္းေျပာပါသည္။ ႐ုပ္မ်က္စိအလင္းရွိသူက ပတ္၀န္းက်င္အလွအပကို ၾကည့္၍ ခံစားႏိုင္ေသာ္လည္း မ်က္စိမျမင္သူက ထိုလွပမႈကို မခံစားႏိုင္ပါ။ သားေတာ္ကို ရေသာသူသည္ အသက္ကို ရ၏။ ထိုအသက္၌ အလင္းပါ၏။ ယေန႔ ေလာကႀကီးထဲ၌ အလင္း၏ေကာင္းျမတ္မႈကို ခဏခံစားၾကရေသာ ခရစ္ယာန္မ်ားရွိၾကပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ေကာင္းျမတ္မႈကို ျမည္းစမ္း၍ သက္ေသရၾကေသာ္လည္း အလင္းရွင္တည္းဟူေသာ သားေတာ္ကို အသက္တာ၌ မရၾကေသး၍ အလင္းကို မရၾကေသးေသာ ခရစ္ယာန္မ်ားစြာရွိၾကပါသည္။ ထိုသို႔ေသာသူသည္ ေသျခင္းကို ေၾကာက္ေနရေသာ အေျခ၌သာ ရွိေနေပေသး၏။ ယေန႔ အရက္မမူးဘဲ မူးဟန္ေဆာင္ေသာသူမ်ားရွိၾကသလို ခရစ္ယာန္စကားေဝါဟာရ၊ ဩဝါဒစကားမ်ားကို သိၿပီးႏႈတ္မွ ေျပာဆိုေနၾကေသာ္လည္း ႏွလံုးတြင္း၌ သားေတာ္မရွိ၍ စစ္မွန္ေသာ ခရစ္ယာန္မဟုတ္သူမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ေသာသူမ်ားသည္ စိတ္ႏွလံုး၌ ၿငိမ္သက္မႈ မရွိၾကပါ။ ကိုယ္ေတာ္ကို ႏွလံုးသားထဲ၌ ရရွိထားသည့္ စစ္မွန္ေသာ ခရစ္ယာန္မ်ားမူကား ေသျခင္းကို မေၾကာက္ယံုမွ်မက ေသၿပီးေနာက္ခံစားရမည့္ အက်ဳိးရလဒ္ကို ႀကိဳတင္သိရွိ စိတ္ခ်ၿပီး ခ်ီးမြမ္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ (၂ေကာ၊၅) ေလာကသားမ်ားက ေလာကဒုကၡေၾကာင့္ ၿငီးတြားၿပီး ေလာကႀကီးကို ၿငီးေငြ႕ေနၾကေသာ္လည္း ယံုၾကည္သူမ်ားက တမလြန္ခံစားရမည့္အက်ဳိးရလဒ္ကို ႀကိဳတင္သိျမင္ၿပီး ေလာက၌ သုခခံစားေနရခ်ိန္၌ပင္ ေလာကအသက္ကို ၿငီးေငြ႕ၾကပါသည္။ ေလာကသုခသည္ ေကာင္းကင္သုခခ်မ္းသာႏွင့္ မည္သို႔မွ်ႏႈိင္းယွဥ္၍ မရႏိုင္ပါ။

ထာ၀ရဘုရားေရွ႕ေတာ္၌ ၿငိမ္သက္ျခင္း
(ေရာ ၄း၂၅၊ ၅း၁) ေသျခင္းကိုေအာင္၍ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူေသာ သခင္ဘုရားကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အသက္တာထဲ၌ ရရွိထားပါက ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္တြင္ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို ခံစားၾကရပါသည္။ ထိုသူသည္ ေလာကအသက္ရွင္ေနစဥ္ ပူပင္စရာအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေသာ္လည္း ေသၿပီးေနာက္ ျဖစ္အင္အတြက္ စိတ္ပူစရာမလိုေတာ့ပါ။ အေၾကာင္းမွာ ေသျခင္းမွ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူေသာ သခင္ေယရႈခရစ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ေရွ႕တြင္ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို ရရွိထားၿပီး၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုၿငိမ္သက္ျခင္းကို မရရွိေသးပါက တရားကို သိေလေလ တမလြန္အတြက္ စိတ္ပူေလေလျဖစ္ေလသည္။ မတရားေသာအမႈ ျပဳခဲ့သမွ်အေပၚ ဒဏ္တိုး၍ စီရင္ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တရားက ေထာက္ျပေနပါသည္။ တရားသမားမွန္လွ်င္ မိမိအကုသိုလ္အက်ဳိးအပယ္သို႔ တိုးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ မိမိတို႔၀န္ေလးေသာအမႈမ်ားအတြက္ ဘုရားရွင္ကို ကိုးစားပါ။ ကိုယ္ေတာ္ထံသို႔ လာပါက ကိုယ္ေတာ္က ခ်မ္းသာေပးမည္ျဖစ္သည္။ တရားက မႏိုင္ေသာအမႈကို ဘုရားသခင္က ပိုင္ေတာ္မူပါသည္။ (ေရာ၊၈း၁) ဘုရားရွင္၏ ကယ္ႏႈတ္မႈကို ေမွ်ာ္လင့္ကိုးစား၍ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တစိတ္ႏွင့္ တိုး၀င္ခ်ဥ္းကပ္သူတိုင္းသည္ ဘုရားသခင္၏မစမႈအားျဖင့္ အျပစ္စီရင္ျခင္းခံရမည့္ အေျခအေနမွ လြတ္ခြင္ရၾကပါသည္။ (ေဟရွာ ၊ ၅၅း၆-၇) ဆံုးေသာသူသည္ မိမိလမ္းကို လည္းေကာင္း၊ မတရားေသာသူသည္ မိမိအၾကံအစည္တို႔ကိုလည္းေကာင္း စြန္႔ပစ္၍ ထာ၀ရဘုရားထံေတာ္သို႔ ျပန္လာပါက ဘုရားသခင္၏သနားေတာ္မူျခင္းကို ခံရမည္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ စစ္မွန္ေသာေနာင္တႏွင့္ တိုး၀င္ေသာသူကိုသာ သနား၍ ခြင့္လႊတ္ေသာဘုရားျဖစ္သည္။ လူမိုက္အားေပး ခြင့္လြတ္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္သို႔ စစ္မွန္ေသာေနာင္တစိတ္ႏွင့္ တိုး၀င္ျခင္းအားျဖင့္ ထာ၀ရဘုရားထံေတာ္မွ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို ခံစားၾကဖို႔ရန္ အသက္တာမ်ားကို ျပင္ဆင္ဖို႔ ေမတၱာျဖင့္ ေ၀ငွလိုက္ပါသည္။
-=-=-=-=-=-=-=-
ညီအစ္ကိုႀကီး ဦးတင္ေမာင္ထြန္း
တရားေဒသေပါင္းခ်ဳပ္ မွ ေဖာ္ျပသည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသည့္အသက္တာ

ေယာသပ္ကို ကၽြန္အျဖစ္ေရာင္းစားခံရျခင္း

သင္၏တဲရာကို က်ယ္ေစေလာ့